mboost-dp1

Skråstreg

Gå til bund
Gravatar #1 - bulldog
21. apr. 2003 17:46
Hej
Kan man lave en skråstreg i HTML, og hvis man kan, hvordan ?
Gravatar #2 - Hektor
21. apr. 2003 18:08
&slash; så vidt jeg husker ...
Gravatar #3 - Acro
21. apr. 2003 18:27
#1:
Skriv den, det kan man sagtens - med en standard encoding vil du ikke opleve nogle problemer overhovedet.
Gravatar #4 - bulldog
23. apr. 2003 14:15
Nej, ikke en skåstreg som i tekst, men en skrå-streg. En der måske gik fra hjørnet af skærmen til hjørnet af menuen.
Gravatar #5 - Wolly
24. apr. 2003 13:45
LOL jeg fattede heller ikke hvad du mente :-)

Du kan så vidt jeg ved ikke lave en sådan streg i HTML, men der er da andre muligheder. Du kan eksempelvis lave den som et baggrundsbilled, eller bare et billed du indsætter med CSS og så lave et layer over det med teksten i. Det var to muligheder jeg lige kunne komme på...
Gravatar #6 - bulldog
24. apr. 2003 16:40
Well.. prøvede det med et billede, men gik ikke helt. Farven var rigtig i billedbehandlingen, men komprimeret og sat ind i siden fik det så en lidt anden farve.
Gravatar #7 - Cyrack
25. apr. 2003 18:56
#6 - bulldog

Uhm.... prøv at gemme i enten gif eller png (uden transparency layer, det kan IE ikke hitte ud af) de to formater plejer ikke at ændre for meget i farverne (har selv haft de samme problemer med en side....)
Gravatar #8 - bulldog
26. apr. 2003 10:25
Mange tak for hjælpen.
Gravatar #9 - Doglike
29. apr. 2003 12:28
...og hold dig til de 256 "websafe" farver, når du er ude i sligt snavs, eller alternativt, brug en 1x1 pixel png som baggrunds billeder, og lav det andet i lag i css... så er du sikre på at farverne matcher.. sådan da...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login