mboost-dp1

SNMP response fuldstændig i string format.

Gå til bund
Gravatar #1 - polle-online
23. mar. 2007 10:03
Jeg har fået lavet en del programmering i C# så den kan komunikere med en enhed over SNMP. Det er dog baseret på noget kode som lader til at give mig problemer angående nogle svar som er af andre værdi typer end String og Integer32. Jeg tænkte på om nogen ved noget omkring lidt programmering så man kan få alle svar fra en SNMP enhed i en string variable, ligegyldigt om det er en string, integer, double, eller en helt fjerde værdi type.
Gravatar #2 - polle-online
23. mar. 2007 10:06
Det skal siges at jeg har prøvet at søge på google og det som jeg finder er enten noget som er det samme som jeg i øjeblikket har problemer med, eller noget som kun lige omhandler c# programmering med en snmp enhed overfladisk eller noget andet hvori jeg ikke ordentligt kan finde hovde og hale i det der står og derved ikke kan se om det er noget jeg egentlig kan bruge.
Gravatar #3 - Zehnox
26. mar. 2007 19:13
Hvad returnerer funktionerne så i?

De fleste objekttyper i C# har en .ToString(), ellers kan du smide dem igennem Convert.ToString(var);
Gravatar #4 - arne_v
26. mar. 2007 19:21

Alt der arver fra System.Object har en .ToString() - det er ligesom
det meste.

:-)

Og Convert.ToString kalder da også .ToString() !
Gravatar #5 - Zehnox
26. mar. 2007 19:48

Ja, det mig der sover. jeg tænkte på "Encoding.ASCII.GetString()" hvis det var en byte array der kom tilbage.
Gravatar #6 - polle-online
27. mar. 2007 08:34
Det som retuneres er et byte array. :-)
Gravatar #7 - polle-online
27. mar. 2007 09:01
Jeg har prøvet at kalde "Encoding.ASCII.GetString()" med byte arrayet og både skrive det ud i en konsol og gemme det i en fil.
Hvis jeg skriver det ud i en konsol brokker den sig over at det ikke kan vises ordentligt og den brokker sig også over at den ikke kan gemme det ordentligt hvis jeg prøver at gemme det i en xml fil. Hvis jeg prøver at gemme det i en ".txt" fil bliver der ikke skrevet noget til tekst filen selv om at alt hvad der står i try dele i try catch'en.
Jeg har prøvet at bruge en "BitConverter.ToString()" og når dette og jeg skriver det ud i en ".txt" fil får jeg dette gørende i en løkke "00-00-00" mens at filens størrelse er 60.0 KiB.
Gravatar #8 - Zehnox
28. mar. 2007 12:09
Hmm, hvad er det helt nøjagtigt den funktion skal returne?

Det kan jo godt lyde lidt som om at det er en form for "almindelig" data - altså noget der ikke kan eller skal laves til en string :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login