mboost-dp1

Programmør søges til spændende projekt

Gå til bund
Gravatar #1 - Lightkeeper
11. mar. 2009 11:02
Kunne du være interesseret i at arbejde på et nyt og spændende projekt? Har du kompentencer i .NET, C++, Java eller et helt fjerde sprog?

Vi søger en, som er stabil, som overholder deadlines, som er kreativ og som har stor erfaring med det pågældende programmeringssprog. Projektet kan ikke uddybes i særlig stor grad, da vi ikke vil dele ideen med alle og enhver, men det er et spændende projekt, som kan udfordre dig som programmør.

Vi forlanger naturligvis ikke, at du arbejder gratis, men betaling må aftales nærmere. Der er også mulighed for at få del i eventuelle indtægter fra det færdige program. Programmet vil ramme et stort marked, og det vil uden tvivl blive en succes. Vi mangler bare dig til at realisere vores idé.

Vores tekniske viden er begrænset, men projektet er beskrevet uden at gå i dybden med tekniske detaljer. Dette er din chance for at være med til udviklingen og for at sætte dit personlige præg på programmet. Det vil kræve noget tid, men det er et interessant projekt, hvor du arbejder tæt sammen med de andre aktører i projektet.

Så vækker dette interesse, så kontakt mig på MSN: [email protected] eller Skype: Lightkeeper. Dette er helt uforpligtende, og vi vil svare på eventuelle spørgsmål efter vores bedste formåen. Vi lytter gerne til eventuelle ændringer til projektet eller generelle gode råd.

Vi ser frem til at høre fra dig.

På forhånd mange tak for din tid.
Gravatar #2 - myplacedk
11. mar. 2009 11:54
Til dem som er interesseret i denne annonce:

Lightkeeper (1) skrev:
Vi forlanger naturligvis ikke, at du arbejder gratis, men betaling må aftales nærmere.

Lightkeeper (1) skrev:
Vi søger en [...], som overholder deadlines

Lightkeeper (1) skrev:
[Programmet] vil uden tvivl blive en succes.

Hmm. Mine alarm-klokker ringer. Advarsels-lampen blinker.

Jeg læser det som:

"Vi kan ikke give dig en reel løn/betaling" ("Vi forventer ikke at du arbejder HELT gratis.")

"Vi ved ikke noget om software-udvikling" (Ingen software-udviklere overholder alle realistiske deadlines.)

"Vi ved ikke noget om at gøre et produkt successfuldt" (Success er aldrig garanteret. Denne slags projekter har odds imod sig.)

Hvilket sammenlagt bliver til:

"Vi har hverken penge eller know-how, men vi synes selv vi har en fed ide."

Jeg siger ikke, at jeg ikke ville være interesseret, hvis jeg manglede et fritids-projekt. Det kan sagtens være et sjovt projekt, og med andel i indtægterne kan der potentielt være gode penge i det.

Men mine værste kunder (dem som ikke betaler, aldrig får afsluttet projektet osv.) sagde lignende ting. Mine gode kunder (sjove opgaver, gode penge osv) sagde aldrig den slags.
Gravatar #3 - Lightkeeper
11. mar. 2009 12:13
Der er ikke noget at blive nervøs for. Betaling skal du nok få. Grunden til, at det næsten 100 % bliver en succes er, at det ikke er set før, og der er stor efterspørgsel efter netop sådan et program.

Vi havde ikke tænkt, at det ville fange nogen, som bare kan sit kram. Vi havde tænkt, at det ville være en, som kunne tænke sig at udvikle sig som programmør og være med til at skabe et spændende produkt.

Og netop ideen om, at det kunne være et sjovt fritidsprodukt, er netop det, som vi havde tænkt. Vi har ikke tænkt, at det skulle laves nu og her, men nærmere noget, som vi bare hyggede os med at lave, og som man kan sætte sit eget præg på.

Der er ikke direkte faste retningslinjer for projektet, der er plads til ændringer, udvidelser og kommentarer, men projektet i sidste ende vil blive brugt i stor grad og af mange.

