mboost-dp1
Nyt community indenfor webudvikling m.m.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hej alle!
Over en længere periode har vi, to friske gutter, arbejdet på et større community. Da vi startede ud, følte vi, at der var grundlag for et forum indenfor webudvikling, design, kodning, koncept og en del andet relateret. Fra det udgangspunkt har vi udviklet på vores koncept og funktioner. Det hele er kulmineret i et større community med både forum, showcase (hvor man kan vise sit arbejde frem) og en tutorial-sektion. Det har været en lang og hård proces, men vi føler, at vi næsten er ved målet, og at resultatet har været det hele værd. Da tiden snart er kommet, hvor vi skal afsløre, hvad vi har arbejdet på, har vi oprettet en countdown-side, hvor man kan følge med i, hvornår siden åbner. Yderligere har vi oprettet en Twitter-konto til, at opdatere folk om, hvad vi laver.
For at komme til sagen, så er denne tråd oprettet, for at få vurderet koncept såvel som design på vores countdown-side. Og hvad synes I forresten om ideen med at have en Twitter tilknyttet?
Countdown-side: http://saforum.dk
I skal også være velkommen til at følge med på vores Twitter: http://twitter.com/saForumdk
På forhånd tak for hjælpen og fortsat god aften :)
Over en længere periode har vi, to friske gutter, arbejdet på et større community. Da vi startede ud, følte vi, at der var grundlag for et forum indenfor webudvikling, design, kodning, koncept og en del andet relateret. Fra det udgangspunkt har vi udviklet på vores koncept og funktioner. Det hele er kulmineret i et større community med både forum, showcase (hvor man kan vise sit arbejde frem) og en tutorial-sektion. Det har været en lang og hård proces, men vi føler, at vi næsten er ved målet, og at resultatet har været det hele værd. Da tiden snart er kommet, hvor vi skal afsløre, hvad vi har arbejdet på, har vi oprettet en countdown-side, hvor man kan følge med i, hvornår siden åbner. Yderligere har vi oprettet en Twitter-konto til, at opdatere folk om, hvad vi laver.
For at komme til sagen, så er denne tråd oprettet, for at få vurderet koncept såvel som design på vores countdown-side. Og hvad synes I forresten om ideen med at have en Twitter tilknyttet?
Countdown-side: http://saforum.dk
I skal også være velkommen til at følge med på vores Twitter: http://twitter.com/saForumdk
På forhånd tak for hjælpen og fortsat god aften :)
Jeg melder da fra med det samme, som en community der er til for webudvikler bør i efter min mening stå inde for standarderne..
Hverken jeres html eller css validere, i css definere i ikke engang nogen generic font-family.
Ideen er der da, men der er noget igen før at jeg overhovedet ville deltage der.
Bare lidt kritik, tag det ikke for ilde op.
Hverken jeres html eller css validere, i css definere i ikke engang nogen generic font-family.
Ideen er der da, men der er noget igen før at jeg overhovedet ville deltage der.
Bare lidt kritik, tag det ikke for ilde op.
Det er jo bare en splash page. Dommen må falde om 1 dage, 0 timer og 54 minutter.
Det er jo bare en splash page. Dommen må falde om 1 dage, 0 timer og 54 minutter.
Jeg melder også pas..
Et link i sin head? tvivler på det er en god idé
saForum.dk skrev:Kopier og indsæt denne kode mellem <head> og </head> på din side:
<script type="text/javascript" src="http://saforum.dk/saFad.js"></script><noscript><a href="http://www.saforum.dk">http://www.saforum.dk</a></noscript>
Et link i sin head? tvivler på det er en god idé
Hej igen,
Tak for jeres kritik, den er taget til efterfølge. Jeg kan nu kun se, at det er HTMLen, der ikke validerer på W3C. Dog kan jeg sagtens se, hvorfor I mener, det er paradoksalt, at en programmeringsside ikke følger standarderne, men ærlig talt kender jeg kun en dansk programmeringsside, der gør. Newz.dk gør da forresten heller ikke.
Omkring hvor vidt vi har deltaget i andre 'nørd-communities', så er jeg lidt uforstående. Vi har begge deltaget på både danske og internationale udvikler-fora.
Håber at I vil give os en chance alligevel, når vi åbner. :)
Tak for jeres kritik, den er taget til efterfølge. Jeg kan nu kun se, at det er HTMLen, der ikke validerer på W3C. Dog kan jeg sagtens se, hvorfor I mener, det er paradoksalt, at en programmeringsside ikke følger standarderne, men ærlig talt kender jeg kun en dansk programmeringsside, der gør. Newz.dk gør da forresten heller ikke.
