mboost-dp1

METAjour

Gå til bund
Gravatar #1 - Deternal
28. aug. 2003 12:14
Hej,

Har kigget lidt på http://www.metajour.org/showpage.php?pageid=69007 og vil høre om nogen af jer har erfaring med det og hvad i synes?

Vil prøve det her i løbet af de næste 2 uger og skal nok lige komme med info hvis jeg er den eneste der har set det før.

Umiddelbart virker det mere 'lækkert' end postnuke, og koden virker mere struktureret - muligvis fordi det oprindeligt har været et closed source projekt som er blevet open sourced.

Anyway - nogen der har nogle erfaringer med det?
Skal måske nævne at det er endnu et PHP/mySQL baseret CMS :P
Gravatar #2 - Acro
28. aug. 2003 13:54
#1 @Deternal:
CMS != System til at redigere indhold online. Administration og redigering er to vidt forskellige begreber, administration af indhold omfatter mange ting - nemlig alle de processer der er via publicering, versionering, og mange flere - og naturligvis også under redigering.
Gravatar #3 - DUdsen
28. aug. 2003 15:08
#2 i praksis falder system til at vedligeholde og drive en webside ind under kategorien CMS
Avancere workflow mangement eller versionering kan værre en del af et CMS men kun hvis det er relevant for den opgave der skal løses.

En CMS-styret hjemme side behøver heller ikke værre dynamisk eller have en database backend.

eksempler på cms systemer der ikke driver hjemmesider eller har en sql database indbygget kunne være CVS og bit keaper.
Ingen af disse ville nogenside blive markedsført som CMS systemer selvom de gør det samme mange CMS systemer gør bare ikke som backend for en dynamisk hjemmeside.
Gravatar #4 - Deternal
28. aug. 2003 16:33
#2: /me prøver via sit kodehjul at hitte ud af hvor svaret i den post er henne

METAjour og PostNuke er iøvrigt begge CMS så kan ikke helt se hvor du vil hen...
Gravatar #5 - defrost
1. sep. 2003 09:15
Jeg har erfaring med METAjour. :-)

Du er selvfølgelig velkommen til at evaluere det, men jeg kan _kraftigt_ anbefale dig lige at vente et par dage, indtil vi får sendt version 1.5.4 på gaden. Den version, der ligger på metajour.org er forholdvis gammel og den nye vil rette en del kritiske fejl. Specielt hvis du vil køre den under Linux.

Det skal også siges, at METAjour er et framework-cms. Det vil sige, at der intet design ligger i METAjour. Det skal man selv lave og lægge ind. I den henseende ligner METAjour mere fx Zope end PostNuke. Vi arbejder på at bundle et foruddefineret site med, som man kan starte på, men det er der ikke pt.

Det kan være lidt svært at komme igang med, men det skal nu ikke tage modet fra dig. Hvis du tilmelder dig vores mailingliste (http://www.metajour.org/showpage.php?pageid=69133) kan du få noget hjælp til at komme igang. Du skal bare være opmærksom på, at det ikke bare er "klik her og du får et site".

Med venlig hilsen
Martin Larsen
IPW Systems A/S
Gravatar #6 - Deternal
1. sep. 2003 09:44
Hej Martin,

Tak for info'en - var nu også mest koden jeg tænkte på, da jeg alligevel skal lave design selv ;))
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login