mboost-dp1
Vis altid vertical scrollbar
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg har en side (med centreret indhold), hvor nogle af siderne har scroll mens andre ikke har, hvilket resulterer i, at siden rykker sig lidt til venstre eller højre, når man går ind på de forskellige sider, da scrollbaren jo forsvinder på nogle af dem.
Findes der en måde at vise vertical scrollbar hele tiden i de fleste browsere? Og det skal selvfølgelig være uden at horizontal scrollbar vises.
Har prøvet med dette, men fungerer kun i IE:
<style>
body {
overflow-y:scroll;
}
</style>
Findes der en måde at vise vertical scrollbar hele tiden i de fleste browsere? Og det skal selvfølgelig være uden at horizontal scrollbar vises.
Har prøvet med dette, men fungerer kun i IE:
<style>
body {
overflow-y:scroll;
}
</style>
Der skal jo ikke være unødvendig scroll. Selve scrollbaren skal bare vises, selvom der ikke er scroll på siden.
xstyler:
Jeg har ikke testet dette, men det kan måske virke:
Lave en div (der indeholder hele siden) der får sat en bredde vha. javascript (window.width() eller noget i den stil). Sæt (i CSS) din horisontale scroll til none. Nu burde div'en bredde sig i hele vinduet, og dermed fylde ud under den vertikale scroll.
Som sagt: ved ikke om det virker.
Jeg har ikke testet dette, men det kan måske virke:
Lave en div (der indeholder hele siden) der får sat en bredde vha. javascript (window.width() eller noget i den stil). Sæt (i CSS) din horisontale scroll til none. Nu burde div'en bredde sig i hele vinduet, og dermed fylde ud under den vertikale scroll.
Som sagt: ved ikke om det virker.
#lag1 {
overflow-x: auto;
}
Desværre er det en IE only løsning
Husk højde og bredde
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=...
overflow-x: auto;
}
Desværre er det en IE only løsning
Husk højde og bredde
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=...
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.