mboost-dp1

"server" til windows

Gå til bund
Gravatar #1 - quimby
24. feb. 2005 08:01
Hej.
Jeg sidder og koder en del PHP og er ved at være træt af at være afhængig af en webserver og adgang til internettet for at kunne teste om det jeg laver er rigtig. Jeg kører MS Windows xp pro i øjeblikket (har haft planer om at skifte til en mandrake 10.1 distribution men de er sat i bero), så jeg ville høre om der findes et program eller installation så man "laver" en server på en computer som ikke er afhængig af internet med apache, php, mysql og hvad der ellers skal bruges for at man kan teste sit php!?

Mvh.

Søren
Gravatar #2 - hundeboll
24. feb. 2005 08:29
Man kan gøre det på to måder.
Den første er at manuelt installere apache, php og mysql for sig selv. Denne er besværlig, da det kan være et bøvl at få alt til at spille.
Links: apache, php og mysql.

Den anden er at hente en pakke med alle programmerne i og lade den sørge for configurationen. Her er jeg dog ikke sikker på hvor meget den installerer. Tror måske den også installerer en del software du ikke lige har brug for, men er ikke sikker.
Du kan læse om og hente pakken her: xampp

Held og lykke med det.
Gravatar #3 - Klok
24. feb. 2005 08:53
Der findes jo også en webserver i XP pro.
Den hedder IIS, og hvis du installerer php efter du har installeret IIS konfigurerer den selv php på denne.
Se evt. her:
http://www.php.net/downloads.php
PHP 4.3.10 installer [1,052Kb] - 15 Dec 2004
(CGI only, MySQL support built-in, packaged as Windows installer to install and configure PHP, and automatically configure IIS, PWS and Xitami, with manual configuration for other servers. N.B. no external extensions included)

MYSQL kan du også bare installerer på din maskine, og jeg har nu aldrig haft svært ved at få den til at spille som #2 skriver, men man kan selvfølgelig altid løbe ind i problemer ;)
http://dev.mysql.com/downloads/index.html

Held og lykke med projektet, og det er slet ikke så farligt som mange tror :)
Gravatar #4 - Simm
24. feb. 2005 10:45
#1 Du skal bare huske at sætte din server (også MySQL) op så den kører på localhost (127.0.0.1) så vil den ikke kun nåes fra internettet
Gravatar #5 - The-Lone-Gunman
24. feb. 2005 23:13

Jeg vil fraråde dig at køre PHP på en ISS server (eller noget som helst andet).

Det er helt klart nemmest at hente en pakke der installere en Apache server med det hele for dig, så har du det oppe og køre på 5 min.
Gravatar #6 - Norton
25. feb. 2005 21:53
søg efter google på easyphp det er så nemt så nemt
Gravatar #7 - Simm
26. feb. 2005 12:31

Fraråde? hvorfor dog det? Jeg har haft PHP og IIS kørende de sidste 5 år.. det har da bare kørt som smør .. jeg har haft lidt path-problemer, men det kan man da kode sig ud af.
Gravatar #8 - amokk
26. feb. 2005 12:41
#5 jeg har haft PHP4/5 og IIS4/5/6 kørende de sidste 5 år, når det først har været sat op kører det sgu fint nok... Der var lidt problemer med isapi i starten men ikke mere....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login