mboost-dp1
Visual basic
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg har efterhånden programmeret visual basic i et stykke tid, og jeg arbejder på et serviceprogram. Jeg kan saktens kører det sådan det ligger i baggrunden men hvis du har fx xp, så hvis du tager joblisten frem ligger det under programmer istedet for processor. Det skulle meget gerne ind under processor fordi programmerne IKKE må kunne lukkes ned. Mange tager joblisten frem og lukker de programmer ned der kører sådan de er sikker på alt er lukket. Lidt kritisk for programmet må IKKE lukkes ned!
Ved i hvordan man får programmet ind under processor. PLZ HELP ME, da jeg skal bruge det HURTIGT!
Ved i hvordan man får programmet ind under processor. PLZ HELP ME, da jeg skal bruge det HURTIGT!
#1, #2:
Jeg mener at de ligger i joblisten så længe de har vinduer - uagtet om de er visuelle eller ej, så hvis du laver det som en ren funktion, uden et designlag (hvilket du formenligt har), så skulle det gerne forsvinde af sig selv.
Udover det kan du jo lave alle mulige smarte tricks for at forhindre det kan lukkes ned, eller ikke helt - men man kan omgå det på mange måder, så programmet med det samme starter en ny instans af sig selv!
Jeg mener at de ligger i joblisten så længe de har vinduer - uagtet om de er visuelle eller ej, så hvis du laver det som en ren funktion, uden et designlag (hvilket du formenligt har), så skulle det gerne forsvinde af sig selv.
Udover det kan du jo lave alle mulige smarte tricks for at forhindre det kan lukkes ned, eller ikke helt - men man kan omgå det på mange måder, så programmet med det samme starter en ny instans af sig selv!
@<STRONG>sm00king</STRONG>
Den bedste måde at gøre det på er at lave den som en service, som du selv nævner det. Hvilken version af VB bruger du?
Den bedste måde at gøre det på er at lave den som en service, som du selv nævner det. Hvilken version af VB bruger du?
Tak for svarene..
Har selv fundet en fix ide med commanden: Shell, og så sætte den til at starte op i baggrunden. Det virker fortræffeligt, men som du nævner det Acro skulle jeg jo nok lave nogle former for advarsler.
Acro kan du give nogle eksembler? Står og skal bruge det om 6 timer så det er pritty kritisk!
Til Raenil, jeg bruger visual basic 6.0..
Har selv fundet en fix ide med commanden: Shell, og så sætte den til at starte op i baggrunden. Det virker fortræffeligt, men som du nævner det Acro skulle jeg jo nok lave nogle former for advarsler.
Acro kan du give nogle eksembler? Står og skal bruge det om 6 timer så det er pritty kritisk!
Til Raenil, jeg bruger visual basic 6.0..
Glemte at skrive:
Hvordan finder jeg adressen til Internet Explorer på en vilkensomhelst computer? Somregl ligger windows jo på forskellige drevs, og det er måske installeret forskellige stedet.
Er der evt. nogle steder i Registry hvor jeg kan hente adressen fra?
Under normale omstændigheder ville jeg nok kigge på nettet efter disse ting men dette er lidt MEGET kritisk!
Hvordan finder jeg adressen til Internet Explorer på en vilkensomhelst computer? Somregl ligger windows jo på forskellige drevs, og det er måske installeret forskellige stedet.
Er der evt. nogle steder i Registry hvor jeg kan hente adressen fra?
Under normale omstændigheder ville jeg nok kigge på nettet efter disse ting men dette er lidt MEGET kritisk!
Windows kataloget på enhver maskine vil altid svare til "%systemroot%"
Hvis du taster det ind i en startfil/genvej/hvadsomhelst, så vil den finde frem til C:winnt eller C:windows eller hvor du nu har installeret windows.
Hvis du taster det ind i en startfil/genvej/hvadsomhelst, så vil den finde frem til C:winnt eller C:windows eller hvor du nu har installeret windows.
