mboost-dp1
Java email client?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg køre i øjeblikket med en dynamisk IP adresse og vil gerne have den IP adresse sendt til min e-mail adresse på grund af at jeg køre en ftp server med ting jeg bruger til skolen.
Jeg har snakket med min tele udbyder men de "kan ikke" give mig en statisk IP adresse. Min ftp server køre med linux.
Dette er årsagen til et lille program jeg laver i Java som skal kunne få min IP adresse, hilken funktion som er løst og så sende den ud til min e-mail adresse.
Jeg vil gerne høre om nogen kan hjælpe mig med at lave en simpel funktion som kan sende en e-mail ud til en e-mail adresse i Java. Jeg har fundet nogle steder på internettet som beskriver dette, men det eneste jeg har fundet som rent faktisk virker er afhængig af nogle .dll filer som gør at jeg ikke kan få det til at køre i linux. Nogen der kan hjælpe mig?
Jeg har snakket med min tele udbyder men de "kan ikke" give mig en statisk IP adresse. Min ftp server køre med linux.
Dette er årsagen til et lille program jeg laver i Java som skal kunne få min IP adresse, hilken funktion som er løst og så sende den ud til min e-mail adresse.
Jeg vil gerne høre om nogen kan hjælpe mig med at lave en simpel funktion som kan sende en e-mail ud til en e-mail adresse i Java. Jeg har fundet nogle steder på internettet som beskriver dette, men det eneste jeg har fundet som rent faktisk virker er afhængig af nogle .dll filer som gør at jeg ikke kan få det til at køre i linux. Nogen der kan hjælpe mig?
Kan du ikke bruge dyndns.dk? Mener de har det sådan at du kan åbne en popup, der automatisk refresher, hvori den opdaterer det domæne hos dem til den ip, som du har.
Men altså.. Din IP ændrer sig da vel ikke medmindre du mister forbindelsen til din udbyder.. Og det bør da ikke være så tit at du har behov for at have et script til konstant at tjekke det.. I så fald burde du nok skifte udbyder. Og hvilke udbydere tilbydere ikke fast ip?
Men altså.. Din IP ændrer sig da vel ikke medmindre du mister forbindelsen til din udbyder.. Og det bør da ikke være så tit at du har behov for at have et script til konstant at tjekke det.. I så fald burde du nok skifte udbyder. Og hvilke udbydere tilbydere ikke fast ip?
#1 hvad med at prøve en dynamic dns service? jeg bruger selv http://www.no-ip.com/
med denne service kan jeg taste min adresse (vip3000.zapto.org) i browseren og wupti! man downloader et program som automatisk opdaterer servicen med din nuværende ip. min d-link router kan selv finde ud af at bruge servicen så jeg bruger ikke dette program
edit:
#2 var lidt hurtigere end mig :)
med denne service kan jeg taste min adresse (vip3000.zapto.org) i browseren og wupti! man downloader et program som automatisk opdaterer servicen med din nuværende ip. min d-link router kan selv finde ud af at bruge servicen så jeg bruger ikke dette program
edit:
#2 var lidt hurtigere end mig :)
Properties props = System.getProperties();
props.put("mail.smtp.host", SMTP_SERVER);
Session session = Session.getDefaultInstance(props, null);
MimeMessage message = new MimeMessage(session);
message.setFrom(new InternetAddress(FROM));
message.addRecipient(Message.RecipientType.TO, new InternetAddress(to));
message.setSubject(subj);
message.setText(body);
Transport.send(message);
props.put("mail.smtp.host", SMTP_SERVER);
Session session = Session.getDefaultInstance(props, null);
MimeMessage message = new MimeMessage(session);
message.setFrom(new InternetAddress(FROM));
message.addRecipient(Message.RecipientType.TO, new InternetAddress(to));
message.setSubject(subj);
message.setText(body);
Transport.send(message);
arne_v, tak for hjælpen, jeg havde dog lidt probelemer med at bruge kun det kode du skrev, men jeg søgte lidt på nettet og fandt dette site: http://forum.java.sun.com/thread.jspa?threadID=668...
Det er kun nogle få flere ting som en udvidelse af det du skrev så igen tak. :-)
Det er kun nogle få flere ting som en udvidelse af det du skrev så igen tak. :-)
Så vidt jeg kunne se så var problemet mest det at der blev brugt for meget tid på at sende og så fik jeg en besked tilbage som jeg forstod på mest bare var et problem med den udbyder som jeg brugte til dette, nemlig www.hotpop.com. Så problemet var nok bare opsætningen hos www.hotpop.com. Så din kode er skam ikke problemet. :-)
Så vidt jeg kunne se så var problemet mest det at der blev brugt for meget tid på at sende og så fik jeg en besked tilbage som jeg forstod på mest bare var et problem med den udbyder som jeg brugte til dette, nemlig www.hotpop.com. Så problemet var nok bare opsætningen hos www.hotpop.com. Så din kode er skam ikke problemet. :-)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.