mboost-dp1

Problem med visning af webside på MAC

Gå til bund
Gravatar #1 - sheik
22. mar. 2005 12:00
Jeg arbejder med en webside på PC, hvor målgruppen til websiden sidder på MAC.

Jeg har testet websiden på W3C, og den overholder standarderne... men den vises alligevel ikke korrekt på en MAC.

Det er meningen at ../forside.html skal indeholde en centreret kasse (iframe) hvori websidens sider skal vises. Den vises godt nok på IE (PC), men på MAC (IE) er kassen venstrestillet.
Jeg kan ikke finde ud af hvad problemet er, og vil høre om nogen kan hjælpe mig???

www.meinckedesign.dk/helleskov

Jeg er ved at bliver godt tosset over at det ikke vil fungere ordentlig.
Takker på forhånd.
- Inge -
Gravatar #2 - guppy
22. mar. 2005 13:01
hmm...

både Firefox og safari viser siden som du beskriver på mac.
Internet Explorer:MAC viser dog hele siden som om den er for stor, og selve indholdet ligger i bunden...

Har ikke Camino installeret, så den kan jeg ikke lige prøve...

FYI: Mac OS X (10.3.8)
Gravatar #3 - The-Lone-Gunman
22. mar. 2005 15:43
Den er også venstrestillet i Firefox på PC.
Gravatar #4 - carb
22. mar. 2005 20:23
Siden er venstreorienteret i firefox101/konqeror på linux på ppc, men ser ellers ok ud.
Gravatar #5 - sheik
23. mar. 2005 11:41
Tak for det....

men er der nogen som har et løsningsforslag til hvad jeg kan ændre for at få den til at vise websiden "korrekt"... eller på samme måde som på pc (IE).

- Inge -
Gravatar #6 - Viperaberus
23. mar. 2005 12:33
Følgende virker hvis du fjerner din table style
<table align="center">
<tr>
<td>
<iframe id="mainframe" name="mainframe" src="http://www.meinckedesign.dk/helleskov/site/slogan.html" scrolling="no" height="545" width="800" frameborder="0"></iframe>
</td>
</tr>
</table>
Gravatar #7 - Norton
23. mar. 2005 18:08

Køb en ordentlig pc...
Gravatar #8 - DUdsen
24. mar. 2005 13:42
problemet er du placere dit table inden i en box de definere som 800px bred IE respektere så ikke denne box fordi den genrelt ikke respektere css box model, mens firefox placere dit table inden boksen.
fjern height og width på body elementer og se om det ikke hjælper

#7 tjaa det er lige precist den slags råd der kan få en web designer konkurs specielt hvis de har kunder i DTP branchen hvor MacOS er den mest udbredte platform.
Gravatar #9 - Wolly
25. mar. 2005 13:18
hmmm firefox har nogle problemer med din menu... ved ikke om du er klar over det :-) btw jeg køre linux hvis det har nogen relevans
Gravatar #10 - sheik
27. mar. 2005 09:16
Tak for hjælpen.. der er helt klart noget som jeg kan bruge...

#5: "Køb en ordentlig pc..." Det løser ikke mit problem med at websiden kan ses på MAC. Jeg synes det er vigtigt at være opmærksom på sin målgruppe. Så desværre dit råd kan jeg ikke lige bruge..

#8 Tak for dit indlæg, jeg vil lige prøve at kigge på det.. Enig i din kommentar til #5.

#9: Tak for dit indlæg. Det var jeg ikke klar over. Men det vil jeg også kigge på.

Tak for hjælpen indtil videre. Jeg har fået løst min index-side problem så den virker både på PC og MAC. Der var noget fejl i koden bl.a.

- Inge -
Gravatar #11 - Wolly
29. mar. 2005 15:14
menu'en virker også nu.... den er ikke så pæn så jeg tror ikke at det er de farver du ønsker der skal fremkomme den viser...
Gravatar #12 - _sveinur
10. maj 2005 19:11
Jeg lader til at fint kunne se din side, med Safari.

Tænk ikke så meget over det hvis IE til Mac ikke vil vise det, ingen Mac-bruger med respekt for sig selv bruger IE.
Gravatar #13 - Klok
10. maj 2005 20:28
#12: Eftersom det er 2 måneder siden vi diskuterede dette, tror jeg bare han har rettet siden til, og husk så lige at checke datoen på sidste indlæg inden du poster, tak :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login