Vi havde netop også tænkt, at I får et beløb (som der aftales nærmere), og I får del i indtægterne for programmet. Dvs. at når projektet er færdigt, så skilles vejene ikke, men der skal være plads til udvidelser, som brugerne eventuelt efterspørger.

Hvis du leder efter en sjov opgave, så er det denne. Men kontakt mig, og vi kan tale nærmere om det. Og vi er meget alvorlige med det, det er ikke bare en dødsejler, som aldrig bliver til noget, men som sagt, det bliver et projekt, hvor ikke alt er fastlagt, men som I er med til at udvikle og sætte jeres præg på.

Håber at høre fra dig.
Gravatar #4 - myplacedk
11. mar. 2009 12:19
Rigtigt godt svar, som ville berolige mig meget, hvis jeg overvejede det. Bare husk at success ikke er garanteret, selv om i synes det ser positivt ud. ;-)
Gravatar #5 - Windcape
11. mar. 2009 13:39
Jeg læste "@hotmail.com", og der faldt tråden ligesom fra hinanden.
Gravatar #6 - Zombie Steve Jobs
11. mar. 2009 13:45
gah, I har ikke råd til at kaste 350 kroner efter et domæne?
The horror!
Gravatar #7 - myplacedk
11. mar. 2009 13:51
#5 og #6
100 kr, men anyway... Måske har de ikke løst til at afsløre hverken projektets domænenavn, eller deres normale private email-adresse.

Jeg ville da også være fristet til at oprette en brug-og-smid-væk adresse til sådan et opslag.
Gravatar #8 - Lightkeeper
11. mar. 2009 14:02
Nu er det bare min private MSN. Vi køber naturligvis domæne, og jeg har da også en røvfuld domæner i forvejen. Jeg vil lige sige, at jeg ikke bruger min hotmail-adresse til andet end min MSN, så læs bare videre forbi @hotmail.com :)
Gravatar #9 - Lightkeeper
11. mar. 2009 14:15
Kontakt mig på [email protected], hvis I foretrækker mail.

På forhånd tak.
Gravatar #10 - Corholio
12. mar. 2009 18:28
Jeg må lige ha' lidt mere information...

Er projektet web-baseret, eller en stand-alone applikation? Måske mobil-baseret - det har jo nogen betydning (i udviklingsøjemed).
Gravatar #11 - Lightkeeper
12. mar. 2009 18:41
Det er en applikation, som kommunikerer med en MySQL database.
Gravatar #12 - Benjamin Krogh
13. mar. 2009 17:35
uh, så er grænserne virkeligt sat. Det giver jo et meget begrænset problem domæne. ;)

Lidt mere realistisk, kræver det specielle kompetencer inden for: OpenGL/DirectX, Windows Forms, Multiplatforms programmering, Multitrådet programmering, Multitrådet skalerbar programmering, matematisk forståelse, viden om fysik, sandsynlighedsteori, algoritme design etc. etc.

Det er absolut ikke for at ville flamebaite, men bare for at vide hvad opgaven kræver.

Hvor længe regner I med at det kommer til at tage? En uge, en måned et år?
Gravatar #13 - kasperd
13. mar. 2009 19:38
Jeg ved ikke hvorfor, men af en eller anden grund mindede det her mig om: http://thedailywtf.com/Articles/Rolling-in-the-Mon...

Lightkeeper (3) skrev:
Der er ikke noget at blive nervøs for. Betaling skal du nok få. Grunden til, at det næsten 100 % bliver en succes er, at det ikke er set før, og der er stor efterspørgsel efter netop sådan et program.
Det er stort set umuligt at måle efterspørgslen på et produkt, der aldrig er set. Bare fordi man har en god idé til et produkt som ingen andre laver er det stadig ingen garanti for, at nogen vil købe det.

Hvis der er en tydelig og helt klart målbar efterspørgsel, så kan du være helt sikker på, at der også er andre der arbejder på at lave det. Den der kommer først har den bedste chance, men der er mange andre faktorer som spiller ind.

