mboost-dp1

Licenser?

Gå til bund
Gravatar #1 - rasmuskaae
17. jun. 2005 10:49
Hejsa,

Jeg har oprettet et projekt på sourceforge.net - og er lidt i tvivl om hvilken licensform jeg skal vælge. Det jeg ønsker skal kunne fange følgende:

A) Jeg har et library hvor jeg ønsker at holde koden propritær, men brugen af librariet skal være fri i ikke-kommercielle sammenhænge

B) Jeg har en applikation hvor jeg ønsker koden skal være opensource (via sf.net) evt. via http://www.opensource.org/licenses/osl-2.1.php

Har i nogen ideer og forslag til hvordan det skal strikkes sammen?
Gravatar #2 - SKREWZ
18. jun. 2005 00:30
#1 -- Kan du skrive din egen licens, i deres interface?

Hvad er der galt i, at GPL'e hele skidtet? Det ødelægger delvist pointen i at hoste det på sourceforge, hvis du er den eneste, som må se koden?

... Og af ren nysgerrighed -- hvad har du lavet? :)
Gravatar #3 - BJack
18. jun. 2005 08:06
Beskriver denne ikke det du siger du vil... http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.0/ ?..
Gravatar #4 - rasmuskaae
22. jun. 2005 20:23
#2: Den del af projektet der ønskes holdt lukket indeholder et par fikse ting vi gerne vil holde tæt til os, indtil andre selv finder på noget tilsvarende ;)

#3: Tjoe, jeg synes bare CC er lidt lovlig kreativ.
Gravatar #5 - SKREWZ
23. jun. 2005 13:18
#4 -- Det virker forkert. Hvorfor ønsker I, at holde jeres genistreg tilbage for udviklingen?

... Det er jo ikke ligefrem fordi, nogen kopierer den?
Gravatar #6 - bugger
23. jun. 2005 13:29
#1 Jeg kender ingen licens der dækker A, så du må nok skrive din egen. B har du jo fundet licens til, men hvad pokker er egentlig forskellen på OSL og GPL?
Gravatar #7 - rasmuskaae
24. jun. 2005 14:03
#5: Af politiske årsager :)
Gravatar #8 - SKREWZ
24. jun. 2005 14:21
#7 -- Enten ``Suk'', eller ``Alligevel?''. Men, o.k.
Gravatar #9 - ECFE11
1. jul. 2005 13:43
Ku du ik smide et link her når du har det hosted ?? Vi andre ville gerne se hvad du har lavet ?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login