mboost-dp1

PHP-forum?

Gå til bund
Gravatar #1 - freestyler4700
10. sep. 2005 12:23
Jeg har ingen erfaring med PHP. Jeg skal bruge et forum, hvor man kan oprette sin egen bruger. Hvordan gør man lige det?
Gravatar #2 - BurningShadow
10. sep. 2005 13:15
Har du prøvet phpBB?
Det skulle være nemt at konfigurere.
Gravatar #3 - Simm
10. sep. 2005 13:16
To meget brugte PHP Fora:

http://www.phpbb.com/
http://phorum.org/

Du kan prøve en demo på begge sider og se hvad for et der passer bedst til dine krav. De er også nemme at sætte op.
Gravatar #4 - Simm
10. sep. 2005 13:17
LOL.. oh well, BS var hurtigere end mig *G*
Gravatar #5 - freestyler4700
10. sep. 2005 13:45
Det skulle gerne være sådan at jeg selv kunne bestemme hvordan det skal se ud.
Kører det der phpBB så udelukkende på min server eller bruger det kode fra deres egen server? Altså er man afhængig af at deres tjeneste er oppe?
Gravatar #6 - Simm
10. sep. 2005 14:35
Nej, du er ikke afhængig af deres tjeneste. Det hele kører 100% på din server og din database.

Jeg vil også tro der findes guider til hvordan man ændrer udseendet, ellers så spørg i deres supportforum :)
Gravatar #7 - freestyler4700
11. sep. 2005 12:23
Hvordan installerer man så phorum på serveren?
Jeg vil gætte på at man først skal sætte administrators brugernavn/pass et sted, men hvordan?
Der står som det første i de docs:
"1. Create a database and a user for that database. See your database docs for how to do this."
Hvilke database docs? Og hvordan gør man så lige det?

Det er meget indviklet for en newbie....
Gravatar #8 - Simm
11. sep. 2005 12:45
Det kommer an på, om forummet skal installeres på din hjemmeside på nettet, eller på din egen personlige server, som du måske har stående hjemme.

Hvis det er på nettet, så skal du have fat i oplysningerne fra din webhotel-udbyder. De skulle gerne have oprettet en database til dig. Næste skridt er så at forbinde Phorum til den database.

Det gør du ved at taste de oplysninger ind fra din webhotel-udbyder. Så mener jeg selv den klarer oprettelsen af tabeller i databasen.
Gravatar #9 - freestyler4700
11. sep. 2005 13:04
Jeg har en MySQL database hos 1go.dk, som jeg logger ind på via en side. Hvad skal så bruges til at forbinde phorum med den? Et IP nr eller? Og hvor skal det stå i mappen med phorum?
Gravatar #10 - amokk
11. sep. 2005 13:21
#9 hvis du kigger i den fil der hedder INSTALL, kan du se at der står "see docs/install.txt" - prøv at gøre dette :-)
Gravatar #11 - freestyler4700
11. sep. 2005 13:49
#10 Som er den jeg ikke lige forstår. Jeg gik i stå ved punkt 1. :)

install.txt:

1. Create a database and a user for that database. See your database
docs for how to do this. We can't explain them all here.

2. Edit include/db/config.php.sample, save it as include/db/config.php
(drop the '.sample')

3. Go to {forum url}/admin.php.

4. Follow directions.

5. Edit Settings - You must save this Settings page before moving on
or Phorum will not work. Mainly, you will need to enter the email
information at the very bottom. The other settings are defaulted
or not required. You may however want to look over them carefully.

6. Test

7. Read faq.txt, and any other files in the docs dir that may help you.
Gravatar #12 - hgul
11. sep. 2005 15:07
Hvis du har en mySQL database ved 1go.dk så er det den der bliver snakket om i punkt 1 .. Den er jo så oprettet, derfor skal du ikke gøre det ..
Gravatar #13 - freestyler4700
11. sep. 2005 17:44
Når jeg går ind i admin.php og trykker på "continue" siger den dette:
"Could not create tables" ... "Your database user will need to have create table permissions"

Øhh?
Gravatar #14 - freestyler4700
11. sep. 2005 19:47
Hvad skal jeg gøre?
Den siger sådan:

Could not create tables, database said:

No Database Selected: CREATE TABLE phorum_forums ( forum_id int(10) unsigned NOT NULL auto_increment, name varchar(50) NOT NULL default '', active smallint(6) NOT NULL default '0', description text NOT NULL default '', template varchar(50) NOT NULL default '', folder_flag tinyint(1) NOT NULL default '0', parent_id int(10) unsigned NOT NULL default '0', list_length_flat int(10) unsigned NOT NULL default '0', list_length_threaded int(10) unsigned NOT NULL default '0', moderation int(10) unsigned NOT NULL default '0', threaded_list tinyint(4) NOT NULL default '0', threaded_read tinyint(4) NOT NULL default '0', float_to_top tinyint(4) NOT NULL default '0', check_duplicate tinyint(4) NOT NULL default '0', allow_attachment_types varchar(100) NOT NULL default '', max_attachment_size int(10) unsigned NOT NULL default '0', max_attachments int(10) unsigned NOT NULL default '0', pub_perms int(10) unsigned NOT NULL default '0', reg_perms int(10) unsigned NOT NULL default '0', display_ip_address smallint(5) unsigned NOT NULL default '1', allow_email_notify smallint(5) unsigned NOT NULL default '1', language varchar(100) NOT NULL default 'english', email_moderators tinyint(1) NOT NULL default '0', message_count int(10) unsigned NOT NULL default '0', thread_count int(10) unsigned NOT NULL default '0', last_post_time int(10) unsigned NOT NULL default '0', display_order int(10) unsigned NOT NULL default '0', read_length int(10) unsigned NOT NULL default '0', edit_post tinyint(1) NOT NULL default '1',template_settings text NOT NULL, count_views tinyint(1) unsigned NOT NULL default '0', display_fixed tinyint(1) unsigned NOT NULL default '0', PRIMARY KEY (forum_id), KEY name (name), KEY active (active,parent_id), KEY group_id (parent_id)) TYPE=MyISAM

Your database user will need to have create table permissions. If you know what the error is (tables already exist, etc.) and want to continue, click the button below.
Gravatar #15 - amokk
11. sep. 2005 22:08
"No Database Selected"

tyder på du ikke har angivet det rigtige navn på databasen
Gravatar #16 - freestyler4700
12. sep. 2005 19:11
#15 Er nu løst.

Den siger så på den næste side at jeg skal "Allow writings" i /cache.
Desuden skriver den en hel masse "Warning: fopen" og "Warning: main():" når jeg går ind på selve forumet.
Gravatar #17 - amokk
12. sep. 2005 19:58
#16 der er en mappe der hedder /cache og på den bruger du så din FTP client til at sætte nogle rettigheder, så owner og evt group har skriverettigheder
Gravatar #18 - freestyler4700
13. sep. 2005 18:41
Nu funger det. Tak for hjælpen :)
Gravatar #19 - freestyler4700
13. sep. 2005 20:24
Et lille problem.
Hvordan indstiller man så jeg ikke behøver at godkende andres indlæg?
Gravatar #20 - freestyler4700
13. sep. 2005 20:47
Never mind, fandt ud af det...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login