I know.. Men du kan jo godt installere windows på C drevet og installere ixplorere på fx D. det er derfor det er så svært. Har prøvet det med systemroot men har set flere computere hvor de installere programmer på et drev for sig selv.. fx windows på C.. programmer på D.. og sikkerhedscopi på E
Skulle jeg komme med et bud på en nøgle, der kunne fortælle dig det, så er det den her:
[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesApplicationsiexplore.exeshellopencommand]
[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesApplicationsiexplore.exeshellopencommand]
Tak for hjælpen ;)
Environ is a good thing !!
Jeg har fået tiden udskudt lidt så nu er jeg ikke så presset.
Jeg har brugt hele natten til at lede på nettet efter et sted hvor der står hvordan man kan få sit program ind under processor, men jeg kunne ikke finde det.
Min idê med at lave en Shell("filplacering",vbHide) virkede ikke (underligt for den gjorde på internet explorer)
Hvis i har en løsning på dette så SKRIV endelig. Jeg står vist allerede jer gutter dybt i gæld fra igår :D
Environ is a good thing !!
Jeg har fået tiden udskudt lidt så nu er jeg ikke så presset.
Jeg har brugt hele natten til at lede på nettet efter et sted hvor der står hvordan man kan få sit program ind under processor, men jeg kunne ikke finde det.
Min idê med at lave en Shell("filplacering",vbHide) virkede ikke (underligt for den gjorde på internet explorer)
Hvis i har en løsning på dette så SKRIV endelig. Jeg står vist allerede jer gutter dybt i gæld fra igår :D
En lille ting til. Er der forresten muligt at skrive dit program i uden en brugerface? Altså som bare ren commandoer, uden en brugerface hvor der er knapper osv? Tror måske det er det jeg gør galt. Tror ihvertfald ikke du kan fjerne den når du bare laver en standard EXE.
Jeg kender sq ikke så meget til vb inu men man må jo spørge hvis man vil vide.
Jeg kender sq ikke så meget til vb inu men man må jo spørge hvis man vil vide.
Jeg er vist ved at være tæt på at have fundet løsningen, men jeg har et problem. Her er koden
Module:
Public Declare Function RegisterServiceProcess Lib "kernel32.dll" (ByVal dwProcessId As Long, ByVal dwType As Long) As LongPublic Declare Function GetCurrentProcessId Lib "kernel32.dll" () As LongPublic Const RSP_SHOW = &H0Public Const RSP_HIDE = &H1
Form:
Public Sub AppHide(Optional ByVal sh As Boolean = True)
RegisterServiceProcess GetCurrentProcessId, IIf(sh = True, RSP_HIDE, RSP_SHOW)
End Sub
Private Sub Form_Load() AppHide (True)
End Sub
Fejlmelding:
Run-time error '453':
Can't find DLL entry point RegisterServiceProcess in kernel32.dll
Jeg har læst scriptet skulle virke på ALLE operativsystemer incl. XP som jeg har, men hvorfor laver den så den fejl? Der stod at det skulle ind i et BAS module, er det ikke det samme som et normalt modul?
Module:
Public Declare Function RegisterServiceProcess Lib "kernel32.dll" (ByVal dwProcessId As Long, ByVal dwType As Long) As LongPublic Declare Function GetCurrentProcessId Lib "kernel32.dll" () As LongPublic Const RSP_SHOW = &H0Public Const RSP_HIDE = &H1
Form:
Public Sub AppHide(Optional ByVal sh As Boolean = True)
RegisterServiceProcess GetCurrentProcessId, IIf(sh = True, RSP_HIDE, RSP_SHOW)
End Sub
Private Sub Form_Load() AppHide (True)
End Sub
Fejlmelding:
Run-time error '453':
Can't find DLL entry point RegisterServiceProcess in kernel32.dll
Jeg har læst scriptet skulle virke på ALLE operativsystemer incl. XP som jeg har, men hvorfor laver den så den fejl? Der stod at det skulle ind i et BAS module, er det ikke det samme som et normalt modul?
Ahh.. mit 4 inlæg itræk.. Ville bare lige sige at hvis nogle skulle nu var igang med at hjælpe mig så har jeg fundet løsningen. denne enkelte linje:
<STRONG>App.TaskVisible = False</STRONG>
det er nok :)
<STRONG>App.TaskVisible = False</STRONG>
det er nok :)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.