mboost-dp1
Java EE eller Tomcat
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hej! Jeg skal lave et mini projekt, og har derfor brug for lidt råd.
Programmet skal tilsluttes til en database hvor man kan arbejde med de data, men... programmet skal også kunne arbejde offline, men en kopi af udvalgte database data i XML. Foruden det, skal man kunne få adgang til database informationerne via en browser.
Jeg havde tænkt på at sætte en Java EE server, men det kan være det er lidt overkill, men på den anden side så nyder man godt af lidt mere sikkerhed fremfor at skulle kode det selv.
Vil gerne spørge andre udviklere, hvad de ville bruge?
Programmet skal tilsluttes til en database hvor man kan arbejde med de data, men... programmet skal også kunne arbejde offline, men en kopi af udvalgte database data i XML. Foruden det, skal man kunne få adgang til database informationerne via en browser.
Jeg havde tænkt på at sætte en Java EE server, men det kan være det er lidt overkill, men på den anden side så nyder man godt af lidt mere sikkerhed fremfor at skulle kode det selv.
Vil gerne spørge andre udviklere, hvad de ville bruge?
Hvis valget er mellem Tomcat eller en fuld Java EE server, så skal du jo se på hvad du har brug for. Den korte version er at Tomcat understøtter JSP og servlets, men sen fuld Java EE server understøtter JSP, servlets, EJB's og JCA connectorer. Har du brug for de to sidste ?
Jeg tvivler. Og i så fald er Tomcat en glimrende løsning.
Selv kun med Tomcat er det dog ikke en super letvægts løsning.
Database adgang og XML adgang er ikke noget problem.
Jeg tvivler. Og i så fald er Tomcat en glimrende løsning.
Selv kun med Tomcat er det dog ikke en super letvægts løsning.
Database adgang og XML adgang er ikke noget problem.
Umiddelbart synes jeg at de to mest oplagte måder a forbinde en desktop app i denne kontekst er:
- expose web service fra din Tomcat eller Java EE app server og kald denne
- lav remote EJB kald
Direkte JDBC kald til samme database som din Java EE app bruger vil gøre caching meget vanskelig.
Umiddelbart synes jeg at de to mest oplagte måder a forbinde en desktop app i denne kontekst er:
- expose web service fra din Tomcat eller Java EE app server og kald denne
- lav remote EJB kald
Direkte JDBC kald til samme database som din Java EE app bruger vil gøre caching meget vanskelig.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.