Jeg prøver ikke på at skræmme dig fra dit forehavende, men du skal bare sørge for at have nogle realistiske forventninger. Dem der ender med at score kassen har som regel taget nogle chancer (og dem som ender i økonomisk ruin har som regel også taget nogle chancer). Valget er dit.

Min hvis du vil prøve at angagere nogen til at arbejde på dit projekt, så er du nødt til at komme på banen med noget mere.

For det første bør du fortælle hvilke forudsætninger der skal til, og hvad man kan forvente at tjene. En nyuddannet datalog ligger vist på omkring 35.000kr om måneden. Er det hvad du forventer, eller er du på udkig efter en mere erfaren person?

Hvis du er på udkig efter en person som er villig til at selv påtage sig en del af risikoen, så er du nødt til at komme på banen med meget mere. Med påtage sig en del af risikoen mener jeg at arbejde for en lavere løn imod at blive medejer af virksomheden. Det skal du nok ikke forvente at nogen vil med mindre de kender dig på forhånd, eller du kan præsentere den helt rigtige idé.

PS: Jeg er ikke selv interesseret da jeg har et godt job som jeg ikke ville forlade for en applikation, som kommunikerer med en MySQL database.
Gravatar #14 - Lightkeeper
13. mar. 2009 20:33
Vi har nogle kandidater, som I øjeblikket er gået i tænkeboks. I skal være velkommen til at kontakte mig, så skal jeg nok svare på eventuelle spørgsmål. Jeg svarer ikke på nogen detaljer her, da jeg vil ikke afsløre alt for alle og enhver.

Men jeg vil dog sige, at det virker som om, at I tror, det hele er en joke. Det er naturligvis planlagt, og vi er meget seriøse om det. Ingen skal fastansættes for 35.000 om måneden eller derover, alt efter kvalifikationer. Det skulle anses som et sjovt projekt, hvor programmøren kan udvikle sig og sætte sit personlige præg på programmet.

Om projektet bliver en succes eller ej, så får programmøren naturligvis sine penge. Det kan I så tro på eller ej. Men faktummet er, at tekniske jargons, som man leger med for at virke klogere eller teste de uvidende, det kan i den grad give bagslag. Det er jo ikke en rumfærge vi skal bygge, så ro på. Men smid dog en mail til mig eller kontakt mig på IM, så kan I da få noget mere at vide.

I øjeblikket søger vi dog ikke nogen, før de pågældende har meldt ud. Men trods det, så tager jeg da gerne imod kommentarer eller forslag til ændringer, hvis I, igen, kontakter mig privat.

Så snakkes vi ved, eller vil I blive ved med at tvivle på et projekt, der blot har den bagside, at det i øjeblikket er lidt tys-tys, som I vel nok kan forstå. Jeg ser hvert fald frem til at høre fra jer.

Gravatar #15 - squad2nd
13. mar. 2009 21:10

Hvor du på Newz.dk ikke er meget for at fortælle om dine / jeres planer, er du heldigvis lidt mere åbenmundet inde på...

HardwareOnline.dk

Citat:
Hvis I kender Subtitle Workshop (www.urusoft.net), så er det noget i den stil, men der er dog en mærkbar forskel, som jeg ikke vil gå i dybden med. Men altså et subtitle program.

Et program til at lave subtitles, som kører på en MySQL database! Woohoo! Kan allerede høre millionerne rulle ind på bankkontoen!

Da jeres tekniske kompetence er stærkt begrænset, er jeres jura-indsigt vel ligeså. Så hvis det er subtitles til film, som I planlægger at lave et community om, hvor I tjener penge på publishere subtitles, så er det naturligvis drønulovligt, uden tilladelse naturligvis, da rettighederne tilhører film-producenten.

Men det vidste du forhåbenligt allerede i forvejen, Hr. Nielsen? ;)
Gravatar #16 - Lightkeeper
13. mar. 2009 21:19
Der bliver naturligvis ingen download af tekster. Så ingen der overtrædes ingen love. Men det er da flot, at du kan bruge google, og nu kan jeg ikke huske, hvad jeg har skrevet på de forskellige fora, så du må undskylde, at jeg havde glemt den detalje.

