mboost-dp1
Secure computing mode
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg har skrevet et lille program, der kører i secure computing mode ved at bruge PR_SET_SECCOMP. Indtil videre er alt hvad programmet foretager sig i secure mode at læse data fra en file descriptor og skrive data på to file descriptors. Men nu er der nogle data jeg gerne vil sætte tidsstempler på, og gettimeofday er ikke tilladt i secure computing mode. Er der en måde at finde ud af hvad klokken er, som også virker i secure computing mode?
Jeg kunne sagtens inkludere noget assembler kode. men det ville ikke kunne tilgå nogen I/O porte, så RTC lyder ikke rigtigt som nogen mulighed.arne_v (2) skrev:Vil det secure "noget" tillade dig at skrive noget assembler kode som går direkte ud i RTC?
Jeg spekulerede mere i retning af om der er noget man kan memory mappe fra kernen og aflæse tidspunkt ad den vej. Eller måske få at vide hvilke udregninger man skal foretage sig for at komme fra tsc til sekunder siden epoch.
Jeg fandt en løsning.
Det som mit program har gjort indtil nu er at det kører i en løkke, hvor det læser beskeder fra en socket. Hver besked bliver transformeret og så skrevet tilbage på samme socket.
Nogle gange vil programmet modtage en besked det ikke kan håndtere. I stedet for at skrive noget tilbage på sin socket i det tilfælde vil programmet skrive beskeden til en logfil.
Jeg ville gerne have tidsstempler på data i min logfil.
Den løsning jeg endte med var at i stedet for at skrive direkte til en logfil skriver programmet til en pipe. En anden process læser beskederne fra denne pipe og tilføjer så et tidsstempel til hver før det skriver dem til logfilen.
Det som mit program har gjort indtil nu er at det kører i en løkke, hvor det læser beskeder fra en socket. Hver besked bliver transformeret og så skrevet tilbage på samme socket.
Nogle gange vil programmet modtage en besked det ikke kan håndtere. I stedet for at skrive noget tilbage på sin socket i det tilfælde vil programmet skrive beskeden til en logfil.
Jeg ville gerne have tidsstempler på data i min logfil.
Den løsning jeg endte med var at i stedet for at skrive direkte til en logfil skriver programmet til en pipe. En anden process læser beskederne fra denne pipe og tilføjer så et tidsstempel til hver før det skriver dem til logfilen.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.