mboost-dp1

Program med database

Gå til bund
Gravatar #1 - Lasse
28. mar. 2008 16:10
Hej

Jeg er ny indenfor programmering, og har et simplet spørgsmål.
Jeg søger et programmeringssprog hvor man kan lave et program hvor man bruger en database, og når man så kompiler det, bliver det til en exe fil, hvor databasen er inkluderet. Kan det lade sig gøre?

VH Lasse
Gravatar #2 - Windcape
28. mar. 2008 16:18
I så fald er det jo ikke en database mere :-)

Hvis det er readonly data, så kan det godt lade sig gøre.
Hvis du skal read/write, så SKAL det være i en extern fil, da du ikke kan ændre størrelse på ein PE Executable (Win32 Application)
Gravatar #3 - arne_v
28. mar. 2008 16:28
Mener du en embedded database, hvor din EXE indeholder al databasen koden (men ikke data) således at der ikke skal installeres en database server og/eller database client libraries på brugernes PC'ere ?
Gravatar #4 - Lasse
28. mar. 2008 17:31
Tak for de hurtige svar.

#3 jeg havde tænkt mig et program hvor man kan taste nogle data ind, som så skulle gemmes i en database, hvorefter man skal kunne trække dem frem når man skal bruge dem igen. Yderemere have det hele i en fil så man slap for installere noget ved siden af, som fx et databaseprogram.

Vh Lasse
Gravatar #5 - arne_v
28. mar. 2008 17:37

En fil er et problem. Hvis du kan leve med en exe fil og en fil til data (exe kan godt oprette første gang), så er det muligt med en embedded database.

Det kan gøres med de fleste programmerings sprog med flere forskellige databaser. Java og HSQLDB. C# og SQLServer Compact. O.s.v.

Det allersimpleste ville være ikke at bruge en database men bare at loade og save en XML fil.
Gravatar #6 - Lasse
28. mar. 2008 17:45
Okay mange tak for svaret.

Så må det blive i to dele.

Vh Lasse
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login