mboost-dp1
VBS search'n'replace
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hejsa
Roder lidt med et password script.
Der har jeg behov for at få passwordet ud i clear tekst, og som fonetisk(alfa,bravo, etc)
Jeg prøvede at køre en replace på a=-alfa-, b=-bravo- og så videre.
den giver mig bare et problem.
Fx dua123 giver
-d-ekko-elt-al-foxtrot-a-uniform-al-foxtrot-a
Altså, replacer den også på det fonetiske.
Jeg har forsøgt at google mig frem til at replace via Arrays, men kan ikke finde noget funktionelt.
har arrays ala:
Please help :)
Roder lidt med et password script.
Der har jeg behov for at få passwordet ud i clear tekst, og som fonetisk(alfa,bravo, etc)
Jeg prøvede at køre en replace på a=-alfa-, b=-bravo- og så videre.
den giver mig bare et problem.
Fx dua123 giver
-d-ekko-elt-al-foxtrot-a-uniform-al-foxtrot-a
Altså, replacer den også på det fonetiske.
Jeg har forsøgt at google mig frem til at replace via Arrays, men kan ikke finde noget funktionelt.
har arrays ala:
strAlfabet=Array("a","b","c","d","e","f","g","h","i","j","k","l","m","n")
strAlfabetfon=Array("alfa","bravo","charlie","delta","ekko","foxtrot","golf","hotel","india","juliet","kilo","lima","mike","november")
Please help :)
Nu er jeg ikke superskarp ud i VBScript, men hvad med noget i denne stil:
sæt cleartextPassword = reeltPassword (abc i dette tilfælde)
opdeling af password i enkelt karakterer
indsæt fonetisk navn (alfa, bravo etc.) i korrekt alfabet-array-placering (indsæt alfa i a, bravo i b, osv)
udskriv alfabet-array, i de felter hvor indhold != null.
Rimelig simpel pseudo-kode hehe, men som sagt, så ved jeg stort set intet om VBScript.
sæt cleartextPassword = reeltPassword (abc i dette tilfælde)
opdeling af password i enkelt karakterer
indsæt fonetisk navn (alfa, bravo etc.) i korrekt alfabet-array-placering (indsæt alfa i a, bravo i b, osv)
udskriv alfabet-array, i de felter hvor indhold != null.
Rimelig simpel pseudo-kode hehe, men som sagt, så ved jeg stort set intet om VBScript.
strAlfabet = Array("a","b","c","d","e","f","g","h","i","j","k","l","m","n")
strAlfabetfon = Array("alfa","bravo","charlie","delta","ekko","foxtrot","golf","hotel","india","juliet","kilo","lima","mike","november")
inpstr = "dan"
outpstr = ""
For i = 1 to Len(inpstr)
For j = LBound(strAlfabet) to UBound(strAlfabet)
If Mid(inpstr,i,1) = strAlfabet(j) Then
outpstr = outpstr & " " & strAlfabetfon(j)
End If
Next
Next
WScript.Echo outpstr
Hvis man er til mere effektiv men mindre læsbar kode (men hvorfor bruger man så VBS):
strAlfabetfon = Array("alfa","bravo","charlie","delta","ekko","foxtrot","golf","hotel","india","juliet","kilo","lima","mike","november")
inpstr = "dan"
outpstr = ""
For i = 1 to Len(inpstr)
outpstr = outpstr & " " & strAlfabetfon(Asc(Mid(inpstr,i,1)) - Asc("a"))
Next
WScript.Echo outpstr
#7: Hvis du gør det på den måde, bør du så ikke kontrollere at tegnene er mellem a og n?
Eller er VBS ligeglad med om man forsøger at tilgå for høje værdier i en Array?
Eller er VBS ligeglad med om man forsøger at tilgå for høje værdier i en Array?
Man kunne selvfølgelig også bare tage alle bogstaver med i sit script, så er der ikke det problem mere :)
Man kunne selvfølgelig også bare tage alle bogstaver med i sit script, så er der ikke det problem mere :)
strAlfabet = Array("a","b","c","d","e","f","g","h","i","j","k","l","m","n", "o","p","q","r","s","t","u","v","w","x","y","z","æ","ø","å")
strAlfabetfon = Array("Alfa","Bravo","Charlie","Delta","Ekko","Foxtrot","Golf","Hotel","India","Juliet","Kilo","Lima","Mike","November", "Oscar", "Papa", "Quebec", "Romeo", "Sierra", "Tango", "Uniform", "Victor", "Whisky", "X-ray", "Yankee", "Zulu", "Ægir", "Ødis", "Åse")
inpstr = inputbox("skriv!")
outpstr = ""
For i = 1 to Len(inpstr)
For j = LBound(strAlfabet) to UBound(strAlfabet)
If Mid(inpstr,i,1) = strAlfabet(j) Then
outpstr = outpstr & " " & strAlfabetfon(j)
End If
Next
Next
WScript.Echo outpstr
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.