mboost-dp1

Ny til html

Gå til bund
Gravatar #1 - L.H.
2. jul. 2003 13:54
Ok, så tables er skide gode til at sætte sit design op med. Men de driller mig nu aligevel lidt... Nå man laver et table på en side, så bliver der automatisk lagt lidt mellemrum rundt om table't.

Jeg taler ikke om border, cellspacing eller cellpadding, men mener mellem table't, og browser kanten f.eks.

Er der en måde, man kan "skære" det mellemrum væk på ?
Gravatar #2 - seahawk
2. jul. 2003 14:02
Sørg for at fjerne alle linieskift...
Gravatar #3 - The-Lone-Gunman
2. jul. 2003 14:22
<body topmargin="0" leftmargin="0">

Jeg tror det er det du har brug for, ik?
Gravatar #4 - seahawk
2. jul. 2003 14:29
<body style="margin:0px"&gt
i givet fald, tak! :)
Gravatar #5 - dennis
2. jul. 2003 14:29
jeg plejer at bruge:

Den skulle virke både med IE og Netscape.
Gravatar #6 - L.H.
2. jul. 2003 14:50
orv, tusind tak for det hurtige svar!

Det var lige den jeg havde brug for seahawk/The-Lone-Gunman.

Weeeeeeee, nu kan jeg komme videre =)
Gravatar #7 - Acro
2. jul. 2003 15:25
#1 @L.H.
Tabeller er ikke gode, de er fortid.

Du må gerne starte med at bruge tabeller, men det gør det bare mere bøvlet for dig selv - især når du alligevel skal lære det hele fra bunden.
Gravatar #8 - Cyrack
2. jul. 2003 16:49
L.H.

Kig en tur forbi http://www.w3schools.com/, der er mange gode eksempler (også med CSS)

Og gør som Acro siger (jeg skal nok betale dig, Acro ;): brug alt andet end tabeller, det kan godt være at de er lette at sætte din side op med, men inden for nogle få år bliver standarden XHTML, og så kommer du i vanskeligheder! Derfor: brug det tabeller er til: data! og så ellers sæt dig ind i hvordan (X)HTML fungere rent layoutmæssigt, der var i en tidligere tråd et link til en side hvor alt var sat op med html og css (html til at definere områder med og css til at styre layoutet), det er ikke så svært når man først vænner sig til det ;)
Gravatar #9 - Wolly
2. jul. 2003 16:50

Du skal hellere starte med at læse lidt om xhtml og CSS. Det er MANGE gange bedre!!!!! Acro gav mig et godt link for noget tid siden, så det vil jeg da gerne bringe videre:

www.html.dk

Pis nu skal jeg betale til Acro... Hvor meget bliver det???
Gravatar #10 - Wolly
2. jul. 2003 16:53
Her er siden CyRacK taler om...

csszengarden

Hej håber at du kan bruge det til noget, for nu skylder jeg snart Acro en million :-)
Gravatar #11 - Acro
2. jul. 2003 17:18
#1 @L.H.:
Som det bliver foreslået, læs lidt om emnet - og hvis du ikke kan finde noget du mener er brugbart, så spørg igen - så må vi hjælpe.

Løber du i problemer undervejs er det naturligvis også bare at spørge, hvis vi kan så hjælper vi.

#8 @CyRacK:
'csszengarden' - det var også mig, angående betaling - så går jeg udfra at du bare gør som min licens foreskriver?

#9 @Wolly:
Hvis du også blot betaler i overensstemmelse med de rammer som min licens sætter - så skal du ikke høre et ondt ord, for at henvise til det jeg siger som det rigtige.
Gravatar #12 - DUdsen
2. jul. 2003 17:25
hvis du vælger at starte fra bunden bør brug af XSLT og XPath værre med i dine overvejelser.
XSLT og XPath er systemer til manipulation og presentationn af XML data.
Gravatar #13 - Cyrack
2. jul. 2003 17:27
Wolly: yep, den! kunne bare ikke lige finde tråden ;)

Acro: Kontant eller visa/dankort? :-D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login