mboost-dp1

Programmering i C

Gå til bund
Gravatar #1 - Chucara
6. feb. 2004 18:06
Vi skal til at tage hul på C på uni, og underviseren anbefaler, at vi bruger emacs til at programmere i.

Men jeg er ikke den store fan af emacs.. er der nogen, der kan anbefale nogle gode værktøjer til C programmering.. Nogen der gør kompliering og debugging så let så muligt.

- Gerne forslag til både windows og linux
Gravatar #2 - Infophreak
7. feb. 2004 01:25
Et par hurtige forslag:

1) (g)vim. Ganske udmærket editor, men den kræver selvfølgelig at man vænner sig til states.

2) kate til KDE. Jeg har ikke brugt den så meget, men den har da syntax highlighting.

3) kdevelop. Hvis du vil have alle bells & whistles med ^_^.

Personligt bruger jeg selv Emacs til at skrive tekst i, men det er så bare mig. Det er jo "bare" et spørgsmål om at lære de mest brugte af de to-tasts kombinationer udenad, og så køre den under X, så man har adgang til menuen.
Gravatar #3 - Mozez
12. feb. 2004 14:50
http://www.bloodshed.net/dev/devcpp.html

Det er noget der virker. Jeg formoder at du går på AAU (det gør jeg og er også lige startet på C-programmering) og vi har fået dette program anbefalet.
Gravatar #4 - Chucara
13. feb. 2004 19:45
#3 Mozez: Ja, det gør jeg ganske rigtigt.. Skræmmende så gode folk er til at gætte det for tiden.. :D
Gravatar #5 - dyg
13. feb. 2004 20:33
#3 - Jeg bruger selv devcpp og kan kun anbefale det. Har ikke haft problemer med det overhovedet.
Gravatar #6 - Mozez
14. feb. 2004 07:12
OK. Alle tiders. Hvilken retning er du på? Jeg er på matematik. Kan man ikke lave "rigtige" Windows-programmer i C++? Altså programmer med brugerflade, grafik osv. Hvilket program skal man i så fald bruge?
Gravatar #7 - Chucara
15. feb. 2004 07:29
#6 Mozez: Jeg er på datalogi.
Selvfølgelig kan man det - rigtigt meget af det, man bruger i dag er skrevet i C.

Prøv at få fat i den CD vores forelæser render rundt med.. Der skulle være værktøjer til både windows og linux.. heriblandt microsofts .NET framework, hvis man er til den slags..
Gravatar #8 - Mozez
15. feb. 2004 12:47
Jeg kan ikke finde noget jeg umiddelbart kan bruge (tror jeg). Kan du komme nærmere ind på hvad jeg skal lede efter?
Gravatar #9 - popeye_2k
16. feb. 2004 07:10
Mozez: Angående grafisk programmering så skal du nok ha fat i det der hedder MFC for eksempel (M$) hvilket er en "udvidelse" til C++ som giver en mulighed for og lave det grafisk.
Personligt har jeg lavet mit C++ / MFC i Microsoft Visual Studio 6.0 + .Net
Gravatar #10 - Mozez
16. feb. 2004 21:50
Takker. Nu fatter jeg det hele. Jeg er rimeligt rutineret i Delphi/Pascal så jeg synes sgu det er svært at se strukturen i værktøjerne til at designe et programs layout i Visual Studio 2003 .NET.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login