mboost-dp1
Mindre html/javascript problem med popups
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Mojn
Jeg er ved at lave en lille hjemmeside til en veninde. Har fundet et gratis flash-galleri, men når jeg vil åbne det i et vindue vha. javascript, så bliver det ikke "centreret" så at sige (Link: http://peecee.dk/upload/view/112754 )
Alle billederne i flash-galleriet er 800x600, og javascriptkoden ser således ud:
Hva kan jeg gøre?
På forhånd tak.
Jeg er ved at lave en lille hjemmeside til en veninde. Har fundet et gratis flash-galleri, men når jeg vil åbne det i et vindue vha. javascript, så bliver det ikke "centreret" så at sige (Link: http://peecee.dk/upload/view/112754 )
Alle billederne i flash-galleriet er 800x600, og javascriptkoden ser således ud:
<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
function popitup(url) {
newwindow=window.open(url,'name','height=600,width=800');
if (window.focus) {newwindow.focus()}
return false;
}
// -->
</script>
Hva kan jeg gøre?
På forhånd tak.
Du skal finde brugerens skærmopløsning, finde midten af det (dividere med 2) og så trække det nye vindues størrelse fra (800x600?).
For eksempel noget i den her stil (har ikke testet det, men burde ca. virke):
Og så kan du evt. smide følgende på:
#2: Sorry, men havde allerede skrevet alt dette før dit indlæg, så nu får han altså hjælpen serveret :P
For eksempel noget i den her stil (har ikke testet det, men burde ca. virke):
<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
function popitup(url) {
wleft = (screen.width - 800) / 2;
wtop = (screen.height - 600) / 2;
newwindow=window.open(url,'name','height=600,width=800,left=wleft, top=wtop');
if (window.focus) {newwindow.focus()}
return false;
}
// -->
</script>
Og så kan du evt. smide følgende på:
// Just in case width and height are ignored
win.resizeTo(800, 600);
// Just in case left and top are ignored
win.moveTo(wleft, wtop);
#2: Sorry, men havde allerede skrevet alt dette før dit indlæg, så nu får han altså hjælpen serveret :P
De burde lave en rating, der hedder "provo" eller sådan :p Jeg skal kun lave et popup-vindue, ellers har jeg ingen interesse i javascript :D
Jeg spørger nok dumt nu, men nu åbner den ikke i et popup-vindue. Hvorfor ikke? :o
Og på forhånd tak for hjælpen. Der er sgu ikke noget bedre end at få løsningen serveret :D
De burde lave en rating, der hedder "provo" eller sådan :p Jeg skal kun lave et popup-vindue, ellers har jeg ingen interesse i javascript :D
Jeg spørger nok dumt nu, men nu åbner den ikke i et popup-vindue. Hvorfor ikke? :o
Og på forhånd tak for hjælpen. Der er sgu ikke noget bedre end at få løsningen serveret :D
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.