mboost-dp1
[SQL] update view
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hvordan klarer de tunge databaser problemet med at gøre et view skriv bar lave man et sæt regle der tager sig af det og hvordan håndtere man brugere(aplikations udviklere) der vil bruge insert og ikke er klar over der er tale om et view.
Så vidt jeg kan huske sætter de tunge databaser selv data ind i de tabeller som viewet består af. Der er dog nogen krav til viewet som skal være opfyldt. Jeg kan ikke huske dem alle men nogen af dem er :
1:PK og SK fra de tabeller som viewet består af skal være med i viewet.
2:Dit view må ikke bestå af "joins".
Er derforesten nogen der ved hvordan MySQL håndterer insert/updates i views ?
1:PK og SK fra de tabeller som viewet består af skal være med i viewet.
2:Dit view må ikke bestå af "joins".
Er derforesten nogen der ved hvordan MySQL håndterer insert/updates i views ?
#3 det er vist faktisk defineret spdan i SQL99
en af de ting jeg henviser til er en oracle manual der siger at wiews må betragtes som alm table's og at der vist nok findes administrations klienter der selv ordner den slags.
Men hvis i har ret så er det som jeg forventede.
Jeg sidder med postgresql og psql som interface så jeg ved ikke helt hvordan f.eks. SQL server med tilhørende værktøjer fungere.
en af de ting jeg henviser til er en oracle manual der siger at wiews må betragtes som alm table's og at der vist nok findes administrations klienter der selv ordner den slags.
Men hvis i har ret så er det som jeg forventede.
Jeg sidder med postgresql og psql som interface så jeg ved ikke helt hvordan f.eks. SQL server med tilhørende værktøjer fungere.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.