mboost-dp1

Visual Studio 2008 code expand

Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
12. dec. 2009 16:04
Når jeg sidder og koder c++ i visual studio har jeg nogen gange brug for at collapse funktions koden og kun se definitionen af funktionen. Det gør visual studio fint nok og det skaber overblik.

Når jeg så kører rundt i den collapsede kode, med min cursor, så synes visual studio at det er en god idé at expande koden for den funktion min cursor står på. Det betyder at alt den kode jeg sidder og kigge på pludselig rykker sig, fordi cursoren tilfældigvis blev rykket så langt op at den stod på funktionen ovenover.

Det er til stor irritation for mig at det kode jeg sidder og kigger på pludselig forsvinder og jeg skal til at collapse den funktion jeg står i, for derefter at finde tilbage til den kode jeg sad og kiggede på lige før.

Er der nogen af jer som kan fortælle mig hvordan man får visual studio til at lade være med at expande den collapsede kode som cursoren står på ?
Gravatar #2 - Windcape
12. dec. 2009 16:31
Underligt, i Visual C# viser den bare koden som et tooltip, og ændre ikke på om det er collapsed eller ej.
Gravatar #3 - Mort
12. dec. 2009 16:45
#2 Jeg gætter på at det er fordi du bruger muse pilen og ikke tekst cursoren.

Jeg oplever det samme når jeg koder C#.
Gravatar #4 - Windcape
12. dec. 2009 17:20
Jeg kan ikke reproducere fejlen.
Gravatar #5 - arne_v
12. dec. 2009 18:11

Det kan jeg heller ikke.
Gravatar #6 - Mort
13. dec. 2009 10:23
Jeg har lige prøvet at installere CamStudio (Et gratis screen recorder program) for at vise hvad der sker. Desværre var programmet så buggy at efter jeg startede recording så stod hele skærmen bare og blinkede i fjollede farver og intet var synligt i Windows (Selv task manageren forsvandt), så jeg må finde noget andet gratis at recorde med :o|

Jeg forstår godt at i ikke kan reproducere det som sker. Jeg har selv lige prøvet at genskabe det med nogle simple skridt, men jeg kan ikke fremprovokere det. Til gengæld sker det lige så snart jeg holder op med at forsøge og bare koder som jeg plejer...

Indtil jeg kan få indsnævret hvornår det sker, er der så en af jer som kender et gratis screen recorder program som virker i Windows 7 ?

Edit: Nu ved jeg hvorfor jeg ikke kan fremprovokere fejlen. Den sker kun efter jeg har rettet i noget kode og derefter flytter cursoren ned til en collapset funktion. Efter den står der et par sekunder, så expander den collapsede funktion og den funktion jeg lige har rettet i bliver collapset. Hvis jeg rykker cursoren tilbage til den funktion jeg har rettet i så bliver den igen expanded og den som lige var blevet expandet før, bliver collapset.

Det lyder så forvirrende at jeg stadig gerne ville fange det i en screen recorder, så i kan se det med egne øjne...
Gravatar #7 - Windcape
13. dec. 2009 11:10
CamStudio virker fint på min Windows 7 ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login