mboost-dp1

Vudering af http://www.wais.dk

Gå til bund
Gravatar #1 - Casper-Lynge
13. feb. 2011 01:41
Hey jeg ville gerne høre nogle vurderinger af min hjemmeside som lige er blevet færdig den ligger på http://www.wais.dk

Kom meget gerne med kritik eller forslag til ændringer da jeg har stiret mig lidt blind på den!
Gravatar #2 - ignuz
13. feb. 2011 02:29
Lad være med at bruge "osse " i stedet for også hvis du prøver at skrive seriøse artikler. Jeg syntes så personligt også at niveauet var for lavt til at det sidste kunne være gældende.
Gravatar #3 - Colapusheren
13. feb. 2011 03:19
Udmærket og pænt design. Dog synes jeg, at lige rigelig med plads bliver spildt i toppen på logo/banner ..

Og er enig med #2. Niveauet på det skriftlige virker en anelse lavt.
Gravatar #4 - onetreehell
13. feb. 2011 09:47
fandt lige den der knap der kommer ude i højre side når man scroller lidt ned i en artikel. Halvvejs igennem ul30a artiklen finder jeg den og klikker på den fordi jeg forventer at det er en eller anden menu. Men nej, så bliver jeg smidt til toppen af siden -.-

desuden er UL30A ved at være lidt gammel. :)
Gravatar #5 - Faergemeister
13. feb. 2011 11:39
Den der "gå til top" ting er ret klam. Den er alt for langsom, lav nu bare et #top link i stedet.
Gravatar #6 - csstener
13. feb. 2011 11:48
Faergemeister (5) skrev:
Den der "gå til top" ting er ret klam. Den er alt for langsom, lav nu bare et #top link i stedet.

ja det er da en unødvendig funktion men den irritere jo ikke der hvor den sidder.

er jeg den eneste som tvivler på at han har sat og kodet det hele selv???

#Casper-Lynge
men ellers kan jeg godt lide din side..godt lavet. :-)
Gravatar #7 - Faergemeister
13. feb. 2011 12:02
#6:

Den er da meget nyttig for folk der ikke kan finde deres "home" tast. Mit eneste problem med den er at den er animeret langsomt.
Gravatar #8 - Tukanfan
13. feb. 2011 12:02
Fint design, men synes lidt der mangler en "Om os"-side, da jeg har problemer med at finde ud af, hvad siden egentlig dækker over.
Gravatar #9 - csstener
13. feb. 2011 12:06
Tukanfan (8) skrev:
Fint design, men synes lidt der mangler en "Om os"-side, da jeg har problemer med at finde ud af, hvad siden egentlig dækker over.

har du læst deres "kontakt os" side. der står der:

http://www.wais.dk/kontakt-os/ skrev:
Wais.DK blev grundlagt d. 1. januar 2010, meningen med siden var at dele vores erfaringer med andre, men det blev hurtigt til meget mere. Vi har i tidens løb skrevet mange artikler omkring It, vi har efter noget tid valgt også at ville yde gratis it support mm. Dog mht. It support kræver det i registrere jeg på siden, som er gratis.

­
­
Har foresten ventet i 10 min nu uden at få en registrerings email
Gravatar #10 - Daniel-Dane
13. feb. 2011 12:13
Dog mht. It support kræver det i registrere jeg på siden, som er gratis.
Oh, wow.
Gravatar #11 - csstener
13. feb. 2011 12:18
Daniel-Dane (10) skrev:
Oh, wow.

Vis min mor gik ind på siden så ville hun ikke ane at det krævede at registrere.

Det er bare galdt at der efter 15min stadig ikke er kommet den e-mail som jeg skulle have fået for at gennemføre min registration.

øøø wtf!
Gravatar #12 - Colapusheren
13. feb. 2011 12:19
Animationen af "gå til top" er alt for langsom. Læs korrektur på dine artikler. Der er mange sætninger, hvor du starter med stort bogstav efter et komma. Det gør man ikke. Ligeledes er der steder efter punktum, hvor du mangler et mellemrum.

Casper Christensen er en af stifterne af Wais.DK, Han står for administration, Programmering, Søge Optimering mm.Desuden skriver han artikler og nyheder på siden

Eftersom Iphones idag koster over 4000 kr. har Apple kun 16 % af mobil markedet

Sætninger som dette gør ondt på mig at læse. Du konkluderede lige egenhændigt, at prisen på iPhones er den eneste grund til Apples markedsandel. Det er direkte ukorrekt skrevet.

