mboost-dp1
Java flash video player
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hej
Jeg kunne godt tæke mig at lave min egen flash video afspiller i java, som et lille fritidsprojekt, men jeg ved ikke lige hvor jeg skal starte..? Jeg kunne godt tænke mig at lave så meget som muligt selv. Hvis der er nogen der har et par gode råd så vil de blive glædeligt modtaget.
På forhånd tak.
Jeg kunne godt tæke mig at lave min egen flash video afspiller i java, som et lille fritidsprojekt, men jeg ved ikke lige hvor jeg skal starte..? Jeg kunne godt tænke mig at lave så meget som muligt selv. Hvis der er nogen der har et par gode råd så vil de blive glædeligt modtaget.
På forhånd tak.
Java Flash Video Afspiller..... hvad?
Flash og Java er 2 forskellige teknologier. Du bør lige bestemme dig for om du vil kode i ActionScript (Flash) eller i Java først.
Videoafspilning i Java er ikke muligt som standard, til det skal du bruge Java Media Framework
Og jeg vil fraråde dig at lave en Applet til video afspilning hvis det skal være i en browser. Det er Applets alt for tunge til.
Flash video afspilning er igen bygget på nogle færdiglavet APIs, og/eller brug af SWF video formattet. Generelt set kommer du ikke til at kode andet end en brugerflade, hvilket jo er lidt kedeligt.
Flash og Java er 2 forskellige teknologier. Du bør lige bestemme dig for om du vil kode i ActionScript (Flash) eller i Java først.
Videoafspilning i Java er ikke muligt som standard, til det skal du bruge Java Media Framework
Og jeg vil fraråde dig at lave en Applet til video afspilning hvis det skal være i en browser. Det er Applets alt for tunge til.
Flash video afspilning er igen bygget på nogle færdiglavet APIs, og/eller brug af SWF video formattet. Generelt set kommer du ikke til at kode andet end en brugerflade, hvilket jo er lidt kedeligt.
Jeg vil kode i Java, og med flash video mener jeg .flv filer, f.eks. som man kan downloade fra youtube.
Ved du hvilke API'er der er tale om?
Det er ikke video afspilning som skal være hovedfunktionen, så det ville være fint hvis det bare er brugerfladen jeg skal lave.
Ved du hvilke API'er der er tale om?
Det er ikke video afspilning som skal være hovedfunktionen, så det ville være fint hvis det bare er brugerfladen jeg skal lave.
Java applet download og opstarts tid må være ubetydelig sammenlignet med video download. Ikke noget problem.
JMF understøtter ikke FLV format.
JMF er reelt droppet.
Hvis man vil lave video i en applet, så skal man bruge JavaFX.
JavaFX understøtter FLV format.
Det er endda meget nemt at lave video afspiller i JavaFX applet.
Se eksempel her:
http://javafx.com/docs/articles/media/playerSimple...
JMF understøtter ikke FLV format.
JMF er reelt droppet.
Hvis man vil lave video i en applet, så skal man bruge JavaFX.
JavaFX understøtter FLV format.
Det er endda meget nemt at lave video afspiller i JavaFX applet.
Se eksempel her:
http://javafx.com/docs/articles/media/playerSimple...
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.