mboost-dp1

Kommentarsystem

Gå til bund
Gravatar #1 - Logifire
11. feb. 2010 16:21
Jeg overvejer lidt at lave et kommentarsystem lige som her på newz hvor beskederne automatisk bliver vist uden at skulle opdatere siden.
Dog vil jeg ikke have en konstant belastning på serveren/databasen, så det er vel med at finde et interval hvor man via AJAX går ind og forespørger om nye bekseder i en tråd. Nogen der ved hvad intervallet er her på newz?
Gravatar #2 - thorjak
11. feb. 2010 17:20
Ser ud til at det er ca. hvert 10. sekund, godt nok tælling efter hoved, men deromkring.

Hent firefox, og firebug, så kan du følge med i hvad den laver, nemt.
Kan dog også gøres i IE, og ja alle andre browsere
Gravatar #3 - Daniel-Dane
23. feb. 2010 18:06
Jeg talte det en gang til 10 sekunder med Firebug. Jeg synes dog, at 20-30 stadig er fint.
Gravatar #4 - røvskæg
23. feb. 2010 18:13
Det er nok vigtigt at tænke på, at den ikke skal opdatere hvert et eller andet interval, men den skal checke om der er noget at opdatere.

Jeg mener, du skal lave dit system således, at du kan lave et relative enkelt sql kald, der hurtigt og let kan fortalle om der skal opdateres.
På den måde kan du sætte intervallet lavt uden det giver en for stor belastning.

Det er jo ren idioti og spild af resourcer at opdatere, hvis der ikke er noget at opdatere.

- Save the planet.
Gravatar #5 - markjensen
23. feb. 2010 18:38
#4 Den skal vel bare hente de nyeste indlæg (dvs. siden sidste opdatering). Som altså kan være 0.
Gravatar #6 - røvskæg
23. feb. 2010 18:46
Ja, men det kunne være, den også skulle hente rattings, rettelser eller lignende.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login