mboost-dp1

V: Web: Hvad kan jeg få for denne side

Gå til bund
Gravatar #1 - mikaelhm
5. jul. 2007 07:34
Hey there...

Jeg har kodet lidt php og xhtml, for et mindre firma. siden er ikke helt færdig endnu,

et udkast kan ses her:
http://www.i-dyllen.dk/cph/

Designet er sådan set færdig.
Mangler:
- billedgalleriet,hjemmekodet med noget lightbox2
- Nogle individuelle flashbannere (den der der nu er "flask", men i den stil.
- Et Logo over hele siden (øverst tilvenstre, skal jeg dog ikke designe)

Udover det der umiddelbart kanses på siden. er der en admin del, man kan logge ind på.

Hvor det er mulig at Oprette/Slette/ændre kategorier i billedgalleriet samt tilføje fjerne billeder.

Det overvejes at udvidde det til et primitivt cms, hvor min kunde selv kan lave nye sider/undersider.

Vil gerne vide hvad i mener sådan en side kan være værd?

(Siden er næsten solgt, så jeres bud er ikke afgørende for mig, men interessant for mig i forbindelse med andre projekter)
Gravatar #2 - Simm
5. jul. 2007 09:41
Det er lidt svært at sige præcist hvad du skal tage, eftersom du ikke oplyser noget timetal.

Find ud af hvor mange timer du har brugt. Inkl. alt - programmering, layout, billedredigering. Det skal du så gange op med det beløb du ønsker at have i timen. Men lad endelig være med at sætte en for lav pris, bare for at behage kunden - find et realistisk niveau, som svarer til det slid du har haft. Der er ikke noget værre end når man finder ud af, man har sat sin pris for lav i forhold til hvad man kunne have fået. Men man lærer at finde et fornuftigt lejde hen ad vejen.
Gravatar #3 - rackbox
5. jul. 2007 14:25
#2 der er forskel på at prissætte bestillingsarbejde og et standardsystem, som bygger på en skabelon.

Jeg er sikker på at #1 mener, "hvad er systemet værd som standard CMS"

#1 uden at have set admin-interfacet, så er det svært at prissætte. Der er utallige CMS'er rundt omkring, inkl. mit eget, som jeg sælger for kr. 2500,- (engangsudgift). Jeg kalder mit system for Håndværker-CMS, fordi det er så skrabet og simpelt, at alle kan være med. Til gengæld får du ikke smarte features såsom billedgalleri, statistik og brugerstyring. Min pris inkluderer 2 timers undervisning.

Uden at vide mere, så er dit system vel egentlig bare et design med en eller anden form for admin-løsning, hvor kunden selv kan oprette menupunkter og indhold. Så som standardprodukt bør du nok ikke sælge det for meget mere end mit system sælges for.

Du kan så tage ekstra penge for at lave særskilt layout og muligvis putte indhold ind for kunden.
Gravatar #4 - Wolly
5. jul. 2007 15:13
mit bud er 10.000. Det ser godt ud og virker funktionelt.
Gravatar #5 - Simm
5. jul. 2007 15:19
#2: Jo tak det er jeg klar over ;) Jeg gik udfra at alt er programmeret fra bunden..
Gravatar #6 - mikaelhm
5. jul. 2007 18:03
#3 ok, det er også der omkring det bliver solgt.

#4, Wow så meget havde jeg ik regnet med.
Det får jeg heller ik, men det er rart med en reference når man skal ha andre opgaver ind.
Gravatar #7 - trylleklovn
5. jul. 2007 18:20
Som der bliver sagt, så kommer det an på om det er lavet til specifikke krav eller bare er et CMS, som skal sælges til flere.

Er sitet lavet til en specifik kundes krav, så er 2500,- alt for lidt ;)
Gravatar #8 - rackbox
5. jul. 2007 19:11
#7 Enig. Bestillingsarbejde laves udfra tilbud baseret på timepris, eller blot på timepris. Timeprisen skal så stå mål med programmørens dygtighed. Det nytter ikke noget at tage kr. 1.500,- i timen for 20 timer, hvis en anden kan lave det samme på 10 timer.

Timepriser afspejler 80% producentens dygtighed og 20% produktets efterspørgsel.

Igen - afhængig af funktionerne i admin-interfacet, så vil jeg muligvis forsigtigt skyde den hjemmeside til kr. 5500,- som bestillingsarbejde. Lidt mere, hvis der puttes indhold på.
Gravatar #9 - Jace
5. jul. 2007 20:50
Er 1500 en meget normal timeløn for en freelance web programmør? Eller er det kun for de virkelig dygtige?
Gravatar #10 - rackbox
5. jul. 2007 20:56
#9 1500,- i timen er en rimelig sats, hvis du benytter det antal timer, som er rimeligt til projektet.

Jeg ville aldrig selv tage 1500,- i timen (eller også ville jeg sløre det ved at fakturere færre timer, end jeg har brugt), fordi et projekt i den størrelsesorden, som vi diskuterer her hurtigt ville løbe op i kr. 20.000,-

Men det er det ikke værd.

Timepris skal hænge sammen med hvilken værdi du skaber på de timer, du sælger. 1500,- er nok smertegrænsen for hvor dygtig, du kan tillade dig at være som jævn freelancer.

Har du specialviden (eksempelvis certificeret i sikkerhed på et eller andet niveau) og skal lave en netbank-løsning, hvor krav og ansvar er meget stort, så er 1500,- i timen alt for lidt. Så nærmer vi os nok snarere kr. 3500,- i timen. Men så er du heller ikke freelancer - for så har du et bureau i ryggen (som også skal tjene lidt penge i ny og næ :-P)
Gravatar #11 - buch
6. jul. 2007 08:42
Nu ved jeg godt denne tråd ikke er for at debattere indholdet på siden og layout, men jeg har en lille kommentar aligevel :)

Det banner/slide show du har for oven, det er meget fint men det skal ikke starte forfra hver gang man klikker på noget.

Nu koder jeg ikke selv, og ved heller ikke om det kan lade sig gøre, men det vil være pænere hvis det bare kørte for sig selv og ikke startede om og om igen bare fordi man lige trykkede på noget :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login