mboost-dp1

Mail proxy source savnes (Windows, C++ / C#)

Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
17. apr. 2005 16:28
Jeg har forgæves søgt på nettet efter en source kode til en mail proxy. Det eneste den skal kunne er at fungere som proxy, altså ikke filterere mails eller alle mulige andre smarte features som jeg ikke ønsker.

Der findes en del open source projekter men de fleste er til Linux/Unix eller har alle de features jeg ikke har brug for.

Jeg har selv skrevet noget kode der kan bestemme om en mail er spam eller ej, men jeg ved ikke hvordan jeg selv skal kode en proxy så hvis der er nogen af jer som enten selv har kodet en (Og er villige til at dele ud af koden) eller kender et link til en så er jeg meget interesseret.
Gravatar #2 - Simm
17. apr. 2005 20:42
Hvis du kan finde noget, der kan køre på MONO, så burde det være en smal sag at skrive det om, så det kører med Windows Forms istedet for GTK# .. eller, du kan installere GTK# til windows selvfølgelig.
Gravatar #3 - tbresson
19. apr. 2005 07:12
Dette projekt er måske noget for dig, selvom det ikke er i C-kode - men måske kan du få noget inspiration. Det er skrevet i Perl.

http://sourceforge.net/projects/assp/
Gravatar #4 - Mort
20. apr. 2005 15:08
Jeg aner ikke hvad MONO er, hvis det ikke lige handler om lyd eller et mobil abonnoment :p

Jeg kiggede på det Perl projekt som der blev linket til, i håb om at kunne gennemskue det, men må nok se mig besejret... Jeg har aldrig kodet Perl og det lignede ikke nogen af de sprog jeg kender til, nok til at jeg kunne gennemskue det. Desuden havde det ligesom de fleste andre mail proxier netop alle de features jeg ønskede at undgå.
Gravatar #5 - Simm
20. apr. 2005 15:13
#4: Mono-project.com ;)
Gravatar #6 - tbresson
21. apr. 2005 09:43
Mono er så vidt jeg er informeret, kort sagt, .NET frameworket på linux, således, at hvis noget er udviklet i .NET så kan man køre det på Linux hvis man har Mono inststalleret ligesom, at man kan køre det på Windows hvis man har .NET installeret.

Det Simm formentlig tænker, er vel så, at hvis du kan finde et *nix baseret open source projekt lavet i .NET, så kan det nok ikke være svært at omskrive til et Win32 projekt. Men det lyder vist lidt far-fetched.. men hey måske virker det.
Gravatar #7 - tbresson
21. apr. 2005 10:04
Har fundet denne her .. selvom det er Visual Basic..

http://fluffy.codeworks.gen.nz/

Selvom den har noget spam filter osv. så kan du jo måske se hvordan de bærer sig ad.
Gravatar #8 - Simm
22. apr. 2005 02:15
#6: nemlig.. :) jeg har ingen erfaring med at porte c++ fra linux til windows, så det ville jeg ikke udtale mig om. Men Mono->Windows .NET skulle være nemt hvis man holder sig fra platformsspecifikke ting (gælder vel egentlig også c++)
Gravatar #9 - Mort
22. apr. 2005 11:16
#7: Glimrende, jeg vidste ikke Fluffy var skrevet i VB eller at den var Open Source. Den kan jeg nok godt dissekere og se hvordan den virker.

Jeg kan se den er skrevet under GPL, så vidt jeg ved betyder det at alt software som bruger dens kode også skal være GPL - Er der nogen som lige kan fortælle om det passer ?
Gravatar #10 - XorpiZ
22. apr. 2005 11:32

Det er rigtigt. Bruger man GPL-kode, skal man også udgive sin kode som GPL.
Gravatar #11 - guppy
26. apr. 2005 10:30
Ikke nødvendigtvis, hvis du har planer om at distrubuerere dit program ( sælge det, tilbyde til venner/ som download fra en side ) så skal du stille koden til rådighed*, hvis du bare skal bruge det til dig selv ( eller internt i en virksomhed ) er der ikke noget krav om det.

*)Det behøver ikke være som download fra en hjemme side, bare du skriver hvordan de kan få fat i koden. ( på mail, på cd i snegle post, mm.. ) Og du *skal* så give koden til alle der beder om den!
Gravatar #12 - Acro
26. apr. 2005 13:15
#11 guppy:
Må man i så fald tage penge for at fremsende en CD med kildekoden? Dette kan da bruges som et hul i GPL, da man ved fremsendelse af kildekoden kan fastsætte et horibelt gebyr for administration, ekspedition osv. Er det tilladt?

Hvordan er det ligeledes med at lave modulært software? Hvis Mort bygger en proxy på baggrund af den GPL-licenserede kildekode og giver denne applikation mulighed for at indlæse diverse tilføjelser, så skal disse tilføjelser vel ikke nødvendigvis udgiver under GPL-licenser, når blot den grundlæggende software er dette?
Gravatar #13 - mwn
30. jul. 2005 14:33
Mort, jeg tror nu det vil være en small sag at lave en SMTP proxy evt. kig på http://www.lumisoft.ee/lsWWW/ENG/Products/Mail_Ser...
Gravatar #14 - amokk
30. jul. 2005 15:47
#13 nogen grund til at tråden skal hives frem igen efter 4 mdr?
Gravatar #15 - mwn
1. aug. 2005 11:09
#24, ja, nogen grund til at gøre det 1:15 efter, med noget så irelevant?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login