mboost-dp1
Snøft, det vil kun virke i enten IE eller Mozilla
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg er igang med at lære html og er stødt på et problem da jeg sad og legede med frames. problemet erlinks til undermapper eller "root"-mappen
IE vil have jeg skriver linket udfra den mappe hvori html-filen med selvsamme link ligger i, imens MOZILLA vil have jeg skriver linket udfra "root"-mappen
altså IE: ..sub.sitesframe3.htm ELLER bare frame3.htm
og Mozilla: sub.sitesframe3.htm
-----------------
Nogle der kender en løsning?
IE vil have jeg skriver linket udfra den mappe hvori html-filen med selvsamme link ligger i, imens MOZILLA vil have jeg skriver linket udfra "root"-mappen
altså IE: ..sub.sitesframe3.htm ELLER bare frame3.htm
og Mozilla: sub.sitesframe3.htm
-----------------
Nogle der kender en løsning?
Du skal ikke bruge (backslash) i din HTML-kode, du skal derimod bruge / (slash). Backslash er en unåde som Microsoft har indført i deres filhierarki.
Følgende kan du bruge i din HTML:
./ => roden af nuværende bibliotek
/ => roden af webserveren
../ => et bibliotek "ned" i filstrukturen
--
Håber det hjælper.
Følgende kan du bruge i din HTML:
./ => roden af nuværende bibliotek
/ => roden af webserveren
../ => et bibliotek "ned" i filstrukturen
--
Håber det hjælper.
Rigtig mange tak
Nu har jeg fået det til at virke med dine råd, jeg var ved at blive helt fortvivlet fordi det ikke virkede i begge browsere :)
Nu har jeg fået det til at virke med dine råd, jeg var ved at blive helt fortvivlet fordi det ikke virkede i begge browsere :)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.