mboost-dp1

Mozillas egen standard?!

Gå til bund
Gravatar #1 - Acro
23. jun. 2003 10:00
Jeg håber på hjælp fra nogle der har lidt mere styr på hvilke tricks man kan benytte for at Mozilla til at følge specifikationerne, idet jeg oplever problemer med at få Mozilla til at vise gyldig HTML og CSS korrekt. Kan man ikke omgå Mozillas tankegang bliver konsekvensen af Mozilla skrottes - desværre, men jeg har ikke tid til at bruge tid på en specifik browser.

Siden det drejer sig om er denne - det drejer sig om et 'tableless'-design, og jeg har for at gøre opmærksom på de forskellige lag farvelagt kasserne (udover det har jeg sat en gennemsigtighed på for at se hvordan Mozilla placerer elementerne, og dette er den eneste fejl i koden).

Bemærk også at det 'container'-lag der er lavet har en lilla-ramme, denne ramme dækker i Mozilla kun den øverste kasse, og ikke hele indholdet - som den ifølge specfikationerne og Internet Explorer skal.

Sådan reagerer Mozilla
Sådan reagerer Internet Explorer

På forhånd tak!
Gravatar #2 - Gruesome
23. jun. 2003 10:22
Sådan her ser det ud her og man må sige det aviger en del fra det du går efter! Jeg bruger Mozilla 1.3 (og "mærkeligt nok" også i Galeon som også bruger Gecko "motoren").
Gravatar #3 - Acro
23. jun. 2003 10:26
#2 @Gruesome:
Gider du lige at prøve denne version, jeg tror at din Linux-version af Mozilla har problemer med understøttelsen af gennemsigtighed.
Gravatar #4 - Gruesome
23. jun. 2003 10:53

Alt for dig ;)

Strict
Gravatar #5 - Acro
23. jun. 2003 10:57
#4 @Gruesome:
Se det hjalp da lidt - nu afventer jeg dybt utålmodig en forklaring på hvorfor Mozilla opfører sig sådan, og hvad jeg kan gøre anderledes - for pænt er det ikke, men det skyldes vist også farverne.

Og tak!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login