mboost-dp1

Programmeringsopgave

Gå til bund
Gravatar #1 - guldh
29. sep. 2007 21:26
Hej, er der en som mod betaling kan og vil lave en form der kan bruges til disse 2 på en gang:

http://linux-support.dk/index.php?id=2
Opret bruger i PureFTPd med MySQL
Der skal være "Brugernavn" og "Password" og "subdomæne"

http://linux-support.dk/index.php?id=4
Apache med Virtuelle hosts i MySQL
Her bliver subdomænerne tilføjet,
brugerne skal kun bruge ftp på webhotellet (og self phpmyadmin), derfor er disse 2 helt fint sammen.

Samtidig vil jeg gerne have hvis det kan virke sammen med dette -> http://www.howtoforge.com/debian_etch_virtual_host...

Det skal være en del af et webhotel, og den skal tilføje brugere

Jeg har forsøgt at få det lavet 2 steder, men uden held.

Er det umuligt?

Kan det laves mere enkelt, f.eks med et loginsystem, så man kan oprette subdomæne, og en ftp konto inde fra et kontrolpanel?

Jeg er villig til at give 600 (måske mere) for at få det lavet.

Hvis i har spørgsmål skal i bare spørge.

Mvh
Michael
Gravatar #2 - myplacedk
29. sep. 2007 21:35
Er det umuligt?

For 600 kr. kan jeg hjælpe dig med at definere hvad du vil have lavet.

Eller sagt på en anden måde: Hvis nogen skal lave det (ordentligt) for dig for pengenes skyld, skal der flere penge til.
HVIS det er umuligt, så er det prisen der er problemet. :)

At tilføje brugere/subdomæner/databaser/whatever i pureftpd, mysql og apache kan sagtens lade sig gøre. Men at lave en brugervenlig frontend tager altså nogle timer, og der er nok ikke mange gode programmører som vil lave det for under 100 kr. i timen.

Men jeg håber da du finder en flink programmør, som vil gøre det for fornøjelsen. :)
Gravatar #3 - guldh
29. sep. 2007 22:26
Hvor meget vil det så kræve, 1000 kr? mere?
Gravatar #4 - guldh
29. sep. 2007 22:26
Hvor meget vil det så kræve, 1000 Kr, eller mere?
Gravatar #5 - guldh
29. sep. 2007 22:27
Aargh, sorry dobbelt post.
Gravatar #6 - fidomuh
29. sep. 2007 22:33

Jeg ville nok satse paa at finde en flink programmoer der gider at lave det for lidt haandoerer..
Hvis vi snakker "pro"-priser, saa er vi ude i en del hoejere beloeb.

Men proev at vaelte rundt paa PHP-fora og hoer dig omkring.. :)

( Er det ioevrigt PHP det skal laves i? :) )
Gravatar #7 - guldh
29. sep. 2007 22:49
Okay, så vil jeg prøve at finde en som kan lave det.

Ja helst php, da jeg kun vil ha php webhotel.
Gravatar #8 - D_V
30. sep. 2007 01:30
Hmm.. lyder da interessant...
Har selv været ude i noget lignende, men fik det aldrig færdiggjort.

Smid en besked med en msn adresse eller lign, så kan vi lige snakke om det...
Gravatar #9 - TullejR
30. sep. 2007 02:10
Kære Michael Guldhammer,

Drop nu dine skøre påfund, og lad nu være med at belaste newz.dk på samme måde som du tidligere har belastet linuxin.dk og lifal.dk med mere eller mindre seriøse projekter.

Hvis i andre skulle være i tvivl, så er guldh(ammer) manden bag http://krazymail.dk/ og andre håbløse tiltag.
Gravatar #10 - D_V
30. sep. 2007 02:41
#9, undskyld jeg spørg.. men kan ikke lige se hvad der er galt med krazymail.dk.
Nu kender jeg ikke Michael, men ærlig talt virker det her lidt som et personligt hetz.
Gravatar #11 - myplacedk
30. sep. 2007 07:26
guldh, hvis dit ultimative ønske er at drive et webhotel, så har jeg et forslag:

Køb en reseller-account et eller andet sted. Så betaler du for et eksisterende system, og folk der sørger for at det virker. Samtidig har du mulighed for at fremstå som en professionel hotel-udbyder.