Men bortset fra det skriftlige har jeg ikke meget negativ kritik af siden. Designet er pænt og let at navigere rundt på.
Gravatar #13 - Casper-Lynge
13. feb. 2011 12:44
#11 du har skrevet en forkert mail adresse ;)
Gravatar #14 - Casper-Lynge
13. feb. 2011 12:47
#12 mht. korrektur skal jeg nok lige kigge det igennem :)
mht iphones kan jeg fortælle at vi ikke er den eneste side eller person som har taget denne konklusion.
Gravatar #15 - Daniel-Dane
13. feb. 2011 13:10
csstener (11) skrev:
Vis min mor gik ind på siden så ville hun ikke ane at det krævede at registrere.
Jeg tænkte nu mere på, at der mangler en helvedes meget korrektur.
Gravatar #16 - csstener
13. feb. 2011 13:11
Casper-Lynge (13) skrev:
#11 du har skrevet en forkert mail adresse ;)

dobbel tjekkede den og nej den er ikke forkert

edit: "FEJL: E-mail-adressen er allerede registreret, vælg venligst en anden."
Gravatar #17 - Casper-Lynge
13. feb. 2011 13:15
Daniel-Dane (15) skrev:
r mangler en helvedes meget korrektur.

som skrevet foroven vil jeg helt sikkert få kigget det igennem en af dagene.
Gravatar #18 - Colapusheren
13. feb. 2011 13:34
Casper-Lynge (14) skrev:
#12 mht. korrektur skal jeg nok lige kigge det igennem :)
mht iphones kan jeg fortælle at vi ikke er den eneste side eller person som har taget denne konklusion.

At I ikke er den eneste side gør det ikke mere korrekt, medmindre der ligger en reel undersøgelse bag. I så fald bør du linke til den.
Gravatar #19 - Casper-Lynge
13. feb. 2011 13:50
Det er dog også noget apple selv har konkluderet og derfor laver de en billigere version, du kan gå ind under vores kilde og læse om kilden..
Gravatar #20 - Bllets
13. feb. 2011 14:11
Casper-Lynge (19) skrev:
Det er dog også noget apple selv har konkluderet og derfor laver de en billigere version, du kan gå ind under vores kilde og læse om kilden..

Tror du misforstår hvordan sådan noget virker.

Grunden til Apple ikke har højere %, er der ikke er flere sjæle at købe. Dem som ikke har solgt deres sjæl til Apple, har enten solgt den til Microsoft, Google eller Lingu (Typisk mødre der sælger sin sjæl til Lingu)

Og det er sku svært at få sin sjæl tilbage, når den først er solgt.

Gravatar #21 - Casper-Lynge
13. feb. 2011 14:22
Der må vi så være enige om at være uenig, jeg har da skiftet mellem nokia / LG / Samsung og mange flere er dog endt med en android i sidste ende
Gravatar #22 - Bllets
13. feb. 2011 14:24
Casper-Lynge (21) skrev:
Der må vi så være enige om at være uenig, jeg har da skiftet mellem nokia / LG / Samsung og mange flere er dog endt med en android i sidste ende

Præcis!

Nokia, LG eller samsung køber ikke din sjæl, men når de så kommer til en telefon med Android, jamen så har Google sku fat i dig ;)

Eller har Lingu, alt efter din alder, køn og antallet af børn.. :>
Gravatar #23 - Casper-Lynge
13. feb. 2011 14:30
Har faktisk overvejet at få en Iphone på et tidspunkt så er stadig ikke enig :)
Gravatar #24 - Colapusheren
13. feb. 2011 14:33
Casper-Lynge (19) skrev:

Min pointe er din formulering. Jeg er helt enig i, et prisen er en medvirkende faktor til, at Apples markedsandel ikke er på mere end 16%. Men måden hvorpå du formulerer dig, konkluderer du, at det er den eneste grund. Hvad så med mig, der valgte Android fordi jeg ikke kan fordrage Steve Jobs og Apples lukkede politikker. For mig var prisen ikke afgørende for valget ..
Gravatar #25 - Makey
13. feb. 2011 14:44
Må nok også sige at før jeg fik en iPhone skiftede jeg mellem mærker og modeller ret ofte, for, det var jo bare en telefon der skulle kunne sende sms og ringe.

#19:
Du kan ikke sige at en højere pris end tilsvarende produkter på markedet er direkte skyld i en lav markedsandel. Jeg vil derimod argumentere for at lige netop den høje pris er skyld i den høje markedsandel, da der er meget prestige i at kunne vise at man har råd til luksus produkter.
Det er tydeligt at konklusioner som den i så også (fejlagtigt) har lavet er baseret på uvidenhed. Som Bllets så fint forklarer det så er der ikke rigtig flere sjæle at sælge iPhones til. De sidste ville være lige så svære at overtale til at købe en hvilken som helst anden telefon.

Min mor f.eks.: Argumentet for ikke at købe en iPhone er at den kan for meget hun ikke havde brug for (kamera, internet) og hun er bange for at ødelægge den. Ting som ikke er iPhone specifikke. Jeg forestiller mig at der er mange lignende segmenter på markedet som bare ikke har behov for hverken en iPhone eller en Android.

