mboost-dp1
Problem med visning af webside på MAC
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg arbejder med en webside på PC, hvor målgruppen til websiden sidder på MAC.
Jeg har testet websiden på W3C, og den overholder standarderne... men den vises alligevel ikke korrekt på en MAC.
Det er meningen at ../forside.html skal indeholde en centreret kasse (iframe) hvori websidens sider skal vises. Den vises godt nok på IE (PC), men på MAC (IE) er kassen venstrestillet.
Jeg kan ikke finde ud af hvad problemet er, og vil høre om nogen kan hjælpe mig???
www.meinckedesign.dk/helleskov
Jeg er ved at bliver godt tosset over at det ikke vil fungere ordentlig.
Takker på forhånd.
- Inge -
Jeg har testet websiden på W3C, og den overholder standarderne... men den vises alligevel ikke korrekt på en MAC.
Det er meningen at ../forside.html skal indeholde en centreret kasse (iframe) hvori websidens sider skal vises. Den vises godt nok på IE (PC), men på MAC (IE) er kassen venstrestillet.
Jeg kan ikke finde ud af hvad problemet er, og vil høre om nogen kan hjælpe mig???
www.meinckedesign.dk/helleskov
Jeg er ved at bliver godt tosset over at det ikke vil fungere ordentlig.
Takker på forhånd.
- Inge -
hmm...
både Firefox og safari viser siden som du beskriver på mac.
Internet Explorer:MAC viser dog hele siden som om den er for stor, og selve indholdet ligger i bunden...
Har ikke Camino installeret, så den kan jeg ikke lige prøve...
FYI: Mac OS X (10.3.8)
både Firefox og safari viser siden som du beskriver på mac.
Internet Explorer:MAC viser dog hele siden som om den er for stor, og selve indholdet ligger i bunden...
Har ikke Camino installeret, så den kan jeg ikke lige prøve...
FYI: Mac OS X (10.3.8)
Tak for det....
men er der nogen som har et løsningsforslag til hvad jeg kan ændre for at få den til at vise websiden "korrekt"... eller på samme måde som på pc (IE).
- Inge -
men er der nogen som har et løsningsforslag til hvad jeg kan ændre for at få den til at vise websiden "korrekt"... eller på samme måde som på pc (IE).
- Inge -
Følgende virker hvis du fjerner din table style
Følgende virker hvis du fjerner din table style
<table align="center">
<tr>
<td>
<iframe id="mainframe" name="mainframe" src="http://www.meinckedesign.dk/helleskov/site/slogan.html" scrolling="no" height="545" width="800" frameborder="0"></iframe>
</td>
</tr>
</table>
problemet er du placere dit table inden i en box de definere som 800px bred IE respektere så ikke denne box fordi den genrelt ikke respektere css box model, mens firefox placere dit table inden boksen.
fjern height og width på body elementer og se om det ikke hjælper
#7 tjaa det er lige precist den slags råd der kan få en web designer konkurs specielt hvis de har kunder i DTP branchen hvor MacOS er den mest udbredte platform.
fjern height og width på body elementer og se om det ikke hjælper
#7 tjaa det er lige precist den slags råd der kan få en web designer konkurs specielt hvis de har kunder i DTP branchen hvor MacOS er den mest udbredte platform.
Tak for hjælpen.. der er helt klart noget som jeg kan bruge...
#5: "Køb en ordentlig pc..." Det løser ikke mit problem med at websiden kan ses på MAC. Jeg synes det er vigtigt at være opmærksom på sin målgruppe. Så desværre dit råd kan jeg ikke lige bruge..
#8 Tak for dit indlæg, jeg vil lige prøve at kigge på det.. Enig i din kommentar til #5.
#9: Tak for dit indlæg. Det var jeg ikke klar over. Men det vil jeg også kigge på.
Tak for hjælpen indtil videre. Jeg har fået løst min index-side problem så den virker både på PC og MAC. Der var noget fejl i koden bl.a.
- Inge -
#5: "Køb en ordentlig pc..." Det løser ikke mit problem med at websiden kan ses på MAC. Jeg synes det er vigtigt at være opmærksom på sin målgruppe. Så desværre dit råd kan jeg ikke lige bruge..
#8 Tak for dit indlæg, jeg vil lige prøve at kigge på det.. Enig i din kommentar til #5.
#9: Tak for dit indlæg. Det var jeg ikke klar over. Men det vil jeg også kigge på.
Tak for hjælpen indtil videre. Jeg har fået løst min index-side problem så den virker både på PC og MAC. Der var noget fejl i koden bl.a.
- Inge -
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.