mboost-dp1

PHP-kode giver mailproblemer...

Gå til bund
Gravatar #1 - Ztrejfer
13. nov. 2008 10:18
Jeg har ind imellem det problem, at når der sendes mails fra min kontaktformular på mit website, så er selve teksten, som afsenderen har skrevet i tekstfeltet, forsvundet ved ankomst i min mailboks. Afsenders indtastede mailadresse er dog altid medsendt. PHP-siden, som er tilknyttet kontaktformularen, er benævnt mailer.php, og koden heri ser således ud:

\r\n" .'X-Mailer: Gigahost';
$message = 'Telefon: '.($_REQUEST['phone']==''?'Ingen':$_REQUEST['phone'])."\r\n\r\n";
$message .= 'Besked: '.$_REQUEST['message'];

mail('[email protected]', 'Besked fra x.dk', $message, $headers);

if($_REQUEST['language'] != 'english') header('location: formSubmit.htm');
else header('location: formSubmit-e.htm');

?>

Jeg kender intet til PHP, og har forgæves søgt hjælp hos min webudbyder Gigahost, der dog er afvisende over for at hjælpe. Så hvis nogen har et godt råd, vil jeg blive glad. Ofte at skulle skrive tilbage til afsendere for at få dem til at skrive igen er uproff.
Gravatar #2 - myplacedk
13. nov. 2008 10:44
Står der så bare "Besked:", eller står der slet intet?
Gravatar #3 - arne_v
13. nov. 2008 14:16

Jeg finder det ikke overraskende at et web hotel ikke yder programmerings support.

Det er svært at sige hvad problemet er. Vi skal se den komplette kode, et eksempel på mail når det virker (med alle headere) og et eksempel når det ikke virker for at kunne sige noget.
Gravatar #4 - Ztrejfer
13. nov. 2008 16:21
Der står godt nok BESKED: i mailen, men altså ingen tekst.

Undskyld den manglende html-kode. Herunder denne, som står på HTML-siden, og som mailer.php aktiverer. Bemærk, at jeg har fjernet tlf.nr.feltet, da jeg kun ønsker skriftlige henvendelser:

<form name="mailer" action="mailer.php">
<table border="0" cellspacing="6" cellpadding="0">
<tr><td>Navn</td></tr>
<tr><td><input type="text" name="name" style="background-color:#FFFFFF" /></td></tr>
<tr><td>E-mail</td></tr>
<tr><td><input type="text" name="email" style="background-color:#FFFFFF" /></td></tr>
<tr><td>Tekst</td></tr>
<tr><td><textarea class="text" style="font-size:1em; text-indent:0em" name="message" rows="6" cols="50"></textarea></td></tr>
<tr><td><input class="text" style="font-size:1em; text-indent:0em" type="submit" name="Submit" value="Send" />
<input class="text" style="font-size:1em; text-indent:0em" type="reset" name="Submit2" value="Slet" /></td></tr>
</table></form>
Gravatar #5 - thorjak
14. nov. 2008 12:48
Kunne det ikke være fordi brugeren ikke skriver noget i besked feltet ?
Gravatar #6 - Ztrejfer
14. nov. 2008 13:22
Det har aldrig været tilfældet, at der ikek blev skrevet tekst i besked feltet. Deres mailadr. går godt nok igennem, så jeg har skrevet tilbage og bedt dem om at gensende teksten - uden om kontaktformularen på websitet. Det fungerer fint - men duer jo ikke rigtig. Det er simpelthen for pinligt!
Gravatar #7 - apocs
16. nov. 2008 10:20
Hvis du nu, i din <form> tilføjer så den ser sådan ud:

<form name="mailer" action="mailer.php" method="post">

Og så er der altså lidt problemer med hvornår man skal bruge " eller ' men, vil mene dette skulle virke:

$message .= "Besked: ".$_POST['message'];
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login