mboost-dp1

PHP SAFE MODE ?

Gå til bund
Gravatar #1 - kasperbje
22. nov. 2009 23:27
Hej nogle der ved hvordan jeg fixer de her errors ?
http://daap.zzl.org/brugere/kasperbje.php skrev:

Warning: include() [function.include]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 2001 is not allowed to access ../head.php owned by uid 35532 in /www/zzl.org/d/a/a/daap/htdocs/brugere/kasperbje.php on line 2

Warning: include(../head.php) [function.include]: failed to open stream: Inappropriate ioctl for device in /www/zzl.org/d/a/a/daap/htdocs/brugere/kasperbje.php on line 2

Warning: include() [function.include]: Failed opening '../head.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php') in /www/zzl.org/d/a/a/daap/htdocs/brugere/kasperbje.php on line 2
Jeg kan ikke slå SAFE MODE fra for det tillader min host ikke.
Gravatar #2 - slemmebirk
23. nov. 2009 05:44
Find dig et webhotel der ikke kører i safemode.
Gravatar #3 - Niklas H
23. nov. 2009 10:55
Lær at kode med safemode. Det er ikke svært.
Gravatar #4 - myplacedk
23. nov. 2009 11:20
Jeg vil nu stadig anbefale at undgå safe mode. Især hvis man har tænkt sig at bruge kode man ikke selv har skrevet.

Gå i stedet efter noget med setuid, det funger bare.
Gravatar #5 - kasperbje
23. nov. 2009 12:00
Jeg har selv skrevet koden men safe mode blokere fordi denne fil er lavet med et script også kan jeg ikke include fra noget ind i filen fra andre filer som ikke er lavet med et script ?
Gravatar #6 - kasperbje
23. nov. 2009 12:04
Hvor kan jeg lære og sætte uid ?
Gravatar #7 - myplacedk
23. nov. 2009 12:19
kasperbje (6) skrev:
Hvor kan jeg lære og sætte uid ?

Det er serveren der gør det. ;-)
Det jeg foreslår er, at skifte til et andet webhotel.

Traditionelt bliver PHP'en udført med webserverens rettigheder. Det er noget skidt, fordi det betyder i praksis at alle brugere på den server, har de samme rettigheder. Til hinandens filer. Det er det, "safe mode" prøver at kompensere for.

En anden mulighed er at bruge setuid, eller hvad man nu lige kalder det. Pointen er, at PHP bliver udført under din egen bruger, i stedet for webserverens. Og så er rettigheder langt nemmere at styre. Så kan man nemlig bruge unix-systemet som det er designet til. (Hvordan det virker på en Windows-server aner jeg ikke.)
Gravatar #8 - kasperbje
23. nov. 2009 12:38
Så jeg kan ikke fixe de der errors uden og skifte webhotel ?
Gravatar #9 - Windcape
23. nov. 2009 12:38
Sandsyneligvis ikke.
Gravatar #10 - kasperbje
23. nov. 2009 13:21
oka
Gravatar #11 - Corholio
23. nov. 2009 16:00
Jeg tror bare du skal tjekke op på din include.

Det ser ud til at du prøver at inkludere filen "../head.php" fra filen "kasperbje.php", og den kan ikke findes i din folder "brugere", så den forsøger at inkludere fra folderen "usr/lib/php".

Er du sikker på at din head.php ligger under folderen "brugeren" ?
Gravatar #12 - kasperbje
28. nov. 2009 16:50
Nej min head.php fil ligger i min rod folder ? Og det virker ved alle andre filer en lige kasperbje.php
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login