mboost-dp1

Simpelt PHP CMS

Gå til bund
Gravatar #1 - moisen
7. feb. 2008 13:27
kan se der er nogen stykker før mig der har spurgt men jeg er dum nok til at spørge igen

jeg står og mangler et CMS det først og fremmes skal være på dansk
det skal bruges til en lejre hytte hvor udlejer gerne vil have en side hvor der kan være billedere af huset og en kalender over hvornår den er udlejet

den sidste jeg kigget på var postnuke men der synes jeg ikke om at man skal have kendskab til HTML for at kunne lave en tekst der ser okay ud

nu har jeg kigget en del rundt på nette og mange steder bliver der bare smid et link og skrivet at denne CMS kan du få mange moduler til , det er da også findt, men er der de moduler jeg har brug for? og kan jeg få dem på dansk?

det skal lige sige at udlejer som skal betjene side ikke har noget kendskab til HTML eller nogen med computer ud over hun kan skrive i word, men hun har godt med gå på mod

host spec:
gigahost.dk
php 4 eller 5
mysql
plads: nok
Gravatar #2 - freesoft
9. feb. 2008 07:26
http://www.cmsimple.dk/da/ og Google Calender.
Gravatar #3 - KartoffelGuden
11. feb. 2008 15:44
Hvis du vil have et skræddersyet CMS. Med livslang support, så kan jeg godt programmere et til dig.

Det vil selvfølgelig komme til at koste lidt penge, men så kan du også få et der design mæssigt og programmerings mæssigt passer til dine behov.

Jeg scripter i PHP og gør brug af mySQL som database. Endvidere kan jeg godt lide, at bruge ajax calls som er web 2.0 power ;)
Gravatar #4 - Dirne
11. feb. 2008 16:26
Jeg har allerede lavet det system du beskriver. Jeg lavede det for nogle år siden, til en person der udlejer ferieboliger.

Det er programmeret i PHP og MySQL, så for at bruge det skal du have et webhotel eller noget lign. med adgang til dette.

Selve siden består bare af en beskrivelse af ferieboligen, og en kalender hvor man kan se, hvornår den er optaget. Ændringer af feriebolig beskrivelsen og hvornår ferieboligen er optaget, sker gennem et admin modul, som kan tilgås gennem en browser.

Hvis du vil have koden kan du sende mig en mail på [email protected].
Gravatar #5 - KartoffelGuden
11. feb. 2008 18:24
Dirne, jeg vil gerne tage et kig på din kode?

Måske kan jeg finde nogle sikkerheds flaws ;)?
Gravatar #6 - Dirne
11. feb. 2008 22:51
Det må du gerne :)

Jeg kan lige sende koden til dig. Jeg må nok hellere lige tjekke den igennem igen, det er flere år siden jeg skrev den :)

Men jeg tror ikke der er nogle sikkerhedshuller. Jeg bruger .htaccess til at beskytte admin-delen, og sidens gæster har ikke mulighed for at tilføje noget til databasen.
Gravatar #7 - amokk
11. feb. 2008 23:28
hvad med at lægge den op et sted så vi alle kan blive inspireret af den? :)
Gravatar #8 - Dirne
11. feb. 2008 23:41
Hehe... det tror jeg ikke jeg har lyst til. Koden er ikke specielt flot, men den virker. Det var jo i mine unge dage jeg lavede den.
Gravatar #9 - buch
12. feb. 2008 10:13
Nu ikke så pylret, lad os se dine evner fra dine unge dage :)
Gravatar #10 - KartoffelGuden
12. feb. 2008 10:25
Jamen Diirne du kan sende koden til:

anna_greenborg [at] hotmail [dot] com
Gravatar #11 - Dirne
12. feb. 2008 11:08
Eval det. Jeg har smidt kode på nettet så I kan læse den her:

index.txt

admin/functions.txt
admin/index.txt
admin/maaneder.txt
admin/processMaaneder.txt
admin/reservationer.txt
admin/processReservationer.txt

Nu har jeg så fjernet .htaccess fra admin-delen, så der er jo ingen sikkerhed. Det skal du selv sætte på, KartoffelGuden.
Gravatar #12 - moisen
13. feb. 2008 16:40
#2 vil jeg da lige kigge på

#3 så kan ejg lige så godt selv gå i gang i stedet for at betale en hel masse for at det lavet

#4 lyder som det jeg skal bruge vil da prøve det og se hvad det er for noget
Gravatar #13 - moisen
22. feb. 2008 16:16
så fik jeg tid til at smide det op...

men hvilken tabeller skalder oprettes i databasen og hvad skal disse indholde?
Gravatar #14 - izym
22. feb. 2008 16:25
#13 Der burde enten følge en installer eller readme med, brug den.
Gravatar #15 - moisen
22. feb. 2008 16:29
jeg ahr ikke kunne finde det ud af det Dirne skriver i hans indlæg
Gravatar #16 - Dirne
22. feb. 2008 22:31
dirne.dk/feriebolig-code/sql.zip

Download filen, unzip og kør de to filer gennem phpMyAdmin, så kører det.
Gravatar #17 - moisen
22. feb. 2008 22:58
thanks

vil jeg da prøve...

dejligt med et hurtigt svar
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login