mboost-dp1
SBS03 HTTP Access - Exchange
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hola boys!
Nu nærmer eksamenstiden sig jo med hastige skrit. Defor tænkte jeg om ikk' følgene opgave ku' være god træning:
Jeg har en server med small business server 03 kørende. Jeg læser mine mails gennem exchange delen; virker kun lokalt.
Er der et klogt hoved der kan hjælpe mig med at sætte den op så jeg kan få HTTP/internet adgang til min exchange?
På forhånd tak! :)
P.S. Har fulgt en guide til punkt og prikke, men det lykkedes ikke rigtigt for mig :S
Nu nærmer eksamenstiden sig jo med hastige skrit. Defor tænkte jeg om ikk' følgene opgave ku' være god træning:
Jeg har en server med small business server 03 kørende. Jeg læser mine mails gennem exchange delen; virker kun lokalt.
Er der et klogt hoved der kan hjælpe mig med at sætte den op så jeg kan få HTTP/internet adgang til min exchange?
På forhånd tak! :)
P.S. Har fulgt en guide til punkt og prikke, men det lykkedes ikke rigtigt for mig :S
Jeg ville tilføje adgang til serveren via https i din firewall, så du kan tilgå OWA'en på SBS'en, via en Internet Browser udefra.
Forstår jeg det rigtigt? At din mailserver virker, og du kan modtage og sende mails til eksterne mail adr.? Men du mangler at kunne logge på OWA udefra?
Forstår jeg det rigtigt? At din mailserver virker, og du kan modtage og sende mails til eksterne mail adr.? Men du mangler at kunne logge på OWA udefra?
Mailserveren virker fint, jeg modtager de mails jeg skal. Men problemet er jeg kun kan logge ind på OWA så længe jeg er på det lokale netværk. Jeg vil gerne logge på OWA udefra via internettet :)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.