mboost-dp1

Tilpasning af bgbilleder i html

Gå til bund
Gravatar #1 - fknight
23. jun. 2006 14:50
Hej.
Jeg er ved at lave en hjemmeside, men jeg har et problem. Når jeg indsætter mit billed i min frame ser det ikke ud som jeg vil ha det, billede begydner at gentage sig. hvad skal jeg gøre ?

skriver hjemmesiden i html.

Hvordan tilpasser man billeder i sine frames, som baggrundsbilleder. Skal man vide noget om pixels, og størrelsesforhold mellem frame og billede ?
Gravatar #2 - amokk
23. jun. 2006 15:50
mener du kan skrive background-repeat: no i body tagget i din CSS.... kig på www.w3schools.org

når dette er sagt, så er det meget grimt at lave sites med frames, og også grimt at lave baggrundsbilleder :-p
Gravatar #3 - fknight
23. jun. 2006 17:23
har brugt style=" background-repeat: no-repeat;" og det virker. Det fjernede gentagelsen, så det istedet for bare var ingenting(hvid). Jeg Resizede mit billede så det passede til opløsningen, det hjalp..

Jeg synes det er fint nok med frames og bggrundsbilleder.. jeg er ik begyndt at tænke på andre måder at lave hjemmesider på endnu. Men har set folk som har gjort det uden frames, og det er da pænt.
Gravatar #4 - JesperJ
23. jun. 2006 19:54
#3 fknight
Hvis du ønsker at bruge andre metoder end frames kan du altid benytte overflow: auto; metoden i CSS. Du kan f.eks. bruge den på en <div> box, hvor den sørger for at du får scrollbars hvis det er nødvendigt. Det skal dog siges at du i nogle browsere er nødt til at definere en fast bredde og højde før det virker som det skal. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login