mboost-dp1

Problemer med mail() i php.

Gå til bund
Gravatar #1 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
16. apr. 2008 00:02
Hej alle.

Jeg har et problem med en af mine koder, som skal udsende en mail med et link hvor man skal trykke for at bekræfte at det er ens egen mail.

Problemet ligger sandsynligvis ikke i mit script, men hos min nuværende webhost One.com. Det der sker er at når min service ca. har udsendt 500 mails om dagen kan den simpelthen ikke udsende flere mails. (?)

Mit spørgsmål er som følger: Hvordan kan jeg rette server opsætningen så jeg kan sende flere mails ud end sølle 500 om dagen, og hvis dette ikke er muligt hos one.com ( som jeg ikke tror det er ) - er der så nogen der kender en god host hvor man faktisk kan forvente at kunne sende flere mails om dagen end 500? .

Har kigget lidt på Gigahost.dk - Vil et skift til dem løse mine problemer?
Gravatar #2 - myplacedk
16. apr. 2008 06:35
Sidst jeg lavede noget der skulle sende mails ud, endte det med at jeg sendte direkte til modtagerens MX.

Det betyder så godt nok at du skal lave din egen "kø" til hvis der ikke kan afleveres med det samme (og nogle andre småting), men i mit tilfælde var det så grunden til at jeg gjorde det. :)
Gravatar #3 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
16. apr. 2008 07:00
Hvordan kan jeg lave sådan en kø i php når webhosten ikke understøtter cronjob?
- Det skal lige siges at der er tale om en mail der afsendes umiddelbart når brugeren har registreret sig i systemet..
En såkaldt "aktiverings mail" .

Jeg synes bare at det er meget underligt at scriptet tilsyneladende virker med de første 500 (cirka ) emails, og så ikke udsender flere.. Kan du eventuelt være en spam-sikring hos hosten?
Gravatar #4 - myplacedk
16. apr. 2008 07:30
3 skrev:
Hvordan kan jeg lave sådan en kø i php når webhosten ikke understøtter cronjob?

Nicht gut.

3 skrev:
Det skal lige siges at der er tale om en mail der afsendes umiddelbart når brugeren har registreret sig i systemet..
En såkaldt "aktiverings mail" .

Se det minder faktisk lidt om den situation jeg snakkede om. Man indtastede en email-adresse (og et par andre småting), og trykkede send. Strakt fik man enten at vide at mailen var sendt, eller at adressen ikke virker lige nu. Der blev ikke gjort forskel på midlertidige og permanente fejl, alt blev kun forsøgt én gang.*

3 skrev:
Jeg synes bare at det er meget underligt at scriptet tilsyneladende virker med de første 500 (cirka ) emails, og så ikke udsender flere.. Kan du eventuelt være en spam-sikring hos hosten?

Jeg synes det lyder meget passende. Det er meget få der har behov for at sende mere end 500 mails om dagen.

Jeg ville spørge hotellet om netop du kan slippe for den begrænsning. De siger nok nej, og så må du spørge kundeservice hos andre hoteller om de kan håndtere det. Jeg kan desværre ikke komme med et konkret forslag. De gange jeg har skullet håndtere flere tusinde mails om dagen har jeg enten sendt hjemmefra (hjemmeserver) via min ISP's SMTP-server (holdt ikke i længden) eller lavet min egen, med en kø baseret på en database og et cron-job.

Hvorfor der så er så få (billige) hoteller der understøtter cron-jobs ved jeg ikke. Da jeg havde et hotel (som reseller) kunne man selv oprette cronjobs uden merpris.

*) Det kan så måske betale sig at prøve to gange i træk. Nogle mail-servere udnytter at spam ofet kun forsøges afleveret én gang, mens alt andet typisk forsøges flere gange. Dvs. de afviser første forsøg, men accepterer andet forsøg.
Gravatar #5 - fidomuh
16. apr. 2008 07:44

Hvorfor der så er så få (billige) hoteller der understøtter cron-jobs ved jeg ikke. Da jeg havde et hotel (som reseller) kunne man selv oprette cronjobs uden merpris.

Der er, af uransaglige aarsager, en del som er skiftet til Windows platforme her indenfor nyere tid, blandt andre: One.com :)

Har kigget lidt på Gigahost.dk - Vil et skift til dem løse mine problemer?

Ring til dem og forhoer dig.
Der er naesten ingen som skriver at de maks kan sende xxx mails om dagen fra kontoen..

Ioevrigt skal man ogsaa huske at One.com ( fx ) er en privat-host og dermed ikke designet til stoerre sites..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login