Jeg vil lige sige, at jeg er professionel oversætter, hvor jeg blandt andet laver undertekster til dvd'er, Blu-Rays, tv etc., så jeg ved godt, hvad der er lovligt, og hvad der ikke er, men ellers tak for din bemærkning.
Gravatar #17 - mat
13. mar. 2009 21:31

Af ren interesse. Hvor har du fra at en nyuddannet datalog tjener 35000?
Gravatar #18 - plazm
13. mar. 2009 21:57
#17, jobindex har en fantastisk funktion til at tjekke sådanne ting :)
Gravatar #19 - kasperd
13. mar. 2009 22:41
mat (17) skrev:
Af ren interesse. Hvor har du fra at en nyuddannet datalog tjener 35000?
Baseret på hvad jeg hørte fra forskellige personer der blev færdig ca. samme tid med mig. Men jeg burde selvfølgelig have nævnt, at det mest var personer der havde taget en ph.d.-grad. Niveauet var nok lidt lavere for dem der kun havde en kandidat grad.
Gravatar #20 - lorenzen
13. mar. 2009 22:50
Læs evt. hvad IDA anbefaler til en civilingeniør og så har du et meget godt bud på hvad en datalog kandidat tjener i startløn og det re cirka 35.000.
Gravatar #21 - mat
14. mar. 2009 00:36

Stupid me, tænkte datamatiker, og det kunne jeg ikke få til at gå op.
Gravatar #22 - arne_v
14. mar. 2009 00:48

Men kan man stole på tallet?

Den siger 37000 til nyuddannet datalog.

Det tror jeg ikke på holder som gennemsnit.
Gravatar #23 - plazm
14. mar. 2009 01:01
#22 det var nu også for at kommentere på at det lå ikke så langt fra det ham den anden sagde :)
Gravatar #24 - Lightkeeper
14. mar. 2009 12:32
Nogen måtte indse, at det var lidt for avanceret, så hvis der er nogen, der har mere erfaring på deres område, så hører jeg gerne fra jer :)
Gravatar #25 - Lightkeeper
18. mar. 2009 19:08
I må gerne lukke denne tråd, da opgaven er blevet taget.

Mange tak for jeres interesse.
Gravatar #26 - squad2nd
18. mar. 2009 19:09

Hvilken interesse? :-P
Gravatar #27 - Lightkeeper
18. mar. 2009 19:10
Jeg kan sige, at der var mange interesserede, men tak for sarkasmen.
Gravatar #28 - Corholio
19. mar. 2009 14:12
You will never succeed in closing this thread....muhahahaha....

eller?
Gravatar #29 - Benjamin Krogh
19. mar. 2009 15:06
Lightkeeper (27) skrev:
Jeg kan sige, at der var mange interesserede, men tak for sarkasmen.
Nogle over 14? ;)

Nah, held og lykke med det, håber at du smider det på newz engang så vi kan demo dit produkt af AWESOMENESS. :)
Gravatar #30 - D_V
21. mar. 2009 19:23
Og så kan man undre sig over at der sker så relativt lidt here i forumet ?....

Ligeså snart der kommer noget på banen, som ikke lige huer folk.. Så bliver der næsten flamed.
Gravatar #31 - squad2nd
22. mar. 2009 01:05

Ligeså snart der kommer noget på banen, som ikke lige huer folk.. Så bliver der næsten flamed.

Hæhæ...problemet er jo netop at der ikke er kommet noget på banen.

Jeg elsker specielt denne her...
Projektet kan ikke uddybes i særlig stor grad, da vi ikke vil dele ideen med alle og enhver...

For dernæst at smide en e-mail adresse som alle og enhver kan skrive til.

