mboost-dp1

Vil I være med til...

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
10. jul. 2012 19:01
...at udvikle den PERFEKTE kalender? Jeg skal i hvert fald bruge én, og det her kunne måske være det første OpenSource-projekt 100% baseret på en forumtråd på newz.dk :D

Et par krav (for ellers kan jeg ikke helt være med...)

Sprog:
PHP/MySQL - webbaseret (altså gerne javascript, AJAX og HTML+CSS)

Egenskaber - kan udvides:
Recurring events med mulighed for justering af enkelte occurances af en event.
Events skal kunne knyttes sammen med ejere, ansvarlige, deltagere, etc.
Rettigheder (hvem kan hvad?)
Avancerede filtre til recurrance (eks. hver anden fredag og tillige onsdage i marts og april)
Flere brugere, som eksempelvis kan indtaste i kalenderen både/enten offentligt og privat (eks. 20 brugere, der kan indtaste gå-hjem-tid for deres barn i institutionen, som kun de selv og institutionen kan se)
Lister over events (eks. vis liste over alle møder i institutionen, hvor person A deltager) - disse data skal også kunne bruges til at trække ud som RSS eller at sortere på

Hvad ellers?

Jeg tænker at starte med database-strukturen, som naturligvis danner grundlaget for hele systemet.

Er det interessant at arbejde med? Mangler verden ikke sådan en?
Gravatar #2 - Windcape
10. jul. 2012 19:05

Hvilket af overstående kan du ikke med Outlook / Google Calendar?
Gravatar #3 - rackbox
10. jul. 2012 19:08
#2 trække lister ud, eksempelvis. Avancerede filtre, eksempelvis

...og så den der ting, jeg glemte at skrive: "Der skal ikke stå Powered by Google Calendar" eller oprettes en ny kalender pr. bruger, som så skal deles, for at holde data adskildt. Der skal blot oprettes en bruger, som så bare kan begynde at taste ind med de rettigheder der nu tildeles, og hvor indtastninger kan ses af bestemte brugere afhængig af valg og rettigheder.
Gravatar #4 - Qw_freak
10. jul. 2012 19:13
altså en dedikeret gruppekalender...
Gravatar #5 - rackbox
10. jul. 2012 19:14
Jep :) Men OpenSource... Har ikke lige kunne finde en - måske er jeg bare ikke lige google-ekspert på netop den søgning..
Gravatar #6 - rackbox
10. jul. 2012 19:17
Og egentlig er projektet også for min del for at lære lidt om at udvikle sammen med andre + at kende den grundlæggende struktur, så jeg ikke bare skal stole på at andre har lavet et system, som er godt nok.
Gravatar #7 - kasperd
10. jul. 2012 21:45
Der findes vist en åben standard for udveksling af kalenderdata, så den synes jeg da sådan et system bør understøtte. Jeg kender desværre ikke detaljerne, men jeg har oplevet at modtage en kalenderinvitation på Gmail som så automatisk kom ind i min kalender, og jeg tror ikke den var sendt fra et Google system.

Selvom du ikke har tænkt dig at være afhængig af Google kalender, så er Google kalender nok den første jeg ville sørge for at kunne udveksle data med.
Gravatar #8 - Windcape
10. jul. 2012 21:49
kasperd (7) skrev:
Der findes vist en åben standard for udveksling af kalenderdata,

http://en.wikipedia.org/wiki/ICalendar

kasperd (7) skrev:
Selvom du ikke har tænkt dig at være afhængig af Google kalender, så er Google kalender nok den første jeg ville sørge for at kunne udveksle data med.
Microsoft Exchange? Hotmail?, Apple iCal?-) Google Calender er nok den mainstream kalender der har færrest brugere.

Men de bruger jo alle sammen iCal, så det er ikke et problem ;)
Gravatar #9 - arne_v
10. jul. 2012 22:00
Windcape (8) skrev:
Google Calender er nok den mainstream kalender der har færrest brugere.

Kan det nu også passe.

Det er vel kalenderen på 400 millioner Android telefoner.
Gravatar #10 - Saxov
11. jul. 2012 06:24
arne_v (9) skrev:
Kan det nu også passe.

Fx har jeg en andorid telefon, men det eneste min kalender viser, er de aftaler der ligger i mine to exchange kalender.

Så ved ikke om man kan kalde det at bruge Google Calender?
Gravatar #11 - markjensen
11. jul. 2012 08:03
Så har du vel indstillet den særligt. Da jeg havde en Desire og bruge kalenderen uden at have en forvejen, var det Google Calender den brugte.
Gravatar #12 - DanaKaZ
11. jul. 2012 08:07
#5 Har du kigget på den her?

http://trac.calendarserver.org
Gravatar #13 - Magten
11. jul. 2012 08:08
markjensen (11) skrev:
Så har du vel indstillet den særligt. Da jeg havde en Desire og bruge kalenderen uden at have en forvejen, var det Google Calender den brugte.
Kalenderen på telefonen er jo kun en klient og ikke direkte Google Calendar.

Det er ikke nødvendigt at have en Google konto for at bruge den.
Gravatar #14 - markjensen
11. jul. 2012 09:09
Nej nej, men hvis du får stillet en klient til rådighed som foretrækker Google Calendar, så er det vel i mange tilfælde det man kommer til at bruge.

Edit: Ligesom folk der har en iPhone med stor sandsynlighed vil begynde at bruge iCloud som kalender (evt. uden at være særligt opmærksom på det)
Gravatar #15 - Brugernavn
11. jul. 2012 09:16
Saxov (10) skrev:
arne_v (9) skrev:
Kan det nu også passe.

Fx har jeg en andorid telefon, men det eneste min kalender viser, er de aftaler der ligger i mine to exchange kalender.

Så ved ikke om man kan kalde det at bruge Google Calender?

Det opvejer jeg ved at trække fra 9 kalendere.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login