mboost-dp1

SBS03 HTTP Access - Exchange

Gå til bund
Gravatar #1 - texaN
20. maj 2008 12:57
Hola boys!

Nu nærmer eksamenstiden sig jo med hastige skrit. Defor tænkte jeg om ikk' følgene opgave ku' være god træning:

Jeg har en server med small business server 03 kørende. Jeg læser mine mails gennem exchange delen; virker kun lokalt.

Er der et klogt hoved der kan hjælpe mig med at sætte den op så jeg kan få HTTP/internet adgang til min exchange?

På forhånd tak! :)

P.S. Har fulgt en guide til punkt og prikke, men det lykkedes ikke rigtigt for mig :S
Gravatar #2 - fidomuh
20. maj 2008 13:11

JEg forstaar ikke helt problemet.
Kan du faa mail ind igennem den udefra?

Saa problemet er at du ikke kan logge paa udefra?
- Har du forwarded porte til serveren?

Har du tilladt login fra andet end lokalnetvaerket?
Gravatar #3 - 3214N
20. maj 2008 13:34
Jeg ville tilføje adgang til serveren via https i din firewall, så du kan tilgå OWA'en på SBS'en, via en Internet Browser udefra.

Forstår jeg det rigtigt? At din mailserver virker, og du kan modtage og sende mails til eksterne mail adr.? Men du mangler at kunne logge på OWA udefra?
Gravatar #4 - texaN
21. maj 2008 08:33
Mailserveren virker fint, jeg modtager de mails jeg skal. Men problemet er jeg kun kan logge ind på OWA så længe jeg er på det lokale netværk. Jeg vil gerne logge på OWA udefra via internettet :)
Gravatar #5 - 3214N
21. maj 2008 08:51
Så skal du tilføje adgangen i din firewall, som jeg skriver i #3.

Bruger du SBS som firewall, eller har du en anden box?
Gravatar #6 - texaN
21. maj 2008 12:05

Bruger en D-link DIR655 med indbygget FW. =)
Gravatar #7 - fidomuh
21. maj 2008 13:01

Har du forwardet portene til Exchange Web Access til din Exchange server?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login