mboost-dp1

Opera og collapsed borders...

Gå til bund
Gravatar #1 - Cryomenace
27. okt. 2003 00:16
Hej Folkens,

Til at starte med, kan jeg sige, at jeg ikke er en haj til at kode hjemmesider! Jeg kan dog det mest elementære HTML og CSS og er så småt ved at gå igang med Java-script samt PHP.

Mit problem består i, at jeg har en menu foroven, som jeg forsøger at se dynamisk ud via CSS og lidt Java-script (mouseover/-out), indtil jeg kan kode skidtet ordentligt i Java-script. Menuen består af seks menupunkter med border om, men hvor det menupunkt som angiver den "aktive" side - altså den side som brugeren står på - er åbnet for neden således at menupunktet og indholdet på siden "fletter" sammen f.eks. er menu punkt 2 aktivt i eks. nedenfor:

# = hvid baggrundsfarve

|--------------------------------|
| punkt 1 | punkt 2 | punkt 3|
|-----------# # # # #----------|
| # # # # # # # # # # # # # |
... osv. osv.

Hvis jeg gør dette med collapsed borders, ser det glimrende ud under både IE og Firebird, men Opera kan ikke finde ud af at fjerne den #"%& border med mindre jeg slår collapsed borders fra.

Nogen der har været ude for lign. og som har lyst dette finurlige problem, så vil jeg blive yderst taknemmelig for en løsning :o)

/Cryomenace
Gravatar #2 - Cryomenace
27. okt. 2003 00:30
hehe, der skulle naturligvis stå "løst dette finurlige problem", men jeg kan ikke få lov at rette mit eget indlæg mere?!
Gravatar #3 - Acro
27. okt. 2003 05:55
#1 @Cryomenace:
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit problem, kan du ikke gemme dit arbejde på en server og give os en adresse - så vi med selvsyn kan konstatere hvad der går galt?
Gravatar #4 - Cryomenace
27. okt. 2003 08:12
Hehe, faktisk opdagede jeg selv en GRUSOM fejl nat - man har det jo som regel med ikke at kunne se skoven for bar' træer :o)

Det viste sig, at kun mine yderste bordere var collapsed, resten var slet ikke. Laver jeg collapsed borders på det inderste, så går det helt galt. Opera godt finde ud af det (på nær det sidste menupunkt), men så fucker IE og Firebird op (tror dog mere det er min kode).

Anywho, til dem med alle tre browsere eller flere, så smider jeg en side samt link op i løbet af dagen, så du/I selv kan se effekten. Den version jeg smider op, der er kun yderste led collapsed, resten er ikke, da det gør det nemmere at se, hvordan Opera håndterer situationen.

Og tak fordi du/I gider at interessere Jer for, hvordan andre folks viden kan blive bedre. Det er godt at vide, der findes den slags steder på nettet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login