Det ville tiltrække flere personer hvis kortene blev lagt på bordet fra starten og ville spare tid.
Gravatar #32 - arne_v
22. mar. 2009 01:46

Nu er det jo ihvertfald teoretisk muligt at alle dem der emailede fik tilsendt en PDF med en NDA som skulle printes, underskrives og sendes med snail mail inden de kunne få at vide hvad klokken var.
Gravatar #33 - Spiderboy
22. mar. 2009 09:14
I så fald kunne man lige så godt linke til NDA'en i tråden.
Gravatar #34 - Lightkeeper
22. mar. 2009 09:38

Nu er der sket meget siden den projektbeskrivelse, så de informationer kan man ikke bruge meget til. Men lad nu denne tråd ligge, vi skal nok ligge beta'en op, når den er klar ;)
Gravatar #35 - arne_v
22. mar. 2009 13:58

Ah - på 2 uger har projektet ændret sig så meget, at gamle projekt beskrivelser ikke fortælle rnoget.

Gravatar #36 - squad2nd
22. mar. 2009 23:39

Præcis! Du er ved at blive gammel, Arne - overrumplet af den nyeste generation af kvikke hoveder med deres hurtige compilere og deres turbo-iterative måde at gøre tingene på. :-P

Gravatar #37 - Corholio
23. mar. 2009 07:30

Jeg er ikke sikker på at der er noget iterativt i deres process.... derimod ser den ud til at være ultra-agile!

Åhhh... hvem der dog bare var udvikler på det projekt...eller, ikke!
Gravatar #38 - Lightkeeper
23. mar. 2009 07:36
ffs... drop det nu. I ved intet om projektet, så drop jeres bagklogskab. Dette er blevet en barnlig mudderkastning uden noget formål. Så bliv voksne og find noget mere interessant at bruge tiden på, end at diskutere noget, som er afsluttet for længe siden.

En eller anden admin. Stop denne tråd, før den løber mere af sporet.
Gravatar #39 - Spiderboy
23. mar. 2009 08:40
Tråden lukkes først når ingen har skrevet i den i 2 uger. Jeg tror ikke, at admins kan lukke en tråd - jeg har i hvert fald aldrig oplevet det.
Gravatar #40 - squad2nd
23. mar. 2009 10:27
Tråden er lukket

Det er ikke længere muligt at skrive indlæg, da tråden er blevet lukket 23. marts. 2009 11:27 og fordi jeg har ondt i maven.
Gravatar #41 - squad2nd
23. mar. 2009 10:27
Ahhh, I troede lige? ;)

Stop denne tråd, før den løber mere af sporet.

*FUT* *FUT* *FUT*

Det her er et forum. Kendetegnene ved et forum er mange, men 'envejskommunikation' er desværre ikke en af dem.
Det betyder, at når man poster noget, vil folk kommentere, diskutere, og hvis emnerne er tilpas åndssvage, lave grin med indholdet.

Det her er internettet, stedet hvor alt skal tages alvorligt.
Vær nu ikke sådan et tudefjæs. ;)
Gravatar #42 - Magten
23. mar. 2009 10:49
Velkommen til newz - stedet hvor tråde bliver overtaget før eller efter #1 har fået svar.. :)
Gravatar #43 - myplacedk
23. mar. 2009 10:54
squad2nd (41) skrev:
Det betyder, at når man poster noget, vil folk kommentere, diskutere, og hvis emnerne er tilpas åndssvage, lave grin med indholdet.

Nåh jah, men derfor behøver man jo ikke at latterliggøre personer og projekter, bare fordi oplægget ikke virker helt professionelt.
Gravatar #44 - Corholio
23. mar. 2009 11:05

Det har ikke noget at gøre med at latterliggøre personen, det har derimod noget at gøre med at denne "Opgave" er så vagt formuleret at det grænser til det ubrulige.

Det hjælper heller ikke yderligere på situationen at opgaven først er uden tekniske definerede krav, for derefter at der bliver udmeldt at applikationen skal køre med en MySQL database.

Der bliver gentagende gange nævnt at der ikke kan komme nærmere deltaljer, da ideen så kan "hugges" - for at vi derefter finder ud af at programmets funktion er udmeldt på et andet internet forum.

