mboost-dp1

Script til refresh

Gå til bund
Gravatar #1 - ghostq
21. nov. 2004 22:39
jeg har dette stykke script på min hjemmeside, men jeg vil gerne have lavet det lidt om, hva skal jeg skrive istedet for "window.open", hvis jeg vil undgå en pop og siden i stedet vidre sender brugen til den side der hedder error1.htm??

<script>
if (screen.width==800||screen.height==600) //if 800x600
window.open('error1.htm','NY','left=150,Top=200,width=500,height=200,toolbar=no,scrollbars=no')
</script>
Gravatar #2 - west
22. nov. 2004 00:19
window.location('error1.htm');
Gravatar #3 - Klok
22. nov. 2004 06:58
#1: Tænk lige over at der ikke er mange der syntes det er rart at få en fejl, bare fordi man kører en "forkert" opløsning.

I bedste fald burde din side kunne klare 800x600 men ellers må folk vel selv afgøre om de gider se på siden i denne opløsning, med de fejl der evt. måtte opstå.

Jeg ved godt at de fleste idag har højere opløsning, men du skal også huske at der idag kommer flere og flere mobile devices, som ikke har de høje opløsninger. Ofte vil disse brugerer accepterer fejl på siden, hvis de blot lige kan komme ind og finde et eller andet.

På den anden side, så kan du jo havde en rigtig god grund til at lave checket :D men skal du så ikke checke på alle som har opløsning lig eller under 800x600 ?
Gravatar #4 - ghostq
22. nov. 2004 16:14
hmm... det virker ikke helt, du kan se min side på www.useless.frac.dk, det jeg gerne vil have er at brugere med 800x600 bliver sendt til siden error1.htm i samme vindue og ikke at der åbner et nyt... fik det til at virke med

<script>
if (screen.width==800||screen.height==600) //if 800x600
location.reload('error.htm')
</script>

men det freaker fuldstændig i Firefox...

er der i øvrigt nogen der ved hvor jeg finder en side hvor man kan se hva location og window osv betyder :D
Gravatar #5 - Klok
23. nov. 2004 13:27
Jeg syntes stadig ikke det er en god ide at lave den slags scripts, men her er et link som du nok kan havde gavn af:
http://www.w3schools.com/js/js_obj_htmldom.asp
Gravatar #6 - blackthorne_dk
25. nov. 2004 13:48
Jeg kan da ikke se noget galt i at man informerer brugeren, om at han ikke overholder de specs man har defineret for brug af sin side. Det må man jo afgøre med sig selv, når man definerer sin målgruppe.
Jeg syntes dog, at du skal nøjes med at informere brugeren, så man stadig kan gå videre til indholdet. Evt kombineret med en cookie, så folk efter flere besøg ikke får samme besked.
Gravatar #7 - Klok
25. nov. 2004 14:56
#6: Helt enig, men hvis du kigger på scriptet er det jo ikke det der er tale om her.

Og som jeg skriver i #3 er der masser af argumenter for at man vil se indholdet med en lille opløsning.
Gravatar #8 - blackthorne_dk
25. nov. 2004 15:18
#7: jeg antog at 'error1.htm' var en side der forklarede brugeren at videre færden var på 'eget ansvar', hvorefter man så kunne komme videre til selve siden.
Gravatar #9 - Klok
26. nov. 2004 08:18
#8: Ok :D Vi er vist enige :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login