Omkring hvor vidt vi har deltaget i andre 'nørd-communities', så er jeg lidt uforstående. Vi har begge deltaget på både danske og internationale udvikler-fora.
Håber at I vil give os en chance alligevel, når vi åbner. :)
I og med at i navngiver det efter jeres firma, eller hvad det er.
Så virker det som noget kommercielt, og jeg ønsker ikke at bidrage gratis til at i kan tjene penge.
Og derudover har jeres css altså også problemer, ikke at det gør den ikke validere. Men bare almindelig good practice, især med hensyn til font-face... der laver man altså et par fallbacks, og til sidst til en generic font som serif eller sans-serif.
Så virker det som noget kommercielt, og jeg ønsker ikke at bidrage gratis til at i kan tjene penge.
Og derudover har jeres css altså også problemer, ikke at det gør den ikke validere. Men bare almindelig good practice, især med hensyn til font-face... der laver man altså et par fallbacks, og til sidst til en generic font som serif eller sans-serif.
Designet: Tja det er da hipt med de der streger i baggrunden. Personlig afskyr jeg 50%grå mere end den gennemsnitslige djævel. ISÆR på borders. Borders generelt er imo et udtryk for manglende forståelse/udførelse af kontraster som skilning.
Teksten er tæt på ulæselig i den der boks til højre, med navnet på siden i. Teksten i boksen i midten virker rodet/ustruktureret, fonten kunne godt bruge noget arbejde (letterspacing osv). Og hvorfor skal teksten være grå? Det hele virker ret kontrastløst. Kontraster er godt!
OG for syv sivan da, så style da links så man kan se, at det er links. En minimal farveændring på links er IKKE en tydelig indikator af, at de er links. Usability = 0 på det punkt.
Hvorfor bruge js til et simpelt sideskift i den splash? Det virker overflødigt og håber ikke det er en generel trend for det endelige site, da det er håbløs SEO samt dårlig usability.
Og så virker det lidt underligt at ville have vurderet en simpel splash side, når i alligevel er så tætte på at udgive det endelige site. Så vent da og få det vurderet i stedet, det er vel også mere interessant for jer, eftersom at det ikke forsvinder om 10 timer.
Det er da fint nok at have en placeholder indtil sitet er færdig, men ligefrem at reklamere for placeholderen er imo lige over.
Teksten er tæt på ulæselig i den der boks til højre, med navnet på siden i. Teksten i boksen i midten virker rodet/ustruktureret, fonten kunne godt bruge noget arbejde (letterspacing osv). Og hvorfor skal teksten være grå? Det hele virker ret kontrastløst. Kontraster er godt!
OG for syv sivan da, så style da links så man kan se, at det er links. En minimal farveændring på links er IKKE en tydelig indikator af, at de er links. Usability = 0 på det punkt.
Hvorfor bruge js til et simpelt sideskift i den splash? Det virker overflødigt og håber ikke det er en generel trend for det endelige site, da det er håbløs SEO samt dårlig usability.
Og så virker det lidt underligt at ville have vurderet en simpel splash side, når i alligevel er så tætte på at udgive det endelige site. Så vent da og få det vurderet i stedet, det er vel også mere interessant for jer, eftersom at det ikke forsvinder om 10 timer.
Det er da fint nok at have en placeholder indtil sitet er færdig, men ligefrem at reklamere for placeholderen er imo lige over.
D_V (5) skrev:Han beder os jo direkte om at gå ind og se splash siden, og vurdere designet på den
Ja ja, men man behøver jo ikke melde sig fra på forhånd af den grund.
Vil dog give dig ret i at det virker lidt kikset at navngive et community efter sit firma. Så hellere kalde det noget ordentligt, og evt. have et diskret sponsorlogo et eller andet sted, hvis det skal være.
Det kommer an på hvad I vil bruge jeres twitter konto til.frespa (1) skrev:Og hvad synes I forresten om ideen med at have en Twitter tilknyttet?
Hvis det blot vil være status updates som det er pt. er det ubrugeligt og spild af tid vil jeg rent faktisk mene.
Hvis I derimod vil bruge den til at redirecte til content, tips og tricks mv. både på siden, og til andre sider, vil det være sublimt.
Whine ??? han kommer her og spørger om ideen, vi giver respons med begrundelse. kan overhovedet ikke se noget der ligner at whine.
