mboost-dp1

VS2008 .NET user database

Gå til bund
Gravatar #1 - KC
15. feb. 2010 10:36
Visual Studio 2008.

Når jeg har lavet lokale websider har systemet automatisk oprettet en user database (tables), når login elementerne bliver brugt og configurationen bliver kørt.

Nu har jeg en webside på en ekstern server og med en ekstern database (MSSQL). Her virker den automatiske oprettelse af tables ikke og der er ikke nogen configurations side. Jeg har klaret problemet ved at lave en ny lokal webside med login og kopieret alle tables fra denne til min eksterne database med MSSQL Server 2005.

Denne procedure er lidt omstændig, så er der en lettere måde at gøre det på?
Gravatar #2 - Windcape
15. feb. 2010 15:13
Visual Studio har en 3-4 forskellige måder at forbinde til en database, og oprette tabeller i disse.

Du bliver nød til at være mere eksplicit i problem beskrivelse.
Gravatar #3 - KC
15. feb. 2010 17:02
Billede

På billedet er der et menupunkt der hedder ASP.NET Configuration, derfra kan man indstille brugerrettigheder til f.eks. at blive verificeret fra internettet. Dette medvirker at VS selv opretter tabeller i databasen til håndtering af brugere.

Når man koder til et eksternt site fra VS, er denne menu option ikke tilgængelig, derfor har jeg været nødsaget til selv at oprette de relevante tabeller.
Gravatar #4 - KC
15. feb. 2010 17:06
Jeg kan oprette til serveren hvor siden ligger og opdatere denne direkte fra VS, og jeg kan forbinde til den eksterne MSSQL database og arbejde på den, men jeg kan altså ikke finde et sted hvor VS selv kan oprette disse tabeller... hvis det giver mere mening?
Gravatar #5 - Windcape
15. feb. 2010 17:57

ASP.NET Configuration har intet med dit valg af database at gøre.

Og netop "Server Explorer" kan bruges til at tilgå en remote database direkte.

Det virker som at du mangler dybdegående viden omkring ASP.NET, og burde droppe at bruge de grafiske værktøjer indtil du har forstået konceptet i dybden.

Jeg bruger typisk netværks stier til at have et remote view af min database, se f.eks. her: http://dl.dropbox.com/u/1744224/Upload/vs2008sexp....

Men du bør bruge SQL Server Management Studio til at tilgå databasen hvis du skal have større konfigurationener, frem for Visual Studio.
Gravatar #6 - KC
15. feb. 2010 17:59
Mit problem er, at uden de tabeller ASP.NET Configuration opretter, kan jeg ikke få "Login" modulerne til at fungere. Derfor søger jeg en lettere måde at oprette disse standard tabeller på.
Kender du en sådan måde?
Gravatar #7 - Windcape
15. feb. 2010 18:09
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms998347.a...

Tabellerne bliver oprettet med en række pre-defineret SQL. De kommer blandt andet med standard installationen af .NET

Normalt forventes det at sådanne tabeller allerede findes når man laver deployment til business setups. Det er sådan set ikke rigtig lavet til bruge af alm. brugere som dig til shared hosting (webhoteller).

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms229862.a...

Du kan finde InstallMembership.sql i

%windir%\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727

Du skal måske også bruges InstallCommon.sql
Gravatar #8 - KC
15. feb. 2010 20:10
Tak!

Skulle bare køre aspnet_regsql.exe fra min egen box, den connectede til den eksterne DB og nu er alle tabeller oprettet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login