mboost-dp1

Value på textarea

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
30. jul. 2007 00:19
Hey,

Er det muligt at lave en value attribute på et textarea så der står noget i forvejen ligesom man kan på f.eks. input type="text" ?

Jeg har prøvet med value="noget tekst" men det virker ikke ligesom på input type="text"

Har prøvet at google det, men det virker som om den attribute slet ikke findes på textarea.

Kan det gøres og hvordan?
Gravatar #2 - trylleklovn
30. jul. 2007 00:49
<textarea>value her</textarea>
Gravatar #3 - fidomuh
30. jul. 2007 06:28

Som #2 siger, derefter kan du lave et simpelt Javascript der udskifter indholdet af "textarea" med "" saadan at naar der klikkes i boksen, forsvinder din pre-satte tekst.

Hvis du vil lave det lidt fancy, kan du saa lave et lille Javascript mere, der tjekker om der er skrevet noget i textarea og hvis der ikke er dette, indsaetter det din gamle tekst igen :P
Gravatar #4 - Jace
30. jul. 2007 08:09
#2: Mange tak...

#3: Det er til en edit funktion, ligesom her på newz.dk v3, så jeg tror brugeren bliver slemt ked af det, hvis hele hans besked forsvinder når han trykker et sted i den :)

Men mange tak for idéen. Det skal nok blive nyttigt en anden god gang :)
Gravatar #5 - fidomuh
30. jul. 2007 08:20

Ah, jeg taenkte nu til en "Skriv din besked her, minimum 10 tegn" tekst, i det foerste indlaeg :P
Gravatar #6 - Jace
30. jul. 2007 08:25
Hehe ja, det kunne jeg svagt fornemme :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login