Jeg melder mig fra grundet navngivningen, da det for mig virker som noget med mere kommerciel interesse end et community. Selvfølgelig har jeg fuld forståelse for at der skal være noget økonomi i det.
Og jeg er der også nysgerrig nok til at tage et kig når den engang er færdig, og det kan jo være at min mening ændre sig senere hen. Men førstehånds indtrykket er det vigtigste, og det er den splash side som har været det.
Whine ??? han kommer her og spørger om ideen, vi giver respons med begrundelse. kan overhovedet ikke se noget der ligner at whine.
Jeg melder mig fra grundet navngivningen, da det for mig virker som noget med mere kommerciel interesse end et community. Selvfølgelig har jeg fuld forståelse for at der skal være noget økonomi i det.
Og jeg er der også nysgerrig nok til at tage et kig når den engang er færdig, og det kan jo være at min mening ændre sig senere hen. Men førstehånds indtrykket er det vigtigste, og det er den splash side som har været det.
Nåja glemte at skrive, at siden ikke scroller på lave opløsninger. Det er så relevant i 1 minut endnu, but still :P
I mangler en søgefunktion til siderne; Forum, Showcase og tutorial
Jeg synes det er lidt plat I ikke tillader lurkers at kigge på andres brugerprofiler.
Der bør være tags (3 som minimum, imo) til ting som lægges ind på showcase eller tutorial. (det gør det også nemmere at søge efter)
Mulighed for at rate fra 0-10?! Alt for stort et spænd at tage stilling på. Indskrænk det til 0-5 med halve stjerner. Giv mig evt. den gennemsnitlige tal værdi også.
Bedre markering af hvor godt en tutorial er rated.
Mulighed for sortering på de bedst ratede.
Jeg synes det er lidt plat I ikke tillader lurkers at kigge på andres brugerprofiler.
Der bør være tags (3 som minimum, imo) til ting som lægges ind på showcase eller tutorial. (det gør det også nemmere at søge efter)
Mulighed for at rate fra 0-10?! Alt for stort et spænd at tage stilling på. Indskrænk det til 0-5 med halve stjerner. Giv mig evt. den gennemsnitlige tal værdi også.
Bedre markering af hvor godt en tutorial er rated.
Mulighed for sortering på de bedst ratede.
Kan kun give dig ret....
Det vil jo resultere i at alt der bliver lagt op i showcases, kan i sælge videre igennem saDesign.... og derved min tidligere pointe med at det virker for kommercielt.
Har nu også kigget lidt rundt på siden, og forumet virker meget uoverskueligt... tror ikke der skal ret mange posts til før det bliver tæt ved umuligt at finde noget derinde...
Kan kun give dig ret....
Det vil jo resultere i at alt der bliver lagt op i showcases, kan i sælge videre igennem saDesign.... og derved min tidligere pointe med at det virker for kommercielt.
Har nu også kigget lidt rundt på siden, og forumet virker meget uoverskueligt... tror ikke der skal ret mange posts til før det bliver tæt ved umuligt at finde noget derinde...
bjerh (20) skrev:Jeg får ondt i hovedet af at se siden.
Jeg er enig i at den er en tand for spraglet (og uoverskuelig) for et community site. Jeg ville personligt stile efter noget mere simpelt.
Ud over at man generelt får ondt i øjenene af at kigge på den og at navnet er lidt ucharmerende, så er målgruppen da vist også en smule snæver eller hva:
Danske freelance eller fritids-webudviklere.
En engelsksproget version kunne jo med held, have tiltrukket en større skare.
Danske freelance eller fritids-webudviklere.
En engelsksproget version kunne jo med held, have tiltrukket en større skare.
Altid godt med lidt kritik. Vi har nu ændret retningslinierne under punkt #6, til noget, som jeg mener, fungerer bedre.
Kan nu ikke se, at Mærsk-stjernen ligner fuldstændig, men jeg kan da se en lighed.
Det med at sende en post-besked uden at være logget ind er en sikkerhedsfejl, som bliver rettet i dag.
Kategorier bliver også rettet inden for den nærmeste fremtid, så hvert sprog får sin egen kategori.
Siden er jo helt ny, så der er selvfølgelig en masse børnesygdomme, der skal kureres.
Kan nu ikke se, at Mærsk-stjernen ligner fuldstændig, men jeg kan da se en lighed.
Det med at sende en post-besked uden at være logget ind er en sikkerhedsfejl, som bliver rettet i dag.
Kategorier bliver også rettet inden for den nærmeste fremtid, så hvert sprog får sin egen kategori.
