mboost-dp1

"Se rettelser"-funktion i php?

Gå til bund
Gravatar #1 - Lakrids
2. sep. 2009 09:06
Hej drenge

Jeg har brug for en funktion ala "Se rettelser" ved indlæg her på newz.dk. I ved nok godt hvad jeg snakker om, men jeg har lige taget et screenshot anyways:
http://peecee.dk/uploads/092009/forskelle.PNG

Findes der en class eller funktion et sted, man kan downloade og bruge?
Gravatar #3 - arne_v
2. sep. 2009 13:14

Bruger i selv Pear ?
Gravatar #4 - Mandalae
2. sep. 2009 15:02
#3,

Til nogle ting.. Vi bruger den der, men det er vist efterhånden det eneste :)
Gravatar #5 - Lakrids
4. sep. 2009 14:46
Åh dælens, har aldrig fattet det der PEAR fis.

Kan man, uden at installere moduler på serveren osv, bruge det?

Hvilke filer skal man hente, og hvordan skal de includes i forhold til "almindelige" php-filer?
Gravatar #6 - arne_v
4. sep. 2009 15:28
Lakrids (5) skrev:
Åh dælens, har aldrig fattet det der PEAR fis.

Kan man, uden at installere moduler på serveren osv, bruge det?

Det er netop fordelen ved PEAR at det ikke kraever platform specifikke moduler der skal installeres på serveren fordi det er ren PHP.

Lakrids (5) skrev:
Hvilke filer skal man hente, og hvordan skal de includes i forhold til "almindelige" php-filer?

På din udviklings maskine kan du bare hente med pear scriptet.

Hvis web hotellet ikke har de pågældende pear moduler kan man uploade PHP filerne sammen med ens app.
Gravatar #7 - arne_v
4. sep. 2009 15:29
mandalae (4) skrev:
Til nogle ting.. Vi bruger den der, men det er vist efterhånden det eneste :)

Jeg var interesseret fordi efter min mening er der al for få PHP udviklere som bruger PEAR.
Gravatar #8 - Mandalae
4. sep. 2009 15:43
#7,

Jeg har brugt det både her på newz og hos TV 2.

Jeg kan også meget godt lide PEAR, men jeg tror Zend Framework er ved at overtage det, og med god grund :)
Gravatar #9 - Windcape
4. sep. 2009 15:58
arne_v (7) skrev:
Jeg var interesseret fordi efter min mening er der al for få PHP udviklere som bruger PEAR.
Umidbart er det jo nok fordi at det tog et række år før at mange PEAR packages blev lavet om til at de kunne køre på shared hosting, hvor de blev uploadet af brugeren.

Orginalt har biblioteket været målrettet at blive installeret direkte på serveren, som en mulighed for samtlige kunder/løsninger på den givne server.

Det har altid været rent fjensk i forhold til privat-udviklerne, som bare ville have et enkelt modul på deres egen hjemmeside.

mandalae (8) skrev:
Jeg kan også meget godt lide PEAR, men jeg tror Zend Framework er ved at overtage det, og med god grund :)
Og desværre lider ZF også af de samme symptoner.

Det kræver lidt hacks at få det til at køre på shared hosting og/eller i non-root folders.
Gravatar #10 - Mandalae
4. sep. 2009 16:25
Windcape (9) skrev:
Det kræver lidt hacks at få det til at køre på shared hosting og/eller i non-root folders.

Det bør da virke lige så snart det ligger i din include folder? - Præcis ligesom dine egne klasser :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login