OT:
Hopper med på vognen: Den der "til top" knap skal have noget fart på, blev hurtigt træt af det, det er jo nemmere bare at skrive hjemmesiden i browserfeltet og trykke enter (og så har du spildt tid på at kode/implementere den der function som spilder brugernes tid da den skal loade uden nogen grund).
Seneste Kommentar -> Senester kommentarer (der er flere kan jeg se)
Jeres logo er højt og træls at scrolle forbi.
Og så sproget i jeres nyheder generelt, grammatik og stavefejl.
Gravatar #26 - Casper-Lynge
13. feb. 2011 15:38

Mht. Iphone kan jeg godt se jeres pointe og tror jeg vil omformulere mig lidt i nyheden.

Til top knappen kan jeg forsøge at gøre hurtigere i nu.

Logoet har jeg gjort mindre i højden samt lagt mindre margin diverse steder :)

Sproget kigger vi på en af dagene da vi er blive gjort opmærksom på det meget så det går vi igennem :)
Gravatar #27 - GormDK
13. feb. 2011 16:14
Jeg opgav at finde ud af hvad jeres side gik ud på, fordi jeg ikke kunne se at der stod "om os" nogle steder. (Ja, jeg er doven, men jeg er jeres potentielle "kunde"). Det er fint at i har skrevet den, men jeg synes ikke, det giver sig selv, at det står under "Kontakt os".

Og så synes jeg umiddelbart det er lidt besværligt, at nyhederne kommer længere nede på forsiden, men nu ved jeg ikke hvor meget vægt i vil lægge på henholdsvis artikler og nyheder.
Gravatar #28 - Casper-Lynge
13. feb. 2011 17:01
Har lige lavet en lille ny side som hedder om os til dig ^^
Gravatar #29 - Colapusheren
13. feb. 2011 17:18
I bør nok få læst korrektur på siden inden I begynder på evt. markedsføring. Med det nuværende niveau var jeg væk efter første artikel. Lad os bare tage "Om os" som eksempel.

www.wais.dk/om-os/ skrev:
Wais.DK blev grundlagt d. 1. januar 2010, meningen med siden var at dele vores erfaringer med andre, men det blev hurtigt til meget mere. Vi har i tidens løb skrevet mange artikler omkring It, vi har efter noget tid valgt også at ville yde gratis it support mm.
Vi er en gruppe mennesker som arbejder til hverdag med IT, og bruger osse mange timer på det i vores fritid.

Vi har arbejdet meget med hjemmesider, SEO, computer bygning, servere, programmering både app, web og android applikationer og meget mere.

Har i nogle spørgsmål er i velkommen til at skrive til os i vores kontaktform.

- Hvorfor staves .DK stort?
- Punktum efter årstallet 2010.
- "Vi" omtales som om man ved hvem I er, men I er ikke blevet introduceret. Dette sker først senere i teksten. Ulogisk rækkefølge.
- It/it. Begge stavemåder benyttes. Bliv enige med jer selv.
- Osse? Come on ...
- Når der henvises til personer staves "I" med stort. Ligesom Jer.

Set fra mit synspunkt bør jeres sprog have højeste prioritet i øjeblikket. Ingen seriøse mennesker gider at læse på det niveau.
Gravatar #30 - Casper-Lynge
13. feb. 2011 17:55
Du har sku nok ret, vi tager det til os og går lige artikler og siderne i gennem. :)
Gravatar #31 - Faergemeister
13. feb. 2011 18:00
Det hedder en iPhone, ikke Iphone. Oh gud, #1..
Gravatar #32 - hgul
13. feb. 2011 18:03
Casper-Lynge (30) skrev:
Du har sku nok ret, vi tager det til os og går lige artikler og siderne i gennem. :)

Nu er det jo langt fra første gang de manglende grammatiske evner er blevet påtalt, men det skal åbenbart gentages mange gange før I tager det til jer? ;-)

Til dem der føler sig en smule lost, så er en del af tingene tidligere blevet påtalt i forskellige tråde på Tweak.dk.
Gravatar #33 - Casper-Lynge
13. feb. 2011 18:24
#32 det kan godt være dog vil jeg lige sige at da vi har været igang med designet først og fremmest man da det nu er færdigt, vil jeg give mig til at rette grammatik.

Har faktisk også været igang på diverse artikler..
Gravatar #34 - onetreehell
13. feb. 2011 19:56
Colapusheren (29) skrev:

NEJ! Jer staves jer, med et lille j. I er dog stadig med stort i.
Gravatar #35 - Colapusheren
13. feb. 2011 20:55
onetreehell (34) skrev:
Colapusheren (29) skrev:

NEJ! Jer staves jer, med et lille j. I er dog stadig med stort i.

