mboost-dp1
Visual Basic, bog til absolut nybegynder
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Da alle de forskellige forlag siger det samme, at netop deres bog er den allerbedste, er det lidt svært som bruger at skelne mellem de mange bøger, som findes i butikkerne. Derfor dette spørgsmål.
Er der nogen her, som kan anbefale en bog til en absolut nybegynder, som skal i gang med at lære grundlæggende Visual Basic, og som absolut ingen forhåndsviden har om programmering? (Bogen må gerne være meget pædagogisk, da jeg INTET kender til programmering på forhånd).
På forhånd tak .-)
Er der nogen her, som kan anbefale en bog til en absolut nybegynder, som skal i gang med at lære grundlæggende Visual Basic, og som absolut ingen forhåndsviden har om programmering? (Bogen må gerne være meget pædagogisk, da jeg INTET kender til programmering på forhånd).
På forhånd tak .-)
Hvis det er .NET (hvilket er det mest logiske) kan jeg anbefale:
Visual Basic.NET Grundbog
Har selv brugt den, og synes den er super god og pædagogisk.
Hvis du gerne vil have noget der er målrettet de gratis versioner af Visual Studio - altså Express-udgaven - kan du prøve at kigge på:
Build a Program Now!
Den viser det grundlæggende om at bruge programmet og en god introduktion til sproget - den er dog på engelsk, men med mange flotte billeder ;)
Du kan evt. først læse Build a Program Now! og derefter læse den anden...
Visual Basic.NET Grundbog
Har selv brugt den, og synes den er super god og pædagogisk.
Hvis du gerne vil have noget der er målrettet de gratis versioner af Visual Studio - altså Express-udgaven - kan du prøve at kigge på:
Build a Program Now!
Den viser det grundlæggende om at bruge programmet og en god introduktion til sproget - den er dog på engelsk, men med mange flotte billeder ;)
Du kan evt. først læse Build a Program Now! og derefter læse den anden...
Først og fremmest skal du lige afklare om det er VB eller VB .Net. Du taler om Visual Studio Express, hvilket kan tyde på at det er .Net, Men der er en fundamental forskel på de to sprog, nemlig at VB .Net i modsætning til VB er helt igennem objekt orienteret, hvilket giver store forskelle i brugen. Der er iøvrigt også VB script som er det man f.eks. kan bruge klassisk ASP hvor VB .Net kan bruges i ASPX. Hvis det drejer sig om en hjemmesidekodning, kan du gå ind på en af de hjemmesider du evt. skal arbejde på, og se om filerne hedder .asp eller .aspx.
Hvis du kan forstå engelsk kan jeg anbefale noget Visual Basic 2008, Step by Step . Jeg er selv ny, men har bare C# versionen, og den er rigtig god. Der er øvelser med i, så du kan lære og forstå de forskellige kommando'er. Den anbefaler jeg hvertfald.
Hvis du kan forstå engelsk kan jeg anbefale noget Visual Basic 2008, Step by Step . Jeg er selv ny, men har bare C# versionen, og den er rigtig god. Der er øvelser med i, så du kan lære og forstå de forskellige kommando'er. Den anbefaler jeg hvertfald.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.