Hvis vi endeligt skal gå i små sko, kan vi undre os over at der i første post bliver nævnt at programmet ikke er set før - for derefter (nogle posts senere) refereres til et lignende program "Subtitle Workshop". Derudover udtales der også at:

Programmet vil ramme et stort marked, og det vil uden tvivl blive en succes

Som er noget af en spådom at komme med (altså, angående om et program bliver en success eller ej). Jeg kan også sætte spørgsmålstegn ved hvor stor en brugerbase der vil være at finde til et sådan program.

Alt i alt er det mindre end sagligt at udråbe sin ide / opgave som verdens 8. vidunder, eftersom den ikke engang er klart defineret. Det at man "har en ide" og "bare liiiiige mangler nogen til at programmere det" er set før - oftest uden success.

Held og lykke med projektet - det skal nok blive godt, men jeg tvivler på at du rammer en bred brugerskare. Lad os høre hvis der kommer en beta.... min spådom (som må være lige så mange 25-øre værd som #0's spådom) er at projektet bliver en dødsejler.

Jeg er ikke pessimist....bare realist.
Gravatar #45 - Bean
23. mar. 2009 11:18
#44 Jeg kan ikke være mere enig.

Manglende information inden for hvilke krav det kræves for at det program bliver en realitet kan tyde på at folkene bag denne ide ikke har den fjerneste ide om hvad deres program skal kunne.

Det er jo meget nemt at sætte i mente at programmøren skal være god til fysik, da "vi laver en ny version af PhysX" eller noget i den stil, men det er ikke oplyst.

Samtidigt mener jeg også at det er mistænksomt at ideen "ikke er set før" og "blive en kæmpe succes" mens den "minder lidt om dette program på denne side".

Held og lykke med det. Men en bestseller tror jeg ikke det bliver. ;<
Gravatar #46 - arne_v
23. mar. 2009 13:10
#sidste del

Og hele ideen har ændret sig i på 14 dage.

Men det er naturligvis stadig sikkert at det bliver en succes.

Det hænger overhovedet ikke sammen.
Gravatar #47 - squad2nd
23. mar. 2009 13:45

Privat-garanti!
Gravatar #48 - Lasse O
23. mar. 2009 13:54
Det er tydeligt at gennemskue kompetance niveauet blandt brugere herinde. Bliv dog voksne.

Jeg er den udvikler der har taget imod brugeren LightKeepers tilbud om at lave dette system. Det JEG gjorde, da jeg læste hans tilbud, dog ikke her på newz.dk, var at kontakte manden direkte for at høre hvad projektet går ud på. Det er korrekt at hans første indlæg med problemstillingen ikke er så uddybbende, men som han selv skriver flere gange, så er der en grund til det!

Efter at have snakket med ham længe, indser jeg at dette rent faktisk ER et seriøst projekt, og at dette rent faktisk ER en mellemstor opgave. Det er utroligt så meget folk kan tude over hvordan han fremlægger sin ide. Hvis du ikke er interesseret i opgaven, så luk røven, ellers, som det fremgår af de fleste herinde, er i tvivl, så vis lidt kompatance, selvtillid og engagement og kontakt manden!?

Det er klart at manden ikke kan ligge alle kortene på bordet og udspecificere helt klart:

Hvilke teknologier der skal bruges: ASP/PHP/ASP.NET osv
Hvad systemet skal kunne
Hvilke krav der er til udvikleren

da han kun er idé manden bag projektet. Det er så MIT job at fortælle ham hvad der kan lade sig gøre og hvilke teknologier jeg finder bedst til formålet.

Så klap jeres små bitte hænder og være glade.
Gravatar #49 - Windcape
23. mar. 2009 13:56
Lasse O (48) skrev:
Det er så MIT job at fortælle ham hvad der kan lade sig gøre og hvilke teknologier jeg finder bedst til formålet.
Det plejer man altså at tage penge for.

Det er det folk griner af. At der forventes gratis forundersøgelse.
Gravatar #50 - Lasse O
23. mar. 2009 13:59
Det afhænger så af hvordan jeg vil tage imod opgaven.

Der er rent fakisk folk der nyder sit job... jeg laver dette som privat person som en del af projektet.

Hvis du er utilfreds med hans kravspecifikation. Så sig nej?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login