mboost-dp1

liste med danske IP-adresser?

Gå til bund
Gravatar #1 - death
30. okt. 2003 17:56
Er der nogen der ved hvor man kan finde sådan en?
Gravatar #2 - rackbox
2. nov. 2003 14:23
Gravatar #3 - death
3. nov. 2003 02:42
takker
Gravatar #4 - nopper
3. nov. 2003 10:20
Hvad med en liste fordelt på priv. brugere og virksomheder Det er nemlig lidt uoverskueligt at finde rundt i den anden liste.......
Gravatar #5 - death
3. nov. 2003 20:52
kom bare med den men det gør ikke det store da jeg bare skal bruge en liste over danske da jeg har en fil som kun må hentes af dansker!
Gravatar #6 - Gruesome
3. nov. 2003 21:54

Hvorfor ikke bare lave et check på om deres hostmask ender på .dk?
Gravatar #7 - Acro
4. nov. 2003 07:11
#6 @Gruesome:
Fordi det reelt set ikke har noget at gøre med om de er fra Danmark?
Gravatar #8 - Gruesome
4. nov. 2003 10:34

Well, min IP er fx ikke på den liste og jeg bor da i danmark og har en dansk ISP. Et hostmask check ville ikke tage alle men de fleste?
Gravatar #9 - nopper
4. nov. 2003 12:28
Men er der ikke nogen der ved hvor man kan finde en liste over danske ip-adresser fordelt på priv. og virksomheder?????
Gravatar #10 - bulldog
4. nov. 2003 13:37
Hvad er det egentlig helt præcist du vil bruge IP-addresserne til? Jeg ville umiddelbart ikke give min IP ud til andre med mindre jeg kendte personen eller formålet og stolede på personen. For mig lyder det som om at du vil have addresserne til at "Lege" lidt med.. Men ozz bare mig.. ;)
Gravatar #11 - Acro
4. nov. 2003 13:41
#8 @Gruesome:
Mange udbydere og endnu flere servere benytter ikke altid dette, og mange gange benytter man navne der er hierakisk nedarvede fra det internationale domæne - hvorved man derfor let kan blokere adgangen for sin egen målgruppe.

Dansk Kabel-TV benytter f.eks. "dktv.net" (så vidt jeg husker), og dette vil ikke lade dem downloade den fil der netop skal være tilgængelig for dem, idet deres danske oprindelse.

Dog kan man, hvis man søger finde en del forskellige databaser der svarer langt mere til det faktiske resultat - jeg har selv implementeret en i en webservice, og du kan blot prøve at erstatte IP-adressen i adresselinjen med din egen.
Gravatar #12 - amokk
4. nov. 2003 13:42
#10 LOL "Jeg ville umiddelbart ikke give min IP ud til andre "

Så skulle du nok tage at lukke ned for ALT hvad du har kørende af programmer der bruger internettet, for uanset om det er IM, mail, web eller FTP, p2p eller noget andet du laver, kan folk i den anden ende se din IP
Gravatar #13 - bulldog
4. nov. 2003 13:46
Jaja... er jeg klar over.. Men aso så sidder man og roder rundt og udnytter de små huller etc. der kan vise ip osv.. Jeg snakker om frivilligt.
Gravatar #15 - rackbox
4. nov. 2003 17:43
#7 Du mener ikke at hostmask, der ender på .dk er ensbetydende med at folk er fra DK.. Men det er en IP heller ikke i så fald...
Gravatar #16 - ZnabelA
1. jan. 2004 00:47
http://sourceforge.net/projects/geoip/

Jeg bruger selv deres API til at slå ip'er op på IRC. Det er en god måde at holde f.eks Rumænere ude af kanalen, da de ofte har en host, som ikke resolver. (ikke at de er røv irriterende på IRC ... nej da gud forbyde!)

http://www.maxmind.com/ er firmaet bag GeoIP, og de har en database du kan downloade og bruge gratis (den er dog af lidt ældre dato) ... hmm kan ikke lige finde den på deres site, men send mig en msg, og jeg kan maile den til dig. (har en database fra d. 9/9/2003)

Husk at IP'ernes brug i forhold til lande ændrer sig konstant.
Gravatar #17 - TullejR
1. jan. 2004 21:21
#13:

Huller?!? øhm, der skal ikke noget "hul" til for at man kan se hvem man er connected til, fx kan man via nogle software firewalls se alle åbne connections, så øhm, jeg tror bare du skal hive dit netkabel ud, eller slukke for dit modem... eller de programmer der har et debugger vindue, der kan man nok også se det.. og din ip er jo også kendt for newz.dk's server, osv... you get the picture...
Gravatar #18 - amokk
2. jan. 2004 14:10
#17 skriv netstat i en prompt og se løjer :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login