mboost-dp1

(Ny(med understregning)) begynder


Gå til bund
Gravatar #1 - xstefan
27. sep. 2007 11:59
davs.

jeg vil gerne lære at programmere spil og lign i java. så jeg samlede nogle guider og satte mig hen til computeren og kom i tanke om noget....

jeg har ikke et java program .. eller jeg har sikkert . men jeg aner ikke hvad jeg skal bruge...

så er der nogen af jer der ved hvad for et program jeg skal dl eller muligvis købe ??
Gravatar #2 - trylleklovn
27. sep. 2007 12:02
Et java program? Du kan downloade runtime library og development kit, men går ud fra du mener et program til at skrive koden i?

Prøv evt. netbeans eller bluej.
Gravatar #3 - xstefan
27. sep. 2007 13:33
øøh.. sikkert begge ;)

har programmering på skolen men min lærer vidste ikke hvor jeg kunne downloade..

det er min mening at jeg vil være istand til at lave spil, både i den seriøse ende (spil som ser ud af noget) og den useriøse ende (hvor det mere for sjov .. nogle gakkede småspil f.eks)
Gravatar #4 - fidomuh
27. sep. 2007 13:37
#1/3

Det er nok en meget god ide at du rent faktisk laver noget programmering, foer du overhovedet overvejer hvad det er du vil.

Programmering i den serioese ende kraever noget af et flair for blandt andet matematik og strutureret taenkning.

Men hent BlueJ og proev at kigge paa dine guides derfra.
Gravatar #5 - arne_v
27. sep. 2007 17:21
Du skal have:
- en passende bog om Java
- JDK (kan downloades her http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp)
- en IDE (jeg vil kraftigt fraråde BlueJ og foreslå Eclipse eller NetBeans)
- masser af tid (tænk år eller måneder ikke uger eller dage)
Gravatar #6 - xstefan
27. sep. 2007 18:30
okay, så vil jeg prøve at gå igang :D

er 2nd års på htx med matematisk linje og programmering som valgfdag så det håber jeg vil komme i handy ;)
Gravatar #7 - illishar
28. sep. 2007 13:17
Tja og hvis du er seriøs omkring spilprogrammering så kan jeg give et foreslag til en indlæringsrækkefølge:

Basic:
- basic programming
- gameloops
- 2D rendering
- GUI study
- networking

Hobby:
- basic algoritmns
- spatial structures
- 3D rendering
- 3D Modeling (math)
- Graphical optimizations (culling, LOD etc.)
- AI (expert systems, nerual networks)

For real:
- advanced networking
- raytracing
- advanced spectra physic (light and energy)
- photon mapping, path tracing, monte carlo etc.
- Build your own GPU and CPU (industry standard)
- Psychedelic math
- More code and algoritms optimizing
- More math
- Oddities in hardware frameworks

Og hvis du vil være din egen enmandshær, så skal du nok også have ca. 3 års grafikstudie. (Spil er ærligtalt lidt kedelige uden grafik.)


Men med basic-forløbet vil man være istand til at lave spil som Skak, Tetris, Pacman, Super Mario, Tanks etc.

:D
Gravatar #8 - xstefan
4. okt. 2007 10:51
okay, det lyder enormt stort, men er begyndt på det og nu får vi at se :D
Gravatar #9 - Spiderboy
4. okt. 2007 11:01
Check denne wiki ud. Den rummer mange guldkorn.

http://www.gpwiki.org/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login