I stand corrected.
Gravatar #36 - Tukanfan
13. feb. 2011 22:40
Casper-Lynge (33) skrev:
#32 det kan godt være dog vil jeg lige sige at da vi har været igang med designet først og fremmest man da det nu er færdigt, vil jeg give mig til at rette grammatik.

Har faktisk også været igang på diverse artikler..

Lige et godt råd mht. til sproget: Lad jer ikke inspirere af GratisDNS
Gravatar #37 - Casper-Lynge
14. feb. 2011 00:03
Den der må jeg lige få en forklaring på, for er slet ikke med ;)
Gravatar #38 - arntc
15. feb. 2011 10:07
Når nu du bruger Wordpress, overholder du så licensen ved ikke at nævne at du anvender Wordpress, og har du selv lavet temaet fra bunden? Såfremt du har, ingen problemer, såfremt du ikke har, så tjek lige under hvilken licens temaet er udgivet og om du overholder den.
Gravatar #39 - Casper-Lynge
15. feb. 2011 15:05
Jeg bruger self. diverse plugins EXT. osv. dog er selve teamaet er lavet selv.

Men vil da lige kigge diverse licenser igennem.
Gravatar #40 - arntc
16. feb. 2011 13:09
Casper-Lynge (39) skrev:
Jeg bruger self. diverse plugins EXT. osv. dog er selve teamaet er lavet selv.

Men vil da lige kigge diverse licenser igennem.

Fedt at du har lavet det selv fra bunden. Jeg laver selv en del temaer til WP, men ofte med andre som grundlag, og derfor er jeg grundig med den slags... Man ved jo aldrig hvem der får ondt i røven.
Gravatar #41 - OxxY
16. feb. 2011 16:36
Det sorte "banner" i toppen med logo fylder ALT for meget. Ca 1/4 af skærmen på en 22" widescreen med sådan rimelig normal 16xx*10xx oplsønging. Og så lige under den en endnu større boks, med et eller andet i. Det er simpelthen helt hen i vejret at man skal scrolle bare for at få en lille ide om hvad fan der er på siden. (ment i al venlighed, men jeg ville grue for hvordan siden så ud på min netbook, der ville jeg vel knap nok kunne se andet end logoet)
Gravatar #42 - onetreehell
16. feb. 2011 18:59
Og hvis man ser det på en 13" skærm med en opløsning på 1920x1080 (ja, de findes), så er det pludseligt ikke så stort. Fortæl hvilken opløsning du kører med -.-
Gravatar #43 - Daniel-Dane
16. feb. 2011 19:45
onetreehell (42) skrev:
Fortæl hvilken opløsning du kører med -.-
Hans oplsønging er 16xx*10xx!!!!11

Der menes nok 1680 x 1050. (Ved de standard 96 dpi (XP style?).)
Gravatar #44 - DarX
16. feb. 2011 20:23
#41 Tryk CTRL+0 i din browser, så zoomer du ud.. Kan ikke gennemskue hvordan det ellers skulle kunne fylde 1/4 af din skærm.. :-/
Gravatar #45 - Casper-Lynge
16. feb. 2011 20:27
Nej det kan jeg egentlig heller ikke dog har jeg lavet banneret lidt mindre i højden for at se hvordan det ville se ud og er egentlig glad for resultatet...
Håber det hjælper lidt på dem der bruger netbooks, jeg har selv en bærbar som er på 13 T og det ser egentlig meget godt ud jeg bruger en opløsning på 1300 * et eller andet kan ikke lige huske det da jeg sidder mest ved min stationær..

Gravatar #46 - onetreehell
16. feb. 2011 20:58
ah crap, jeg havde misset den del :/
Gravatar #47 - OxxY
16. feb. 2011 21:29
PÅ min netbook 1366x768 (ja meget unormal opløsning) er det 1/3. På arbejdet hvor det er 1680*1050 var det ca 1/4 når forsiden laodede.

Og nej det er ikke zoomet ind, så fatsvag er jeg sku ikke :P
Gravatar #48 - Casper-Lynge
16. feb. 2011 21:46
hehe lol sidder i øjeblikket med min, har ikke det problem ihvertfald og slet ikke efter jeg har gjort banneret mindre i højden. Dog jeg har tjekket i chrome & ie8.

Og har ingen problemer overhovedet, Hvilken browser bruger du ?
Gravatar #49 - OxxY
16. feb. 2011 22:09
IE8 og Opera 11. Den sorte blok i toppen fylder bare mega meget, må indrømme jeg ikke gider tage et screenshot
Gravatar #50 - Casper-Lynge
16. feb. 2011 22:34
Oki det virker underligt da den hun er 125 px i højde
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login