mboost-dp1

Server Error.

Gå til bund
Gravatar #1 - MThomsen
15. okt. 2008 09:31
Hej alle.
Jeg får denne fejl når jeg kører mine Asp.Net sider når siden skal bruge noget fra databasen. Ligemeget om det er en Visual Studio 2008 Built in DB, eller det er en extern DB fra Sql Server 2008.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, så hjælp bliver takket :)
Jeg bruger IIS 7 forresten.
Gravatar #2 - TullejR
15. okt. 2008 09:35
Hedder din database " " ?

Edit: Ja, der skulle så være en masse mellemrum i mellem anførelses-tegnene, men newz.dk sucks.
Gravatar #3 - Mandalae
15. okt. 2008 10:09
#2,

Brug code tagget hvis du vil skrive en masse mellemrum, ellers bliver de jo naturligvis stripped :)
Gravatar #4 - MThomsen
15. okt. 2008 11:25
Nej self. ikke. Det er bare skjult.
Gravatar #5 - arne_v
15. okt. 2008 13:25
Det ser ud som om ASP.NET brugernavnet ikke har adgang til den database.
Gravatar #6 - Mnc
15. okt. 2008 14:51
Arne to the rescue \o/

Arne, dit nick burde være RainmanDK eller lign. :)
Gravatar #7 - MThomsen
15. okt. 2008 17:36
Ja, det ved jeg.
Fejlen har noget at gøre med IIS Authentication. og fejlen består i ASP.NET Impersonation.
Men jeg ved ikke hvordan man løser problemet?
Gravatar #8 - arne_v
15. okt. 2008 18:30

Hvis brugernavnet er det brugernavn som det skal være, så går du ind i databasen (SQLServer Studio) og giver det brugernavn rettigheder til at tilgå databasen.
Gravatar #9 - Mort
17. okt. 2008 06:18
Du kan gøre to ting:
1) Tilføje "NT AUTHORITY/NETWORK SERVICE" som login i din SQL Server og bruger i din database. Hvis du gør ham til bruger i din database, så har du nok også lyst til at give ham db_datareader og db_datawriter rollerne, så han kan læse og skrive i din database. Ulempen ved denne approach er at hvem som helst der forbinder til din SQL Server via en ASP.NET webside vil kunne tilgå din database.

2) Specificere brugernavn og password på en database bruger, i den connectionstring du har angivet. Hvis du ikke kender syntaxen kan du finde eksempler på www.connectionstrings.com . Husk at du er ude efter en connectionstring som indeholder "Database=myDataBase; Uid=myUsername; Pwd=myPassword;" og ikke en som indeholder "Trusted_Connection=yes". Hvis du bruger denne approach skal du naturligvis også sørge for at oprette et login og en database bruger (Ligesom sidst) og du skal huske at slå Mixed Mode security til for din SQL Server.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login