mboost-dp1

Sommerprojekt til WP7

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
25. jun. 2010 03:54
Jeg er så småt gået i gang med at udvikle til Windows Phone 7, og som nogle af jer måske ved, er et Silverlight subset.

Som en applikation til at udvikle mit kendskab til de forskellige APIs, har jeg valgt at lave en WP7 "klon" af Silverbullet's Android applikation "Vejrudsigten fra DMI", som mere specifikt viser byvejrs informationer fra DMI, frem for en generel vejrudsigt som standard vejr-apps plejer at vise.

Så hvis der er nogen som vil kigge med, så bliver projektet opdateret løbende på et codeplex repository.

Det er nemlig åben sovs, og bliver en gratis applikation da DMI kræver man ikke tager betaling for at benytte deres data.

Og ellers, hvis i ikke er til Silverlight/WP7 udvikling, så kan i jo bare kigge på de fine screenshots, og komme med forslag til features i godt kunne tænke jer!
Gravatar #2 - mazing
25. jun. 2010 11:32
Ser fint ud. Lad os endelig få nogle flere til at pimpe deres kode projekter her på newz, i say :)
Gravatar #3 - arne_v
28. jun. 2010 23:34
http://dmiweather.codeplex.com/SourceControl/chang...

Er forskellen på denne her og Encoding.GetEncoding(1252) virkeligt 800 linier værd?
Gravatar #4 - Windcape
29. jun. 2010 03:57
arne_v (3) skrev:
Er forskellen på denne her og Encoding.GetEncoding(1252) virkeligt 800 linier værd?
Silverlight har ikke support for andet end unicode :)

Så det er nødvendigt at konvertere DMIs iso-8859-1 encoded RSS feed til UTF8 med en custom class.
Gravatar #5 - arne_v
3. jul. 2010 21:38
Windcape (4) skrev:
Silverlight har ikke support for andet end unicode

Det lyder ikke specielt imponerende at folk selv skal kode en klasse for at læse ISO-8859-1.
Gravatar #6 - arne_v
3. jul. 2010 21:43

Men jeg tror stadigvæk godt at du kan droppe dine oversættelses tabel & map.

Risikoen for at Unicode laves om således at der ikke længere bare kan castes mellem byte og char bør du kunne leve med.
Gravatar #7 - Windcape
3. jul. 2010 21:44
arne_v (5) skrev:
Det lyder ikke specielt imponerende at folk selv skal kode en klasse for at læse ISO-8859-1.
Jeg er enig.

Men jeg tror det er fordi at den nuværende version er bygget på et subset af Silverlight 2.0 / 3.5. Vi skal jo huske på at SL4 udkom cirka samtidigt med WP7, så mon ikke der kommer bedre support for det lidt senere.

Emulatoren er heller ikke blevet opdateret siden Marts.
Gravatar #8 - Windcape
3. jul. 2010 21:45
arne_v (6) skrev:

Men jeg tror stadigvæk godt at du kan droppe dine oversættelses tabel & map.

Risikoen for at Unicode laves om således at der ikke længere bare kan castes mellem byte og char bør du kunne leve med.
Auto-generet kode. Jeg har ikke kigget nærmere på det endnu, hehe.
Gravatar #9 - Windcape
3. jul. 2010 22:32
Men ja ok, den kunne simplificeres ret så meget, hvis man dropper en lang række checks og fallback.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login