Reseller-accounts er slet ikke så dyre som de har været. Nogle steder koster den mindre end det dobbelte af en normal account. Dvs. 2 kunder, og så er den tjent hjem. (Hvis du bruger samme priser som din leverandør.)
Gravatar #12 - guldh
30. sep. 2007 09:41

Håbløse??
Hvad er håbløs i at starte noget man tror på?
Jeg er ligeglad med hvad du mener.
Gravatar #13 - guldh
30. sep. 2007 09:45

guldh, hvis dit ultimative ønske er at drive et webhotel, så har jeg et forslag:
Køb en reseller-account et eller andet sted. Så betaler du for et eksisterende system, og folk der sørger for at det virker. Samtidig har du mulighed for at fremstå som en professionel hotel-udbyder.
Reseller-accounts er slet ikke så dyre som de har været. Nogle steder koster den mindre end det dobbelte af en normal account. Dvs. 2 kunder, og så er den tjent hjem. (Hvis du bruger samme priser som din leverandør.)

Jeg vil ikke købe en reseller account, for jeg ved ikke om der med Confixx (og hvad de nu hedder) kan oprettes brugere uden at jeg skal kende deres passwords, osv og det gider jeg ikke. Jeg lejer en server hos et firma, og de sørger for at den kører optimalt.
Gravatar #14 - guldh
30. sep. 2007 09:49

Ja, jeg har startet min egen mailservice, og i starten havde jeg lidt problemer med stabiliteten, og serveren, og søgte hjælp på bl.a. LinuxIn.dk. men det er hvad man får ud af at spørge om hjælp på de forskelllige steder, næsten ingen hjælp, og et stempel som idiot.

Men det gør ikke noget, jeg har ikke fået ret meget konstruktivt hjælp fra TullejR, så ham tager jeg ikke seriøs.
Gravatar #15 - TullejR
30. sep. 2007 09:55

Lad mig bare sige det sådan her: Sikkerheden på siden er håbløs (og nej, jeg nægter at uddybe det), og så har han haft flere ugers downtime ad gangen :P
Gravatar #16 - myplacedk
30. sep. 2007 09:56
Jeg vil ikke købe en reseller account, for jeg ved ikke om...

Så du gider ikke undersøge nogle simple ting i de eksisterende systemer, derfor vil du hellere lave dit eget, selv om du hverken har kompetence til at gøre det, eller penge til at betale andre for det?

Jeg kan fortælle at med cPanel laver du selv brugerens første kodeord. Men hvis du glemmer hvad du valgte, eller brugeren selv ændrer det, så har du ikke deres kodeord.

Jeg lejer en server hos et firma, og de sørger for at den kører optimalt.

Det er da vist kun hardware og måske OS de sørger for. Ellers ville din opgave her ikke eksistere.
Gravatar #17 - guldh
30. sep. 2007 10:02

Hvordan kan du udtale dig om sikkerheden?
Gravatar #18 - guldh
30. sep. 2007 10:06

Så du gider ikke undersøge nogle simple ting i de eksisterende systemer, derfor vil du hellere lave dit eget, selv om du hverken har kompetence til at gøre det, eller penge til at betale andre for det?

Jeg har forsøgt at finde information om det, men da jeg ikke fandt noget jeg kunne bruge valgte jeg den anden løsning.

Jeg kan fortælle at med cPanel laver du selv brugerens første kodeord. Men hvis du glemmer hvad du valgte, eller brugeren selv ændrer det, så har du ikke deres kodeord.

Men kan cPanel fås til Linux? og hvordan ændrer brugerne selv deres password?
Gravatar #19 - myplacedk
30. sep. 2007 10:14
Men kan cPanel fås til Linux? og hvordan ændrer brugerne selv deres password?

cPanel er først og fremmest til Linux. Brugerne kan ændre deres kodeord i deres kontrol-panel (deraf navnet), hvor de også kan en milliard (næsten) andre ting, hvis du tillader det. Fx. håndtere email-accounts, webmail, mysql osv osv.
Gravatar #20 - guldh
30. sep. 2007 10:16

Ja, det er jo en helt anden sag så, men ved ikke om det reseller hotel bruger Confixx eller cPanel.
Gravatar #21 - guldh
30. sep. 2007 10:21

Der er hverken Confixx eller cPanel installeret, men mon ikke de kan gøre det.
Gravatar #22 - guldh
30. sep. 2007 10:22

Kan folk ikke lave fejl i din verden (nok ikke) eller kan folk ikke ændre sig?
Gravatar #23 - myplacedk
30. sep. 2007 11:00
cPanel er ret dyrt pr. server, i forhold til bare at købe en reseller-account på en eksisterende server. Med dit budget er reseller-accounten nok den rigtige løsning.

Da jeg købte min første reseller-account havde jeg to kunder at servicere. Det betød at jeg aldrig har "investeret" i det, blot givet dem en del af min indtægt. Dvs. jeg kunne havde gjort det uden en krone på lommen. Efter 2-3 måneder gav det et brugbart overskud. Og jeg har aldrig reklameret med mit webhotel, da det sådan set var et "bi-produkt".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login