mboost-dp1

Visual Basic, bog til absolut nybegynder

Gå til bund
Gravatar #1 - BjarniM
21. jun. 2008 13:56
Da alle de forskellige forlag siger det samme, at netop deres bog er den allerbedste, er det lidt svært som bruger at skelne mellem de mange bøger, som findes i butikkerne. Derfor dette spørgsmål.

Er der nogen her, som kan anbefale en bog til en absolut nybegynder, som skal i gang med at lære grundlæggende Visual Basic, og som absolut ingen forhåndsviden har om programmering? (Bogen må gerne være meget pædagogisk, da jeg INTET kender til programmering på forhånd).

På forhånd tak .-)
Gravatar #2 - gnаrfsan
21. jun. 2008 14:29
Snakker vi .Net?
Gravatar #3 - BjarniM
21. jun. 2008 14:36
Eehhmm, det ved jeg ikke.
Gravatar #4 - amokk
21. jun. 2008 14:37
hvorfor skal det lige være vb?
Gravatar #5 - BjarniM
21. jun. 2008 14:38
Fordi jeg på længere sigt måske får et studiejob hos en jeg kender.
Gravatar #6 - dkbooster
21. jun. 2008 14:38
Hvis det er .NET (hvilket er det mest logiske) kan jeg anbefale:

Visual Basic.NET Grundbog

Har selv brugt den, og synes den er super god og pædagogisk.

Hvis du gerne vil have noget der er målrettet de gratis versioner af Visual Studio - altså Express-udgaven - kan du prøve at kigge på:

Build a Program Now!

Den viser det grundlæggende om at bruge programmet og en god introduktion til sproget - den er dog på engelsk, men med mange flotte billeder ;)

Du kan evt. først læse Build a Program Now! og derefter læse den anden...
Gravatar #7 - BjarniM
21. jun. 2008 14:40
#6:

Jeg tænkte nemlig at begynde varsomt med Express-udgaven, eftersom jeg er nybegynder.
Gravatar #8 - dkbooster
21. jun. 2008 14:42

Så ville jeg helt sikkert starte med den anden bog jeg skrev om, da den skriver om hvordan man indstiller og bruger programmet - og det er jo essentielt før man lærer sproget...
Gravatar #9 - BjarniM
21. jun. 2008 14:42
#8:

Ok, men går det an at bruge Express Edition 2008, selv om bogen er "mindet" på 2005-versionen?
Gravatar #10 - dkbooster
21. jun. 2008 14:44
Nu har jeg ikke selv brugt 2008 versionen(endnu) - så jeg kan ikke rigtig udtale mig om hvor meget de to versioner minder om hinanden...
Gravatar #11 - gnаrfsan
21. jun. 2008 14:50
Først og fremmest skal du lige afklare om det er VB eller VB .Net. Du taler om Visual Studio Express, hvilket kan tyde på at det er .Net, Men der er en fundamental forskel på de to sprog, nemlig at VB .Net i modsætning til VB er helt igennem objekt orienteret, hvilket giver store forskelle i brugen. Der er iøvrigt også VB script som er det man f.eks. kan bruge klassisk ASP hvor VB .Net kan bruges i ASPX. Hvis det drejer sig om en hjemmesidekodning, kan du gå ind på en af de hjemmesider du evt. skal arbejde på, og se om filerne hedder .asp eller .aspx.
Gravatar #12 - BjarniM
21. jun. 2008 14:53
#11:

Jeg må lige høre ham, som jeg på et senere tidspunkt får et studiejob hos, hvilken en det er. Jeg ved dog, at det ikke er noget som helst med hjemmesideprogrammering, men udvikling af applikationer.
Gravatar #13 - gnаrfsan
21. jun. 2008 17:59
#12 ok, så kan det nemt være begge dele.
Gravatar #14 - BjarniM
22. jun. 2008 15:28
Tak for hjælpen. Jeg tror, at jeg prøver at begynde med "Build a Program Now!", som virker som et fint alternativ for mig.
Gravatar #16 - NioBe
26. jun. 2008 11:53
Hvis du kan forstå engelsk kan jeg anbefale noget Visual Basic 2008, Step by Step . Jeg er selv ny, men har bare C# versionen, og den er rigtig god. Der er øvelser med i, så du kan lære og forstå de forskellige kommando'er. Den anbefaler jeg hvertfald.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login