Siden er jo helt ny, så der er selvfølgelig en masse børnesygdomme, der skal kureres.
D_V (10) skrev:Så virker det som noget kommercielt, og jeg ønsker ikke at bidrage gratis til at i kan tjene penge.
Jeg forstår godt din bekymring, men jeg vil lige gøre opmærksom på at mange udviklingsfirmaer bruger flittigt af indlæg på diverse åbne fora alligevel...
Yderligere accepterer du, at du selv ejer alle rettighederne til det indsendte materialet.
...bør IMO være:
Yderligere accepterer vi, at du selv ejer alle rettighederne til det indsendte materialet.
...eller, måske endnu bedre, blot:
Du bibeholder selv alle rettigheder til det indsendte materialet.
Duer ikke.
Der er ikke meget sjov ved et forum, hvor forum har lov til at vise materialet, men hvor læserne ikke har lov til bruge materialet.
De andre brugere skal have en brugs rettighed.
Ved at indsende information til saForum accepterer du samtidig, at vi får rettighederne til at fremvise dette materiale offentligt.
Duer ikke.
Der er ikke meget sjov ved et forum, hvor forum har lov til at vise materialet, men hvor læserne ikke har lov til bruge materialet.
De andre brugere skal have en brugs rettighed.
Det skal da ikke forhindre dem i at gøre det klart overfor personer der ikke har sat sig ind i ophavsretslovgivningen?
Det skal da ikke forhindre dem i at gøre det klart overfor personer der ikke har sat sig ind i ophavsretslovgivningen?
Nej. Det skal ikke ændres som du foreslår.
Som det står nu, kræves det at indsenderen også er rettighedshaveren.
Skal det ændres skal det ændres til noget i stil med følgende:
Så kan man, hvis man har lyst og brugeren selv er ophavsmanden, tvinge GPL, CC, eller Public Domain ned over det indsendte.
Nej. Det skal ikke ændres som du foreslår.
Som det står nu, kræves det at indsenderen også er rettighedshaveren.
Skal det ændres skal det ændres til noget i stil med følgende:
Med din indsendelse bekræfter du over saForum, at du har rettighedshaverens samtykke til at dele det indsendte materiale.
Så kan man, hvis man har lyst og brugeren selv er ophavsmanden, tvinge GPL, CC, eller Public Domain ned over det indsendte.
Cloud02 (42) skrev:Som det står nu, kræves det at indsenderen også er rettighedshaveren.
Det er ikke det der står nu - om det var det der mentes skal jeg ikke kunne sige.
Cloud02 (44) skrev:Det er det da
Det er det da ikke. At man accepterer x betyder at man tager imod et tilbud om x - ligesom man "accepterer en invitation" eller "accepterer en gave". Det betyder ikke at man "bekræfter gaven" .. det giver jo ingen mening.
Det der står nu er at indsenderen indvilger i at tage imod et tilbud om selv at eje alle rettighederne til det indsendte materiale, der er givet til ham eller hende på uvist grundlagt.
Hvordan hænger punkt 4 og 6 i retningslinjerne sammen?
4 Vi forbeholder os retten til at redigere og slette alt information angivet på denne side (gælder også brugere).
6 Bortset fra spam samt skadeligt og ulovligt indhold vil intet nogensinde blive fjernet af en administrator - højst maskeret med mulighed for visning til alle brugere ved blot et klik.
4 Vi forbeholder os retten til at redigere og slette alt information angivet på denne side (gælder også brugere).
6 Bortset fra spam samt skadeligt og ulovligt indhold vil intet nogensinde blive fjernet af en administrator - højst maskeret med mulighed for visning til alle brugere ved blot et klik.
KC (46) skrev:Hvordan hænger punkt 4 og 6 i retningslinjerne sammen?
Først sikrer vi os, at brugeren er indforstået med, at vi KAN slette/rette alt indhold. Bagefter er det nok mere information end en egentlig retningslinie - vi forklarer, at indhold ikke vil blive slettet (dette hæmmer brugeres forståelse af en sag), men højest maskeret. Se evt. næste punkt, hvor man acceptere, at maskeringen brydes under eget ansvar.
Jeg synes, det er godt, at retningslinierne lige bliver diskuteret af kyndige :)
frespa (47) skrev:Jeg synes, det er godt, at retningslinierne lige bliver diskuteret af kyndige :)
Kyndige er nok så meget sagt, men ja, det er vel altid godt at få feedback på hvordan forskellige mennesker læser ens 'legalese'.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.