mboost-dp1
Nørd eller ej?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
XKCD er da genielt til at identificere computernørder. Der burde være en nørd-skala defineret efter hvor stor en andel af XKCD'erne man forstår (uden at slå op i wikipedia el. lign.)
Jeg vil næsten påstå, at hvis du ikke forstår denne her, er du ikke en rigtig programmør (endnu): http://xkcd.com/399/
Hvis du så også synes den er skæg, så har du ikke spildt tiden på endnu en åndssvag personlighedstest. ;-)
Jeg vil næsten påstå, at hvis du ikke forstår denne her, er du ikke en rigtig programmør (endnu): http://xkcd.com/399/
Hvis du så også synes den er skæg, så har du ikke spildt tiden på endnu en åndssvag personlighedstest. ;-)
Jeg opfatter faktisk ikke nørd of software udvikler som synonymer.
Nørd: autodidakt, kode fokus, kender alle mulige obskure optimeringer, interesserer sig meget for indmaden i hans arbejds PC.
Professionel software udvikler: teoretisk uddannelse, mindre kode fokus, analytisk tilgang, betragter hans arbejds PC som et værktøj der er "intern IT"'s problem.
Jeg opfatter faktisk ikke nørd of software udvikler som synonymer.
Nørd: autodidakt, kode fokus, kender alle mulige obskure optimeringer, interesserer sig meget for indmaden i hans arbejds PC.
Professionel software udvikler: teoretisk uddannelse, mindre kode fokus, analytisk tilgang, betragter hans arbejds PC som et værktøj der er "intern IT"'s problem.
Nørd = Programmør?
Der er da mange andre end programmøre der kan kalde sig nørder.
Hvad med de japaner tegnefilms nørder, eller rollespils nørder der render rundt i skoven med mærkligt overpriced udstyr.
Jeg synes da også de er nogen nørder, men jeg tvivler på de ligesom jeg, ikke kender til det der XKCD.
Så det jeg ville frem til er en nørd er vel bare en som er meget interesseret i et specifikt emne.
Bare lige mine 5 cent
Der er da mange andre end programmøre der kan kalde sig nørder.
Hvad med de japaner tegnefilms nørder, eller rollespils nørder der render rundt i skoven med mærkligt overpriced udstyr.
Jeg synes da også de er nogen nørder, men jeg tvivler på de ligesom jeg, ikke kender til det der XKCD.
Så det jeg ville frem til er en nørd er vel bare en som er meget interesseret i et specifikt emne.
Bare lige mine 5 cent
2 skrev:Jeg opfatter faktisk ikke nørd of software udvikler som synonymer.
Det gør jeg nu heller ikke. Der er ikke mange af mine kolleger jeg betragter som computer-nørder. Det er vist omkring 1%, selv om vi alle er software-udviklere, på en eller anden måde.
Interessant beskrivelse af nørder og udviklere. Jeg betragter mig selv som begge dele, og kan nok beskrives som:
Autodidakt, lidt teoretisk uddannelse (datamatiker), mener god kode er vigtigt for godt software, kender obskure optimeringer*, arbejder ud fra analyse -> design/arkitektur -> kode, er ret ligeglad med indmaden i computere og sådan set også OS og de fleste applikationer på arbejde.
*) Studerer fx. Java bytecode for at se hvad compileren optimerer.
3 skrev:Nørd = Programmør?
Nej da. XKCD beskæftiger sig også med mange andre nørd-ting. Men man er ikke computer-nørd uden at kunne kode bare lidt. Og man er da slet ikke programmør uden at kende til ting som traveling salesman og o-notationen.
3 skrev:Der er da mange andre end programmøre der kan kalde sig nørder.
Nu skrev jeg så også computernørder. Og jeg sagde intet om at programmører og computernørder er det samme, men jeg antydede rigtigt nok at der er stort overlap.
3 skrev:Hvad med de japaner tegnefilms nørder, eller rollespils nørder der render rundt i skoven med mærkligt overpriced udstyr.
De vil jo nok ikke få meget ud af en computernørd-test...
3 skrev:Jeg synes da også de er nogen nørder, men jeg tvivler på de ligesom jeg, ikke kender til det der XKCD.
Nu har jeg jo så heller ikke på nogen måde sagt, at en nørd impulsivt lige tjekker om der skulle være noget interessant på xkcd.com, og opdager at der er sjove tegninger.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.