mboost-dp1
Menu til hjemmside
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
heyy drenge (-;
denne menu vil jeg gerne have ind på min side, som endnu ikke er oppe, men hvordan gør jeg det?
Jeg bruger dreamweaver 8-)
denne menu vil jeg gerne have ind på min side, som endnu ikke er oppe, men hvordan gør jeg det?
Jeg bruger dreamweaver 8-)
du skal lære hvordan man bruger css på sin hjemmeside, det kan du fx på html.dk og derefter kan du måske forstå hvad det går ud på ...
Jeg har hentet filen og prøvet at linke til den.. men siden ligner ikke menuen på hjemmesiden?? ved ikke lige hvad jeg gør forkert
zuko-> CSS og HTML er to forskellige "programmeringssprog", som komplementerer hinanden. Den menu, som du gerne vil have, består dels af en CSS-del og dels en HTML-del.
CSS-delen fortæller alt om designet, farver og størrelser på menuen, mens HTML-delen beskriver, hvor CSS-delen anvendes.
Du kan få menuen ind på siden på to måder:
1. Find en, som allerede er fortrolig med HTML/CSS og lad ham/hende gøre det.
2. Sæt dig, som de andre siger, ind i HTML og CSS og forstå, hvad det er. Uden denne forståelse, vil du ikke fejlfrit og relativt nemt kunne sætte menuen ind på din side. Dreamweaver gør det desværre ikke nemmere.
Generelt er hjemmesidedesignprogrammer af det onde - hvis du altså ønsker at gøre ret meget mere end at pille ved overfladen af, hvad der kan lade sig gøre. For at komme ned under overfladen, så anbefaler jeg dig at smide Dreamweaver ud og forsøge at lære teknikkerne "the hard(core) way".
html.dk er et godt sted at starte.
CSS-delen fortæller alt om designet, farver og størrelser på menuen, mens HTML-delen beskriver, hvor CSS-delen anvendes.
Du kan få menuen ind på siden på to måder:
1. Find en, som allerede er fortrolig med HTML/CSS og lad ham/hende gøre det.
2. Sæt dig, som de andre siger, ind i HTML og CSS og forstå, hvad det er. Uden denne forståelse, vil du ikke fejlfrit og relativt nemt kunne sætte menuen ind på din side. Dreamweaver gør det desværre ikke nemmere.
Generelt er hjemmesidedesignprogrammer af det onde - hvis du altså ønsker at gøre ret meget mere end at pille ved overfladen af, hvad der kan lade sig gøre. For at komme ned under overfladen, så anbefaler jeg dig at smide Dreamweaver ud og forsøge at lære teknikkerne "the hard(core) way".
html.dk er et godt sted at starte.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.