mboost-dp1

Oprettelse af rss feed / newssticker

Gå til bund
Gravatar #1 - Fevis
16. jan. 2007 02:20
Jeg er ved at bygge en hjemmeside og vil gerne ha nogle nyheder sat ind på den automatisk. Hvilke feeds anbefaler i og hvordan for man dem egentligt integreret i html koden?

PS: Skal lige nævnes at jeg er en naab til html.
Gravatar #2 - themuss
16. jan. 2007 02:22
Først og fremmest hedder det en news-ticker
Gravatar #3 - Acro
16. jan. 2007 02:41
#2 themuss:
Først og fremmest bruger man først og fremmest, når man har mere at bidrage med foruden det, man først og fremmest nævner.
Gravatar #4 - themuss
16. jan. 2007 03:08
#3 Det er da noget pis, du får fyret af der.

Jeg nævner det "først og fremmest", fordi det er vigtigt at have styr på hvad tingene hedder, førend man begynder at diskutere dem...

Hvorfor prøver du at rette noget, der er korrekt? Jeg kan efterhånden ikke rigtig finde andre grunde end en pubertær trang til at prøve at få mig ned med nakken?

Hvad skulle du dog gøre uden janteloven...
Gravatar #5 - Fevis
16. jan. 2007 03:59
Sry, fik måske lige et "s" for meget med der.
Jeg har nu fået lavet en text scroller i flash og vil samtidig lige høre om det er muligt at kombinere de 2 ting?
Altså hvilke rssfeeds/newsticker anbefaler i, og er det muligt at integrere det i min text scroller?
Gravatar #6 - DUdsen
16. jan. 2007 08:05
#1 RSS er ikke html og jeg gentater til de fatsvage rss er ikke html, rss er en xml fil der ligger ved siden af html filerne.

Du er næsten nødt til at have en eller anden form for CMS eller sidegenererings script(kan sagtens værre klientside perl) for at automatisere processen, med at opdatere både html side og rss feed samtidigt.

for at integere den til siden som det foreksempel er gjort her insætter man følgende i head sektion. selvfølgeligt med sine egne data og ikke newz.dk's.

<link href="http://newz.dk/rss/forum-item/68602/" title="Forum > Programmering > Oprettelse af rss feed / newssticker" type="application/rss+xml" rel="alternate"/>

Jeg tør ikke udtale mig om de mærkelige hacks tjænester som blogbot eller andre bruger til at læse særlige kommentarer i html koden og lade som om det er et feed. det har intet med rss at gøre.
Gravatar #7 - Acro
16. jan. 2007 14:28
#4 themuss:
Ens egen medicin kan godt være bitter.

Derudover har jeg faktisk ret i det, jeg skriver. Man kan kun nævne noget 'først og fremmest', hvis der er noget efterfølgende, eller hvis du i øvrigt betinger din anvendelse med et rationele (f.eks. "først og fremmest hedder det en news-ticker, så du finder nok lettere informationer, hvis du gør anvendelse heraf").

Hvis jeg i øvrigt rettede noget, der allerede var korrekt, så ville det jo selvsagt heller ikke være dig, der kom ned med nakken.
Gravatar #8 - themuss
16. jan. 2007 14:43
Ens egen medicin kan godt være bitter.
Nu skal vi ikke ind i en diskussion om korrekt dansk vel... for det der er hamrende ukorrekt, det skal skrives om(!) med store røde streger under ;)

Ens betyder lig med.. Ikke din/min/hans/hendes/vores osv.

Først og fremmest bruger man først og fremmest, når man har mere at bidrage med foruden det, man først og fremmest nævner.
...og du synes ikke selv at, det er uheldigt, at du falder i samme sø, du prøver at fylde op?
Gravatar #9 - Acro
16. jan. 2007 17:54
#8 themuss:
Anvendelse af ens skyldes simpel uvidenhed, men jeg skal nok lade være med at begå samme fejl fremover..

Hvis du bemærker mit argument om at fortsætte med et rationale, så kan du sikkert også se, at jeg med 'når' begrunder og argumenterer for det først fremsatte. Derudover var der en smule humor i det, men det går jeg også ud fra, du har overset.

Nu hvor vi åbenbart ikke skal ind i en diskussion om korrekt sprogbrug (hvor interessant det så måtte være, navnligt hvis vi også kunne tale grammatik), så vil jeg tillade mig at spørge, hvorfor du alligevel fortsætter den?
Gravatar #10 - themuss
16. jan. 2007 18:05
Derudover var der en smule humor i det, men det går jeg også ud fra, du har overset.
GRRRRRRRRRR!!!!

Jeg er sikker på vi to kunne fortsætte i dagevis, heheheh.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login