mboost-dp1
Matematik problem hjælp søges!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hejsa
Jeg vidste ikke hvor jeg ellers skulle smide denne her....
Jeg står og skal løse et problem og da det er evigheder siden jeg har rørt ved matematik, vil jeg høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at knække nøden på mit problem.
Jeg skal finde tallet X i følgende :
Som i kan se, har jeg to kolonner, som jeg regner fra. Antal og Net i KM.
I kolonnen Net i KM har jeg 3 tal, der stiger... den er let nok at regne ud... den går fra 5000 til 7500 til 12000, hvilket henholdsvis er 50% (fra 5000 til 7500) og 140% (fra 5000-12000)
I kolonnen Antal, som hænger uløseligt sammen med Net i KM, har jeg 60 til 100 til X, hvilket er en stigning på 66,67% (fra 60 til 100).. men.... jeg skal finde X, som er afhængig af stigningen i den første kolonne.
Med andre ord, hvad er formlen for at regne X ud?
Jeg vidste ikke hvor jeg ellers skulle smide denne her....
Jeg står og skal løse et problem og da det er evigheder siden jeg har rørt ved matematik, vil jeg høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at knække nøden på mit problem.
Jeg skal finde tallet X i følgende :
Som i kan se, har jeg to kolonner, som jeg regner fra. Antal og Net i KM.
I kolonnen Net i KM har jeg 3 tal, der stiger... den er let nok at regne ud... den går fra 5000 til 7500 til 12000, hvilket henholdsvis er 50% (fra 5000 til 7500) og 140% (fra 5000-12000)
I kolonnen Antal, som hænger uløseligt sammen med Net i KM, har jeg 60 til 100 til X, hvilket er en stigning på 66,67% (fra 60 til 100).. men.... jeg skal finde X, som er afhængig af stigningen i den første kolonne.
Med andre ord, hvad er formlen for at regne X ud?
Kender ikke meget til matematik (for ikke at sige intet) men Zoptikeren er yderst god til det så kontakt ham.
Angående med hvor indlægget skulle hen, kunne tagwallen også havedet været en mulighed :)
Angående med hvor indlægget skulle hen, kunne tagwallen også havedet været en mulighed :)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.