mboost-dp1

Java flash video player

Gå til bund
Gravatar #1 - Maxi paxi
19. okt. 2009 20:06
Hej

Jeg kunne godt tæke mig at lave min egen flash video afspiller i java, som et lille fritidsprojekt, men jeg ved ikke lige hvor jeg skal starte..? Jeg kunne godt tænke mig at lave så meget som muligt selv. Hvis der er nogen der har et par gode råd så vil de blive glædeligt modtaget.

På forhånd tak.
Gravatar #2 - Windcape
19. okt. 2009 20:53
Java Flash Video Afspiller..... hvad?

Flash og Java er 2 forskellige teknologier. Du bør lige bestemme dig for om du vil kode i ActionScript (Flash) eller i Java først.

Videoafspilning i Java er ikke muligt som standard, til det skal du bruge Java Media Framework

Og jeg vil fraråde dig at lave en Applet til video afspilning hvis det skal være i en browser. Det er Applets alt for tunge til.

Flash video afspilning er igen bygget på nogle færdiglavet APIs, og/eller brug af SWF video formattet. Generelt set kommer du ikke til at kode andet end en brugerflade, hvilket jo er lidt kedeligt.
Gravatar #3 - Maxi paxi
19. okt. 2009 21:07
Jeg vil kode i Java, og med flash video mener jeg .flv filer, f.eks. som man kan downloade fra youtube.
Ved du hvilke API'er der er tale om?
Det er ikke video afspilning som skal være hovedfunktionen, så det ville være fint hvis det bare er brugerfladen jeg skal lave.
Gravatar #5 - arne_v
20. okt. 2009 03:28
Java applet download og opstarts tid må være ubetydelig sammenlignet med video download. Ikke noget problem.

JMF understøtter ikke FLV format.

JMF er reelt droppet.

Hvis man vil lave video i en applet, så skal man bruge JavaFX.

JavaFX understøtter FLV format.

Det er endda meget nemt at lave video afspiller i JavaFX applet.

Se eksempel her:

http://javafx.com/docs/articles/media/playerSimple...
Gravatar #6 - Windcape
20. okt. 2009 14:21
arne_v (5) skrev:
JMF er reelt droppet.
Er det bare mig, eller er SUN ret dårlig til at informere den slags til deres community?
Gravatar #7 - arne_v
20. okt. 2009 14:30

Jeg tror ikke at der er kommet en officiel udmelding omkring det.

Men der er ikke sket noget med produktet siden 2004.

Der er et open source projekt FMJ som forsøger at tage over hvor JMF slap.

Men med JavaFX på banen har jeg svært ved at se pointen.

Gravatar #8 - arntc
27. okt. 2009 12:38
#6 JavaFX blev heftigt markedsført i Sun's nyhedsbreve for over 6 mdr. siden. Der er regelmæssigt "salgstaler" i developer news som skal få folk til at benytte FX istedet.
Gravatar #9 - arne_v
27. okt. 2009 13:14

Der bliver reklameret lidt for JavaFX. Ikke i Microsoft størelsesordenen men lidt.

JavaFX er iøvrigt en ret spændende ting, så det er synd og skam at den ikke bruges mere.

Windcapes kommentar i #6 relaterede sig dig mere til JMF.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login